• NiniMe

Augustibebis 2012

Ang tips:
    När jag läste till Doula så pratade vi om olika sätt att hantera smärtan, och en sak hon starkt rekomendera var dykmetoden, så läs på om den :) Jag kommer helt klart försöka använda mig av den denna gången...
    Denna förlossningen kommer jag ha med min syster som stöd, och för det ska bli en kul grej, min sista förlossning till hennes gudbarn,  jag tvivlar inte alls på mig själv för att föda barn men jag vet att det är tufft som anhörig och bära det lasset... Vi som föder är fulla av hormoner som gör att vi orkar föda, medans pappan kan vara där i fleeeera timmar och det blir tungt för han med, både psykiskt och fysiskt...
    När jag var med på en förlossning som stöd så var jag så glad att hon hade med sin mamma för det betyde att jag kunde vila lite mellan varven så man orkade vara ett bra stöd...

Jag kan av egen erfarenhet säga att man har nog tyvärr aldrig några garantier när det gäller ens barn för all framtid.. Satt och snacka med en vän om detta häromdagen och dom första 12 veckorna är man orolig för missfall, sen stundas det ul och då går man och tänker på att hoppas allt är bra, sen börjar man analysera rörelserna i magen och blir orolig om det inte är som det bruka hela tiden, sen när bebis är ute är men rädd för psd och när den biten är över är man orolig för barnen trillar och slår sig eller blir sjuka osv hahaha ja detta kallar jag moderskärlek
    Man ska ju inte låta det påverka ens vardag men man tänker ju på det Ens barn är ju ens allt

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-05-17 08:02:36 följande:
    Kan inte se... :( Står "Filmklippet har tagits bort på Facebook eller är inte synligt pga sekretessinställningarna".
    Prova nu, jag ändrade inställningen på fb så nu ska det gå kanske
  • NiniMe

Ahh jag måste ju bara visa, jag har fått en beställning på cupekakes till en 4 årings kalas, så vi bestämde att det skulle likna cookiemonster Så idag har jag gjort testing, inga ögon och mun nu men det kommer där vara sen men jag tyckte dom såg rätt mumsiga ut nu

• NiniMe
    Sandra1983 skrev 2012-05-17 13:22:50 följande:
    Någon mer som får panik på sin håriga mage? Herregud, jag börjar bli som en luden apa. Kan det hänga ihop med att man inte tappar något hår på huvudet?
    Min är också extremt fjunig man ser det på filmsnutten jag la in på bloggen hahaha
  • NiniMe

Vet inte om jag ska skriva detta men jag antar att strongenough har fullt upp men jag hitta henne i en annan tråd och hennes tvillingflickor är födda Hjärta Jag hoppas hon kommer in snart och skriver, det blev urakut snitt i vecka 28+5 tror jag det var..

• NiniMe

Hej tjejer..
    Allt är lugnt här, förrutom förvärkar/sammandragningarna man dras med... Igår blev jag lite nojjig, hade på dagen mensvärk som kom med 3-4 minuters mellanrum, höll i sig i 1,5 timme vad jag vet, för sen gick jag och vila och när jag vakna var dom borta, men sen på kvällen fick jag sammandragningar, magen blev stenhård var 3 minut och höll på i 3 timmar.. Sen gick jag o la mig och då klinga dom av... Jag antar och hoppas det beror på att livmodern tränar för lillans ankomst OM 10 VECKOR..... inte nu Plus att jag hört att livmodern blir känsligare för varje grav så vi får se vad som händer, ska ringa min bm på måndag och kolla upp med henne....
    Jag minns att jag hade regelbundna sammandragningar när jag väntade tvåan också men det var inte förrän vecka 35 typ...

Ang att handla hem... Jag brukar inte handla hem allt som står att man ska ha eller bör ha, ex andningslarmet, känner jag ett stort behov när hon har kommit så ja då kan jag handla det, samma med babywatch... Jag hade aldrig babywatch med pojkarna eftersom vi bodde då på enplans och man hörde när dom vakna eller skrek osv, nu bor vi på 2-plans och behovet kanske är större men jag väntar och ser... Finns så mycket onödigt man slänger pengar på som man använder en så kort tid, så jag ser sen om behovet finns och köper det då istället, det som för mig är viktigast är kläder, hygienartiklar, bröstpump, vagn säng/sängkläder, skötbord.
    Mitt tips är faktiskt att handla så mycket man kan, begangnat, allt är skitdyrt om man inte hittar på erbjudande osv, många saker som kostar en massa som babygym, gåstol, babysitter använder man typ i 6 månader, så jag snålar och köper faktiskt använt

• NiniMe

Jag har haft både tvättmaskin och icke tvättmaskin när jag haft bebis och JA jag föredrar verkligen tvättmaskin... Så skönt o slippa ta med bebis ner till tvättstuga, bära barn och tvättkorg, visst kan man tvätta kvällstid men man är lite trött och vill gärna ta det lugnt då
    Plus att det blir en massa kläder ganska snabbt när man har barn, både när dom är små och sen när dom är lite större

• NiniMe
    bez imena skrev 2012-05-19 19:37:17 följande:
    Åh fotmassage är guld värt.. Har en arb kollega som säger att man kan framkalla abort pga av känsliga punkter i fötterna.. Hört nåt galnare?
    Det har jag inte hört men jag har hört att det kan starta förlossningen men det tror jag bara på om livmodern är redo för det..
Svar på tråden Augustibebis 2012