mijja12 skrev 2012-06-27 15:09:19 följande:
Var hos min bm idag fast det var en vikarie som haft föräldrarkursen och jag har tyckt om henne innan ändå tills idag då hon gjorde mig ledsen genom att titta förskräckt på mina bristningar på magen och sa herregud som du ser ut på magen.. Blev väldigt ledsen när hon sa så eftersom min vanliga bm har inte sagt ett ljud om mina bristningar.
Gått upp 17 kg från inskrivning väger idag 91,1 kg.
Hjärtljudet på bebis låg på 161
Han låg med huvudet neråt men inte fixerad.
Vad i hela helvete säger du... Fy fan, hon som har en sådan utbildning borde väl för tusan veta bättre?!! USCH rent ut sagt för osympatiska okunniga människor... Man kan inte hjälpa att man får bristningar, vissa är hormonella och vissa är genetiska, om det är meningen att man ska få dom så FÅR man dom oavsett vad man gör...
Jag smörjer min mage för det är skönt mot kliandet och tyvärr så hjälper inte detta mot bristningar och det borde hon väl för fasen veta....
Förstår att du blev ledsen, jag sitter här och blir riktigt arg men jag hade förmodligen reagerat likadant i chock...
Hade jag varit du så hade jag iallafall tagit upp detta med en annan bm eller din ordinarie när hon kommer tillbaka... För sådana människor måste lära sig, hon kommer såra fler gravidisar
Kramar i massor till dig och kom ihåg du är fin oavsett