• NiniMe

Augustibebis 2012

Så ja, då håller kroppen på att vänja sig vid mindre och mindre sömn.... Idag och igår vakna jag ca 04,20, dagarna/månaderna innan det har det varit prick samma minut fast 05,20... Så nu är det slut på långa sovmorrnar för min del hahaha...

• NiniMe

Så då har man varit hos barnmorskan idag och lillan hon ligger nu rätt, huvudet ner i kanalen hahah och lilla rumpan upp, sf-mått 31 är i vecka 31+3.. Hjärtat slog ca 145/min :)

• NiniMe
    anneh skrev 2012-05-28 10:33:51 följande:
    NiniMe: känner du att hon ligger rätt?

Jag misstänker nämligen att min bebis har vänt sig, senaste 4 dagarna har jag nästan enbart känt sparkar uppåt, vilket jag inte gjort tidigare.

När brukar dom vända sig? Vecka 30+3 idag..
    Det är runt dessa veckorna vi är i nu som dom oftast vänder på sig men det är ganska olika, jag trodde inte hon skulle vända sig rätt redan eftersom min livmoder är ganska slapp eller vad man ska säga hahaha, efter två tidigare grav
    Jag känner en spetsigare form upp på magen, sen känner jag hur hon drar med huvudet precis ovanför blygdbenet
  • NiniMe
    Svipp skrev 2012-05-28 12:51:26 följande:
    Hejåhå - tror du det verkligen? Jag vill inte ringa och vara fjantig och vi har väldigt långt dit så jag vill inte åka dit. Tänkte att bm eventuellt kan kolla så inget blivit påverkat. Jag vet inte...
    Jag sitter precis i samma sits just nu.... Ska jag ringa in eller inte.... Har haft mensvärk som inte släpper sen ca 2 timmar tillbaka, jag har haft det sen några veckor lite då och då....
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 16:31:21 följande:
    Har förresten varit hos bm idag. På vanlig artig rutin frågade hon hur jag mådde idag och jag svarade då att jag var lite yr och darrig, att det svajade till i huvudet ibland. Hon reagerade starkt på det! Sa att om det fortsätter så måste jag ringa dom och få en läkartid eller till förlossningen om det är helg. Eftersom jag har två sjukdomar var det särskilt viktigt.

Men är det inte normalt att va lite yr och så nu? Är ni aldrig det? Har inte känt av det förr, först idag. Har druckit och ätit bra. Hon antecknade att att det i nuläget bedöms som stress pga slutspurten i skolan, men det tror jag inte det är för jag känner mig inte alls stressad. Kan det inte bara bero på att jag är gravid liksom?! Tycker det är lustigt att hon reagerade så starkt på det...
    Jag hade någon vecka mellan v.28-30 som jag kände mig mycket konstig, yrsel som kom när jag inte gjorde ngt osv, kände mig konstig i kroppen... Vad jag kollat upp är det rätt vanligt runt dom veckorna... Jag har inget nu och är i v32
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 20:55:27 följande:
    Det är ju inte sant! Finns ju en miljon olika typer av nappflaskor! Åh det är detta som får mig att lessna på bebisshopping, alla tusen val över en enda liten grej. 

Så... Vad rekommenderar ni för nappflaskor? Detta blir ju ett flaskbarn eftersom jag inte får amma så det känns viktigt att ha en bra nappflaska. Kanske behöver man mer än en?  
    Vi har använt oss av MAMS, kolik flaska... Dom har inte haft kolik vad jag vet men det gör att dom inte sväljer så mycket luft.... Funkat kanon här hemma.. Hade jag varit du så hade jag köpt några stycken Men man klarar sig på en...
  • NiniMe
    Lilja85 skrev 2012-05-30 14:10:03 följande:
    Tjoho!
    Kom precis hem ifrån KK, ringde dem vid 9 å rådfråga å de sa åt mig att komma in. Tror nämligen jag hade vattenavgång när jag gick upp imorse. Det bokstavligt talat (ursäkta äcklet) rann när jag gick upp ur sängen och jag kunde inte hålla emot. Helt klar, luktfri vätska. Som vatten verkligen.
    Aja, allt såg bra ut iaf å det fanns massa vatten kvar så ingen fara Skrattande  Däremot tryckte doktorn på mig, typ vid ljumskarna... FAAN(!!!) vad ont det gjorde! Värker fortfarande, fråga inte något om det men nu undrar jag vad han kollade/gjorde.

Var hos BM igår. 30+2 å 97kg *hua*, har en match-vikt på 74... aja, SF=29, å hjärtljud på 132-140, BM bestämde sig för 138/min tillslut om jag kommer ihåg rätt. Å så fick jag ta sockret 2ggr med. BM hoppade högt efter första svaret, 8,1 men så blev hon lugn när vi tog om det å det visade 5,1 som det brukar ligga på.  
    Samma vikt som mig och samma startvikt
  • NiniMe

Då går jag in i vecka 33 idag och ja jag börjar bli nervös, nervös för hur livet kommer förändras igen, hur kommer det bli liksom... PIRRIGT som tusan är det..... Tiden har verkligen gått skitfort nästan hela tiden... Det var en period i vecka, 23-27 som var slöööööa, men nu tickar det på som fasiken... Hon KAN liksom vara här om 6 veckor men även om 10 veckor....
    Allt är nog fixat, bara amningskupor och bh, kvar, jo och ett litet babygym, fast det är inte så bråttom med de... Intresset för den kommer ju inte direkt... Men annars har vi nog det viktigaste, vagn, säng, kläder, bilstol... Blöjor ska jag börja handla på mig lite nu occkså...

Svar på tråden Augustibebis 2012