• NiniMe

Augustibebis 2012

bez imena skrev 2012-06-12 16:51:34 följande:
    Många som varit till bm idag! Jag oxå men jag får aldrig veta mått eller värden, förutom att allt ser såå bra ut :) hon snackar som bara den!
    Vikt är iaf + 18
    Vet inte hur jag ska få stopp på godissuget :-/
    Men hon skriver väl ner allt i din journal som ligger i din förlossningspärm? Den ska du hu ha med dig när du ska föda..
  • NiniMe
    bez imena skrev 2012-06-12 19:15:41 följande:
    Ninime; den vet jag inget om, haha.. Får ni andra med den hem alltså?
    Ja jag har en pärm med alla papper i, info papper, telefonnr och mina blodprovspapper, och journalen
  • NiniMe

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 34+0 (v.35)
    » Jag har varit gravid i 238 dagar
    » Jag har 41 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 85% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 2405 gram
    » Bebisen är c:a 46,3 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Nu är det inte långt kvar Fast det känns som en evighet... Igår kom jag på att det är ungefär lika långt kvar till v.38 som det var från det jag blev befruktad till jag fick ett plus på stickan MEN det kan ju tyvärr vara dubbelt så långt med hahaha....

P.s allt är bra med mammsen, dom har varit i flytttaget och inte haft internet på ett tag...

• NiniMe

OMG, ni ser länken som är på det inlägget om hur långt gånget jag är osv, jag provad att klicka på lejonet nu och då kom jag in på en sida som beskriver en lejonbebis: Detta kom upp;

Bebisen som föds I lejonets tecken är, i brist på bättre beskrivning, högljudd! Sömn är något som kommer kännas avlägset och overkligt för er då hon kommer hålla er vakna nätterna igenom. Det är en bebis som vill bli hörd och hon låter gärna alla få veta det.

Hon älskar att vara i centrum för allas uppmärksamhet och mycket i er familj kommer att cirkulera omkring henne. Hon njuter av att ha publik, så det är inte förvånande att många lejonbebisar växer upp och blir artister.

Lejonbebisen är tävlingsinriktad och hon ställer höga krav på sig själv. Tillsammans med andra barn, och i andra sociala situationer, har hon lätt att få nya vänner. Hon trivs med att interagera och med att befinna sig i centrum. Hon kan ha lite svårt att dela med sig av roller, ansvar och även leksaker.

Hon är drottning i varje situation och hon vill gärna leda de andra, sätta regler och kontrollera att de efterlevs. Kort sagt, lejonet är ledaren och alltid kul att vara med. Hon förväntar sig ett bekvämt liv i sitt kungarike, och ve den förälder som inte spelar med.

OMG då vet jag vad som väntar hahahaa
  • NiniMe
    mijja12 skrev 2012-06-14 07:00:41 följande:
    Vart köper ni era bindor till efter förlossningen? Finns såna på Ica eller något?!
    Jag har använt libresse nattbindor med vingar... Sen finns det tenabindor också så är mycket större, även om det är inkontinensskydd så funkar dom bra..... Och om jag inte har fel för mig har apoteket ganska stora... Men som sagt jag har använt libresse nattbindor, dom har funkat bra, har det varit megamycket så har jag lagt två på raken
    Stövelkatten skrev 2012-06-14 07:00:43 följande:
    Hahaha! Tur att jag inte tror på astrologi.

Kampis: ursäkta mitt lite griniga svar, det gjorde (och gör) så satans ont plötsligt, så det är inte bara "vanlig" foglossning. Även om det kan göra ont nog. :/

Jag får ställa in alla möten och grejer idag, kan fortfarande inte gå, men jag kunde iaf gå och kissa själv!
    Hahahah ja vi får se vad som väntar hahaha
  • NiniMe
    mijja12 skrev 2012-06-14 08:09:25 följande:
    Ninime: tack så mycket får kolla runt lite :)
    Ja jag snodde även med mig hem från förlossningen så man hade ett litet lager av deras stora blöjor dom första dagarna :)
  • NiniMe
    Challelotten skrev 2012-06-14 09:31:12 följande:
    Stövelkatten: ska försöka prata med min chef om han kan göra något.

Ni som har druckit hollonblast te var köpte ni det och när började ni?
    Många säger att man blöder mindre och jag blödde 10 veckor efter med dottern så jag vill helst slippa det denna gång.
    Hälsokostaffären
Svar på tråden Augustibebis 2012