• NiniMe

Augustibebis 2012

Prata precis med 1177 och hon ville jag skulle ringa 112 och ta ambulansen in, men så akut känns det inte.. Men mannen är påväg hem nu så kör vi in sen... Det skulle inte vara förlossningen utan akuten, så dom tar prover osv... Usch jag börjar nästan gråta när dom säger så.. Ringde min syster och sa till henne att hämta mina små pojkar på dagis sen, och då brast de Gråter

• NiniMe

Hej tjejer Hjärta
    Tack alla för er omtanke
    Har kommit hem nu och alla prover har blivit taget, även EKG men inget visa något vilket känns betryggande o veta, har lite småkänningar fortfarande men hon ordinera vila och dricka ordentligt osv... Dom kollade även sköldkörteln och det visade inget tack o lov... Dom trodde det var gravkrämpor men skulle det bli värre så skulle jag absolut kolla upp det igen...
    Men nu är man astrött...

• NiniMe

GOMORRON...
    Ja då har man varit uppe sen 04 Obestämd hahah fan helt sjukt, låg och var skitvarm och nödig, upp och pinka sen var det kört....
    Jag har också sen några veckor haft att det liksom hugger/sticker/ilar upp i kissemurran/underlivet/vaginan ja vad ni nu vill kalla det hahaha....
    Men nu för ett par dagar sen har foglossningen kommit tillbaka.. Den har hållt sig väck sen vecka 30 ca men nu är den påväg tillbaka, läste att det kan bli så runt denna veckan.. det luckras upp nu tydligen, så mitt bäcken har luckrats upp i ca 35 veckor, undra om jag har ngt kvar när lillan är ute

• NiniMe
    cupcakekiller skrev 2012-06-20 14:10:58 följande:
    Irruz: nope, ingen huvudvärk osv, bara yr..Nu har det lagt sig lite, men ska be mormor komma och kolla blodtrycket senare om det inte ger med sig
    Jag var yr och en konstig bakiskänsla i kroppen runt vecka 30... Tydligen ganska vanligt..
  • NiniMe

Jag har faktiskt också känt efter tappen ett par gånger... Har aldrig gjort det innan men nu var jag ju bara tvungen och kolla hahha... När jag var runt vecka 30 så kändes den mjuk som läppar, och var ca 1-2 cm, nu känner jag inte den mer...?

GÅR in i vecka 36 idag wweeiiii, 34 dagar kvar (35 enligt fl)
    Går som jag skitit ner mig... Igår hade jag kraftiga förvärkar/sammandrgningar, kände riktigt hur hon pressades ner och det kändes som en kniv kördes upp mellan benen....
    Gått Från att ha haft nästintill INGA flytningar till mer flytningar...

Börjar bli otålig ang TUL som vi har här nere runt vecka 32-33, jag har fortfarande inte fått någon tid... Jävla skit...
    Trots att min bm skickat en påminnelse till dom....

Ang magen har jag aldrig behövt något för att hålla in, köpte en vanlig sån korsett eller vad det heter på Lindex en gång mest för att hålla in mina lovehandels, men sen träna jag istället och försökte tänka på att ha rak hållning i ryggen med hjälp av mina magmuskler istället.. Och magen blev platt och fin
    Men det kan vara skönt o ha ngt som hjälper en att hålla upp ryggen, man faller liksom ihop i hållning....

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-06-21 06:30:31 följande:
    Ninime- nu e de spännande. Nu kan hon ju komma när som:) jag har 56 dagar kvar... Har du förberett för hennes ankomst??
    Ja det känns helt tokigt hahaha... Satt och tänkte igår på vad man inte köpt och det är väl mest lite påfyllning av blöjor tvättlappar och lite andra hygienartiklar som ska köpas, tänkte gå och göra det idag Jag har inte ens packat bb-väskan eller skrivit något brev haha, känns ju som det är lääänge kvar men det är de ju inte.. Men annars har vi nog allt det andra, vagn kläder, skötbord, bilstol, babysitter... Kan inte komma på vad mer vi skulle behöva... Jag har ETT problem bara, jag vet inte vilka kläder hon ska ha på sig när vi åker hem från bb, just nu är detta mitt jobbigaste dilemma hahaha
    Pojkarna här hemma börjar bli otåliga dom med
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-06-21 06:30:31 följande:
    Ninime- nu e de spännande. Nu kan hon ju komma när som:) jag har 56 dagar kvar... Har du förberett för hennes ankomst??
    Har du/ni förberett?
  • NiniMe

Grattis till trådens första tillskott Hjärta

Jag har pratat med UL i lund och dom säger att dom ligger supermycket efter Obestämd Vilket betyder att jag kan få en tid imorgon eller om några veckor, så jag får hålla mig till tåls hahha...

• NiniMe
    mijja12 skrev 2012-06-21 16:37:43 följande:
    Ninime: jag skulle med på ul i lund men min barnmorska sa att dom låg super efter med andra ul så hon ringde och boka in oss i Landskrona så var där i tisdags super trevlig tjej som gjorde ul så jag rekommenderar att säga till din bm att boka in dig där :)
    VA, ja det ska jag säga till henne på Måndag Tack för tipset
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-06-21 19:00:57 följande:
    Ninime- det är ju trådens 4e tillskott egentligen :) lilla Sofia och tvillingarna
    Ja men för tusan... Jag e helt dement hahah
Svar på tråden Augustibebis 2012