• NiniMe

Augustibebis 2012

Gomorron tjejer.... Vakna inatt kl 24 sen igen kl 02, gick ner till soffan och la mig där med ett lakan, för skit vad varm jag var, svettades som en stekt gris.... Nu ska jag dricka lite morgonkaffe, och vääääääänta tills klockan blir 8,50 för då ska vi äntligen få se var lilla sessa Hjärta

Tack till er som skrev ang fotbollen mot min mage, som sagt det var nog mest jag som blev rädd, hon har rört sig som vanligt, inga blödningar eller smärta, lite mensvärk och hård mage men det brukar jag ha i vanliga fall med..

• NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-07-02 04:54:01 följande:
    Jag svettas sådär VARJE natt för det är olidligt där vi bor på nätterna, har ingen aning om varför men det blir som en ångbastu.....så mellan 23-05 är det svårt för mig att sova, det är tur att lilltösen sover iaf till MINST 10 o ibland längre så man får sova lite iaf! 
    Det 'r verkligen skitdrygt med dessa sömnlösa nätter Rynkar på näsan
  • NiniMe

Japp då har vi fått se lillan igen Och det är garanterat en liten flicka Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
    Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-07-03 19:01:33 följande:
    Såg att jguz har köpt egna kläder att ha under förlossningen. Har inte ens tänkt tanken! Men jag vill också gärna ha egna kläder. Men vad för typ av kläder är smidiga? Och varför har man nättrosor eg? Funkar inte vanliga stora trosor lika bra?
    Man får nättrosor på förlossningen, just för att det kommer en massa slem/vatten osv under tiden, trosor som man bara kan slänga sen, och för att det ska vara lätt att ta av och på dom.... Men jag måste säga att dom är sköna o ha på sig hahaha
  • NiniMe

Delar med mig av denna underbara ironiska text hahahaaha, så här ÄR DET, speciellt ju närmre man kommer bf

Idag har jag mensvärk= det är på g

Idag är sammandragningarna tätare eller gör ondare=det är på g
    Idag springer jag på toa för att göra det stora mkt ofta=det är på g
    Idag måste jag kissa hela tiden= det är på g
    Idag trycker det lite extra i ena ljumsken=det är på g
    Idag kom det extra mkt flytningar=det är på g
    Idag har jag inga flytningar=nä det är klart, allt kom ju ut igår alltså på g
    Idag har jag ont i ryggen=det är på g
    I natt sov jag dåligt= kroppen är vaksam för att det är på g
    I natt sov jag bra= kroppen behöver vila för att det är på g
    Idag känner jag mig deppig= hormonrubbningar för det är på g
    Idag känner jag uppåt=kroppen har massa energi för det är på g
    Idag känner jag ingenting=ja ja, det har man ju hört, precis innan det är dags brukar allt stanna av en stund...
    Läste denna lista på en gravsida hahaha så jävla gjuten :)

• NiniMe

När du får kramp så böj foten uppåt, snabbt som fan, så du liksom stretchar ut vadmusklen, massera på stället... Jag hade det en period men det har gått över nu Håller tummarna att ditt med gör det

• NiniMe

Gomorron tjejer... Har varit lite oaktiv dom senaste dagarna, men jag är så jävla less på detta nu och vill bara ha ut vårt lilla knyte
    Sover kasst som fan och orkar knappt röra mig längre Men ajja SNART är det över....
    Lilla våfflan (hahaha) ja hon har fått sig någon omgång, ganska sällan dock, häromdagen blev det bara bikinisidorna, men annars har jag rakat i blindo... Men ja det har gått
    Lägger inte ner så mycket energi på henne som jag borde hahaha, men ja det kommer, får se om jag orkar med en omgång innan det är dax o föda...

Nu har jag gått in i ny vecka så vecka 38 VÄLKOMMEN.....
    Förvärkar har jag som påminner mig om att dom bara jävlas, nu vill jag ha PAIN!!! Varje gång dom kommer så tänker man bara på att bli värre för i helvete, BLI VÄRRE!!! Men icke sa nicke.....
    Vågen har sakta men säkert börjat stanna upp lite nu och den går inte uppåt lika fort men sen o andra sidan har jag knappt någon aptit, palla äta känns det som, äter bara för att jag måste, men 100 gränsen är jag förbi nu iallafall.. 101 kg

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-07-06 06:17:49 följande:
    Vet hur du känner ninime:( dock har jag inga förvärkar men e stor och otymplig. Orkar ingenting men måste ändå ha kraft för att orka med barnen. Sambon jobbar 12 timmars pass varje dag så inte mkt hjälp av honom. Vi har eget inom restaurang och innebär säsongsarbete, så just denna sommaren e jobbig. Ta hand om 3 barn städa huset va höggravid laga mat ha leende på läpparna e inte lätt. Längtar som sjutton och har ändå 41 låååååånga dagar kvar
    Ja det är tufft, jag minns nu när man väntade ettan, gud vilken semester det var o vänta det första barnet, man kunde liksom gå o vila när man kände för det och man hade inga måsten alls, nu måste man vara tillgänglig hela tiden... Jag är glad att jag har mina timmar på dagis fram tills gubben har semester, tror jag hade dött lite annars.. Jag vaknar ju runt 4 varje morgon nu och kan icke somna om, så när jag lämnat dom så "springer" jag hem igen och slänger mig i säng... Ja allt man kan göra är att bita ihop, och jag vet att energin kommer så fort hon är ute igen och kroppen börjar läka igen och fy vad jag längtaar.... Många av mina vänner har börjat ploppa sina bebisar nu och man blir ju helt salig, snälla låt det vara min tur nu... Vi får trösta varandra och påminna oss om att vi är inte ensamma Hjärta
  • NiniMe

Ja det ska bli himla skönt när det är över

Med tvåan sa alla att ja men han kommer komma innan bf, eftersom mina barn va så täta i åldern så jag var ju mentalt inställt på det men nope, han kom 40+0 så visst han pricka in det ganska bra men det kändes som en evighet dom veckorna, denna gången ställer jag in mig på 2 veckors övertid hahaha

Svar på tråden Augustibebis 2012