• NiniMe

Augustibebis 2012

Novixi skrev 2012-05-20 17:55:17 följande:
    Maaya: vi har haft den lilla vagnskudden från Rätt Start i sängen då den är väldigt tunn, men det är mindre risk att bebisen blir "platt" på någon av sidorna. Spjälsängsskydd har vi köpt på Ikea, känns ganska nödvändigt för vår del då jag är rädd att bebisen fastnar med armar eller ben mellan spjälorna. Sonen var och är väldigt vild när han sover så för oss var det ett måste :) i början använde vi bara en tunn filt och pyjamas i sängen. Men sonen är född i januari så det var ju kallt när han kom. Kommer definitivt inte behöva något tjockare denna gången då bebis kommer då det är varmt :)
    Ett tips om det skulle vara så att det blir en massa fastnande mellan spjälorna osv så ha en resesäng till bebisar Min son kunde inte sova i en vanlig spjälsäng även om där var skydd för han var vild när han sov så han slog i och fastna om vartannat, så vi tog resesängen hans istället och han sov gott hela natten Ett tips bara
  • NiniMe

Ang platt huvud så förr låg ju barnen på magen men då vände man ändå på huvudet för att sidan inte skulle bli platt, sen skulle dom ligga på sidan, och då skiftade man sida, nu ska dom ligga på rygg så mitt tips är att vända på huvudet (precis som när dom låg på mage), huvudet blir platt om dom ligger pall och glor rätt upp i taket, inte annars.. Mina barn har alltid haft huvudet lite lutande till höger eller vänster av sig själv men gör dom inte de så hjälp dom, så behöver man inte oroa sig för huvudet... Jag brukar faktiskt lägga mina barn lite smått på sidan, känns bästa så speciellt om dom är kräkbarn... Vill inte riskera att dom kväver sig i kräket,,,

• NiniMe

Ang sparkar så verkar det som min lilla tar en liten minipaus i några dagar för att sen komma tillbaka med full styrka, då har hon ändrat helt på sitt mönster och nu rör hon sig mycket mer med att liksom dra ut på kroppen, ibland gör det faktiskt lite ont, och då är hon inte ens i närheten av revben eller blåsa
    Jag känner ju henne dom dagarna hon är lugnare men inte så tydligt, fast nu har hon hållt jämt tempo en längre tid...

Jag längtar som tusan efter henne och vill bara få ut henne så man kan få träffa det lilla hjärtat Hjärta
    Men hon får goa till sig ett tag till Tiden går dock fort nu ändå tycker jag, känns som en ny vecka börjar för att snabbt övergå till nästa

• NiniMe
    LindaPernilla skrev 2012-05-22 08:23:46 följande:
    Åh, jag känner precis som du! Jag längtar så oerhört efter att den lill* ska komma ut! Jag vill ha augusti NU! :)
    Eller hur man e så nyfiken på de lilla livet Hjärta
  • NiniMe

Värmen tar döööööö på mig.... Var och hämta mina pojkar på dagis och dom skulle bara leka klart och jag höll verkligen på att avlida ståendes där i solen *puh* och detta är bara början... Någon sa det var 28 grader här.. Solig
    Jag älskar verkligen sommar i vanliga fall när jag är SMAL och smidig, och vilken rövasvett man får (ursäkta) man är ju nästan orolig att det är vattnet som gått hahaha

• NiniMe
    natlup skrev 2012-05-22 14:49:45 följande:
    Hur vet man att man INTE läcker fostervatten? Jag gick nyss på toa och såg en mellan stor blötfläck på trosan.. Hur vet man att det är en vattnig flytning och inte fostervatten?
    Lukten
  • NiniMe
    LiJon skrev 2012-05-23 13:14:51 följande:
    Förstår inte hur det kan vara så olika det här med sjuskrivning för foglossning? Jag får gå via vårdcentralen, har frågat om mvc har egen läkare men de sa nej och att man går via dom. Skrev ju förut om läkaren som inte ens visste vad foglossning var eller knappt undersökte, och skrev världens torftigaste intyg... well, fick ju träffa ny läkare dagen efter som var något bättre och blev sjukskriven två veckor till att börja med, som går ut idag. 

Så idag var jag dit och träffade en ny stafettläkare, som knappt heller kunde språket (förstå mig rätt, jag har ingenting emot utländska men jag tycker det är sjukt viktigt med förståelsen just inom sjukvården...) och jag märkte att han inte förstod allt jag förklarade .Han skrev iaf ett intyg och förlängde två veckor. Förklarade att jag går på semester den 15 juni och frågade om han inte kunde förlänga fram tills dess, men man kunde bara förlänga två veckor enligt honom. Vad jag förstår blir vissa sjuskrivna ända fram till BF? Nu måste jag ju dit runt den 7e juni IGEN för att fixa en sjukskrivning till i en vecka. 

Tog dessutom upp mina onda sammandragningar som jag får när jag går/är igång för mycket, har tagit upp det med BM och enligt henne är det bara att ta det lugnt. Tänkte att det kanske var bra om det står med men då sa han bara "jaa första graviditeten är man så orolig, man kan vara arg och ledsen, nästa går mycket bättre". Hallå det var väl inte mitt humör som var problemet? Gah blir så matt. Räknar med att få avslag från FK, får se skatteåterbäringen som min "lön" i juni istället för en rolig bonus som jag hade hoppats på. Lite bitter idag jaaaa, haha ;)
    Detta låter mycket underligt.. Jag fick träffa en läkare genom mvc, hon var där en gång i veckan och hantera sådant då... Har inte varit på tal att ta kontakt med vc... Jag har blivit sjukskriven ända fram till jag går på min gravledighets, så ca 2,5 månad sammanlagt...
  • NiniMe

Jag är verkligen skittrött på att vara gravid.. Detta är inget jag gillar, har aldrig gjort hahaha, dock är det tredje gången så självklart älskar jag ju det som kommer med det *liten bebis*
    Men jag känner mig fängslad i min kropp i 9 månader, man kan ju inte göra det man vill längre, inte jag iallafall.. Jag älskar ÖÖÖÖÖL, speciellt på sommaren, det är liksom min öltid, sen dricker jag knappt alkohol under resten av året, ironiskt nog har man varit gravid över sommaren alla 3 gångerna hahaah...
    Ja lilla pyret är mer än välkommen och jag ber till gudarna att hon kommer vecka 38 och inte vecka 42

Idag går jag in i vecka 32 Så tiden den går iallafall och jag börjar bli lite pirrig, det är ju fan inte långt kvar för ankomst, sen är jag TREBARNSMAMMA... Hur ska man orka liksom, med två killar här hemma som är mitt upp i trots och vägran dagarna i ända hahaha...

Svar på tråden Augustibebis 2012