• NiniMe

Augustibebis 2012

natlup skrev 2012-06-27 13:42:07 följande:
    Ja ringde till sjukhuset nu och de sa att de kostar 8kr/h oavsett. Det finns inget dyngsdaxa. Känns som det borde finnas en gräns på va de kan kosta/dag.

Själv har jag 42 dagar kvar till BF. Jag var inte rädd för förlossningen förens jag fick reda på att hon kommer väga runt 4kg. Får hoppas på att hon kommer i vecka 38. Då väger hon runt 3500g.

Jag måste bara fråga. Har ni bågar husdjur? Vi har nämligen en katt som är rätt dominant. Han bits inte eller så men han gillar inte när man inte ger honom all uppmärksamhet.

Hur presenterar man djuret å bebis på bästa sätt?
    Men det måste väl finnas en parkering utanför sjukhuset som han kan stå på?
  • NiniMe

Så då har man städat som en galning, energin bara slog mig som en ordentlig käftsmäll, toaletten skrubbad från golv till tak, dammsugat 2 ggr, torkat golv och nu ska jag ge mig på ovanvåningen :P Denna energi har jag inte haft på MYCKET länge och den är sååå välkommen hahaha

• NiniMe
    mijja12 skrev 2012-06-27 15:09:19 följande:
    Var hos min bm idag fast det var en vikarie som haft föräldrarkursen och jag har tyckt om henne innan ändå tills idag då hon gjorde mig ledsen genom att titta förskräckt på mina bristningar på magen och sa herregud som du ser ut på magen.. Blev väldigt ledsen när hon sa så eftersom min vanliga bm har inte sagt ett ljud om mina bristningar.
    Gått upp 17 kg från inskrivning väger idag 91,1 kg.
    Hjärtljudet på bebis låg på 161
    Han låg med huvudet neråt men inte fixerad.
    Vad i hela helvete säger du... Fy fan, hon som har en sådan utbildning borde väl för tusan veta bättre?!! USCH rent ut sagt för osympatiska okunniga människor... Man kan inte hjälpa att man får bristningar, vissa är hormonella och vissa är genetiska, om det är meningen att man ska få dom så FÅR man dom oavsett vad man gör...
    Jag smörjer min mage för det är skönt mot kliandet och tyvärr så hjälper inte detta mot bristningar och det borde hon väl för fasen veta....
    Förstår att du blev ledsen, jag sitter här och blir riktigt arg men jag hade förmodligen reagerat likadant i chock...
    Hade jag varit du så hade jag iallafall tagit upp detta med en annan bm eller din ordinarie när hon kommer tillbaka... För sådana människor måste lära sig, hon kommer såra fler gravidisar
    Kramar i massor till dig och kom ihåg du är fin oavsett Hjärta
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-06-27 14:38:42 följande:
    Ja, som man betalar för. just Huddinge sjukhus ligger dessutom lite avsides, så man kan inte hoppas på område i närheten riktigt.

Parkering är dyrt här, och även det ett sätt att hålla bilarna borta från innerstaden.
    Aha ja det är ju fullt av dom att ha den taxan faktiskt, vård måste man ju ha...
  • NiniMe

Så då har man städat som en galning, energin bara slog mig som en ordentlig käftsmäll, toaletten skrubbad från golv till tak, dammsugat 2 ggr, torkat golv och nu ska jag ge mig på ovanvåningen :P Denna energi har jag inte haft på MYCKET länge och den är sååå välkommen hahaha

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-06-27 20:05:20 följande:
    Ninime- samma här! Har fått så in i helskotta mkt gjort idag!!
    Månne att det är den där "sista energin" man vill ha fint och klart runt om sig!
    Ja det är skönt när denna energi kommer efter att man varit halvt dö i 8 månader hahah
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-06-28 00:14:43 följande:
    Jag kan inte påstå att jag varit full av energi, men jag försöker! Igår bakade jag ju munkar, idag dammsög jag hela hemmet (tog en timme, det gick mycket långsamt) torkade golven, dammade hyllor samt tvättade. Nu är det så fint! Jag hoppas det hålls fint ett tag nu, för jag orkar inte göra om det.
    Är det någon av er som har erfarenhet av gbs? Funderar på vem som kommer dubbelkolla att antibiotikan funkat och att bebis inte smittas under förlossningen.

Också en sak som slog mig idag; sätter man alltid dropp vid förlossning? Eller sätter man en kateter ifall man behöver dropp senare? Jag minns inte när detta gjordes förra gången...
    Energin kommer nog, den har alltid kommit till mig dom sista veckorna
    Säg till dom att du vill att dom ska kolla upp det..
    Ang dropp så sätter dom kateter en ifall det skulle behövas, jag kommer säga att jag inte vill ha det för tidigt, tycker den är mest jobbig o ha..
  • NiniMe
    Ja då hoppar jag in i vecka 37 nu och det är bara 27 dagar kvaaaar

Packade det sista i bb-väskan igår och ja jag kom ju på att fan vi har ju inte alls mycket kläder till lillan hahaha, sa till min gubbe som har sagt till mig att jag inte behöver shoppa så mycket utan ja det kan vi ta senare, att är det senare nu?
    Och jadet var ju det hahaha, han fatta nog nu att snart kommer hon ju hehe, fan vad tiden går fort....

Ang sd och mensvärk så har jag haft det väldigt regelbundet i perioder men hon hålller sig därinne, jag brukar avvakta ett par tre timmar, sen brukar det försvinna...
  • NiniMe

Vet inte hur jag ska förklara detta men jag har typ växtvärk i magen, känns som buken ska spricka, det höll i sig i ett par minuter för att sen övergå till mensvärk..... E detta normalt? Inget jag minns att jag kännt i mina andra grav Obestämd

• NiniMe
    lillakotten skrev 2012-06-28 07:00:10 följande:
    Ninime: jag har också som växtvärk/träningsvärk i magen till och från hade det med dottern med. Antar att det är förvärkar
    Ja det är säkert det.. men det har tilltagit lite mer nu, dock väldigt oregelbundet men jag får andas igenom dom lite... Mensvärken håller i sig... Ja vi får se hur det blir med detta...
Svar på tråden Augustibebis 2012