• NiniMe

Augustibebis 2012

Challelotten skrev 2012-05-09 14:26:04 följande:
    Alla är vi olika i kroppen och ibland kan man inte göra nått utan man går upp en massa. Min bm sa med att de inte tänker lägga en massa tid på att väga och hålla koll på vikten det är inte det som är viktigt :0) men förstår, sitter med och tänker på hur mycket man har gått upp. Gick ju upp 21 kg med dottern även om jag då gick som rond väktare och gick hela dagarna.

Någon som har ett bra tips på hur man kan förbereda brösten inför ammningen? Det gör ju så ont den första tiden :0)
    Jag vet inte om det har hjälp mig att få brösten att komma igång fortare men i slutet så massera jag bröstvårtorna, detta gjorde jag för att jag ville få igång förlossningen, till sist så kom det ut råmjölk Mina pojkar har fått mjölk direkt dom kommit ut
  • NiniMe

Ska tilläga att med ettan testa jag detta 40+5 och han kom timmar senara
    Så med tvåan började jag efter vecka 38+ han kom 40+0
    Så för allt i världen börja inte för tidigt

• NiniMe

Jag bryr mig inte så mycket om hur viktuppgången SER ut, ja jag blir tjock inte mer med det, men det jag tycker är jobbigt är tyngden man lägger på sig hur kondisen far åt skogen och hur trött man är.... OCH tanken på hur jag kommer få kämpa som en gnu efter detta för att jag ska må bra med mig själv....
    Givetvis förstår jag att jag har ju varit gravid och jag kommer ha det finaste i min famn just pga detta Men jag vet också om hur dåligt jag kommer må psykiskt över en degmage och dallrande höfter, celluliter (det har jag ändå men inte så här många) handla kläder är inte ens att tänka på eftersom jag totalt vägrar handla byxor i storlek 48-50... Jag har gått igenom detta 2 ggr innan och fy usch och blä för det...

• NiniMe
    Noli skrev 2012-05-10 07:09:45 följande:
    Angelica1991: Håller tummarna för er även jag. Om hon fick komma ut tidigare så är sjukvården otroligt duktig och allt kommer säkert gå bra!

NiniMe: Jag ska också iväg på glukosbelastningen strax. Är en riktig frukostmänniska och har ont i magen av hunger redan nu så lite orolig är jag allt när det gäller att stå sig till kl 10! Men skönt att göra bort det nu  
    Ja fy nu är den dock avklarad och här såg allt bra ut Sockret låg på 5,4...

Lillan har gott om plats i magen, hon ligger fortfarande på tvären upp vid naveln hahaha, huvudet låg på höger sida inåt och benen på vänster.... Så hon har sin bröder o tacka för den slappa livmodern hon bor i, så livet är en fest därinne

Järnvärdet var 111
    Sf-mått 28
    Vikt: 94 Tyst +20 kg
    Hjärtljuden låg denna gången på ca 140.
  • NiniMe
    Saftmedbulle skrev 2012-05-10 14:43:54 följande:
    Utan mat... för visst får man dricka vatten, eller?
    Du får endast dricka typ ett halvt glas vatten OM du måste i samband med tabletter
  • NiniMe

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 29+1
    » Jag har varit gravid i 204 dagar
    » Jag har 75 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 72% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1472 gram
    » Bebisen är c:a 40,7 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Ja då har man gått in i vecka 30 nu

• NiniMe
    irruz skrev 2012-05-11 08:49:46 följande:
    jag har en dotter på ett år som heter Smilla :) världens finaste namn Hjärta Glad
    Jag älskar det namnet När jag har väntat pojkarna så har man ju diskuterat de namnet om det skulle blivit en tös, så namnet har varit spikat sen år tillbaka Love it
    Hon kommer få tre namn Smilla Emma Jolie.. Ser hon inte ut som en Smilla så blir det något av dom andra namnen Men smilla är så sött
    Passar bra till brödernas namn osse, Sigge, Sander (Alexander) och Smilla
  • NiniMe
    LindaPernilla skrev 2012-05-11 09:56:16 följande:
    Här är en till som börjat fundera över förlossningen lite smått!

Förlossningen med sonen gick bra, helt i lagom fart. Förlossningsberättelse finns på min blogg : @lindqvistlinda.bloggplatsen.se - rulla ner till den 28/4 :)

Det var en drömförlossning och jag sitter ju naturligtvis och hoppas på att förlossningen ska gå smidigt och bra den här gången också, men tänker ju "tänk om?" hela tiden! Sambon är dock duktig på att lugna mig!

Satt också och funderade på besök på BB!
    Kommer ni att ta emot besök? Allt beror ju förstås på hur förlossningen går! Men låt oss säga att den går bra, allt funkar fint och känns bra. Själv så känner jag att om jag kommer att gå hem tidigt, tex dagen efter, så känns det bara onödigt med besök när man hellre kan ta emot besök hemma i en lugn miljö!

Sambons föräldrar vill förståss gärna träffa bebis fort, det är deras första barnbarn, så det förstår man ju! Men dom är hemskt förstående och skulle inte alls ta illa upp om vi ber om att inte få besök förän vi är hemma igen!
    Är allt bra med lillan och mig så kommer jag åka hem direkt efter, får panik av att vara därinne...
    Sen besöken ja dom får komma om dom känner för det men dom brukar vänta några dagar Jag känner mig lugn med besök
Svar på tråden Augustibebis 2012