• NiniMe

Augustibebis 2012

natlup skrev 2012-07-06 07:45:53 följande:
    Att hålla sig fin där nere e verklgen svårt. Jag känner mig så otymplig när jag försöker:P

Nu e det även min tur att få göra en glukosbelastning. Dock önskar jag att min riktiga BM kommer från sin semester snart. Hon jag har nu känns lite vimsig. Hon pluggar fortfarande och det märks. Men men alla måste ju få komma in i branchen. Kan inte va lätt för henne heller.

Ninime - Ooj va fort tiden går. Va tror du själv, kommer bebis titta fram innan BF?
    Ingen aning faktiskt Har några datum, den 13 och den 23 så vi får se
  • NiniMe
    Tesdy skrev 2012-07-06 13:00:41 följande:
    Hej Tjejer,

Har min son med mig på jobbet denna veckan så jag har inte hunnit läsa vad ni skrivit sen i måndags.

Tänkte bara hoppa in med ett litet inlägg.

Har just nu en hel del förvärkar/SD som jag har klockan nu i en halv timme. Har haft ca tio stycken nu sen jag började med appen och snittar på värklängd: 1:23 med vila i mellan på ca 3:50.
    Jag har verkligen inte tid med en FL idag då dottern skall ha uppvisning ikväll på sitt Dance Camp hon gått på denna veckan. Fast jag blir ju lite orolig när kroppen beter sig så här. Men hoppas ju på att det skall droppa av snart.

Jag vet ju med mig sen dom andra två att jag har väldigt lång latens fas så bara för att det börjar värka idag så betyder det ju inte att det blir FL idag. Men blir som sagt var väldigt orolig...
    Så har jag haft det i veckor Rynkar på näsan
  • NiniMe
    Tesdy skrev 2012-07-06 13:13:10 följande:
    Ninnime: Jag har haft en del förvärkar i snart två veckors tid, men inte alls så här intensivt. Men min BM sa att vi som väntar nr tre kan få desto mer SD och förvärkar än vad vi haft dom andra två gångerna.

Gadget: Jag är i 35+6 idag går in i v 37 imorgon. Jag sitter still på min kotorsstol och knappar på datorn så jag kan inte lägga min i badet just nu, hinner inte med det efter jobbet heller. Men jag får ta det så lugnt jag bara kan helt enkelt.
    Ja det är trist att det ska vara så hehe, men jag hoppas ditt blir bättre eller att det ger resultat
  • NiniMe
    Ingen bebis här inte Skrikandes.... Har sovit som en stock inatt, visserligen mensvärk fortfarande men inget som kommer typ var 5 min utan den sitter i nu hela tiden men inget som gör ont.... Dock ökade flytningar inatt... Men det positiva e ju att det är ju faktiskt snart hon ska komma
  • NiniMe

Något jag vill göra er uppmärksamma på, citerat från fb doulan på facebook

"

Birthrape händer över hela världen, tyvärr även i Sverige. Det borde ALDRIG någonsin få hända! En del tycker att det är fel att kalla förlossningar där kvinnor utsätts för brutala kränkningar och våld för våldtäckt, men har man träffat en kvinna som varit utsatt för detta så inser man att det inte kan finns något annat ord för det. Birthrape innebär att sjukvårdspersonal utsätter kvinnor för våld och kränkningar oavsett om det finns medicinska anledningar för en "åtgärd" eller inte. Det kan vara att barnmorskan gör inre undersökningar på brutala vis och inte slutar när mamman säger till eller skriker, att hon med våld försöker tänja ut livmodertappen (mycket smärtsamt), att mammas underliv klipps utan att hon blir informerad och utan medicinsk anledning, kränkande kommentarer om mammans kropp, att personal skriker åt eller hotar föderskan, Fysiskt håller fast mamman eller kastar sig över hennes mage, att man trycker isär hennes ben så hårt att hon får skador på benen eller ryggen, att personal inte lyssnar på hennes protester eller önskemål, att personal rör hennes klitoris eller bröst utan tillåtelse, tvångsmedicinering, mamman får höra att hon själv försatt sig i situationen och att det är hennes fel osv.
    Kvinnor som utsätts för birthrape kan får postpartum depression, posttraumatisk stressyndrom, problem med anknytning till barnet, svår förlossningsrädsla och sexuella problem osv.
    Om vi hör talas om birthrape eller bevittnar birthrape bör vi hjälpa mamman att göra en anmälan - vi måste få ett slut på våld och kränkningar mot födande kvinnor!"

Så tjejer, glöm aldrig att det är ER förlossning, vill ni inte så vill ni inte...

• NiniMe
    Svipp skrev 2012-07-08 14:51:24 följande:
    MiniMe - jag läste en tråd som handlade om detta och blev helt förstörd. Kan inte föreställa mig något liknande. Nästan så man vill stanna hemma och inte ha något med sjukhuset att göra. Nu har jag ju fött två ggr på samma ställe och vet att bemötandet där är väldigt bra men nog blir man mörkrädd när man läser om övergrepp vid förlossningar.

Jag har BF den 27 augusti så mig är det ännu mer synd om...haha! Idag har jag iaf varit hem från stugan och packat väskorna så gott det går så jag slipper stressa över det. Hade tänkt städa ordentligt där hemma oxå men energin fanns inte. Så nu är jag tillbaka i stugan och borde ta tag i städning här...om en stund...eller två...
    Ja lyckligtvis händer detta inte så ofta i sverige, men visst de förekommer... Jag har varit nöjd med mina förlossningar men jag vet dom som känner så som det beskriver och det är sorgligt... Man är i en utsatt situation...
  • NiniMe

Alltså detta med birtrape är ju lyckligtvis inget som händer speciellt ofta i sverige, vården i sverige är bra, MEN det är ju även viktigt att veta om man känner att man har blivit utsatt för detta att man vet vad man kan göra, att felet inte ligger hos dig som föder...
    Tycker inte att ni ska känna det som att jag skrämde upp er, det har inte alls varit min mening men jag tycker ni ska veta era rättigheter... Och att det finns hjälp att få...
    Detta är ngt inte många vet om, och har ingen aning om hur fel det är... Jag själv har inte haft en susning om det
    Tycker det känns bra att jag har fått reda på detta så jag kan skydda mig bättre...
    Hellre det än gå i ovisshet...
    Tolka inlägget rätt och oddsen att detta skulle ske gentemot er är liten...

• NiniMe
    Maaya skrev 2012-07-08 19:41:44 följande:
    En fråga om förvärkar... Jag har haft dagliga SD sen tidigt i graviditeten o alla tror att jag kommet föda tidigare pga det så jag har ju liksom fått upp hoppet om att få föda i typ v, 38 men med min tur så kommer jag säkert få gå över tiden istället! Bebisen är fixerad o jag kan känna lite molande verk i bland men inga direkta förvärkar (hur nu dom känns hehe) så nu undrar jag om det är "positivt" med värkar innan (alltså betyder det att bebis kommer snart även om dom inte är så täta som dom ska va precis innan fl) eller behöver man inte få värkar fören det är dags? Oj vad flummigt mitt inlägg vart nu haha hoppas ni förstår vad jag menar! Oså undrar jag om det känns som en boll mellan benen på er som har en fixerad bebis? Jag känner nämligen ingenting även fast BM o läkare sagt att han är helt fixerad!? O jag tycker inte min mage sjunkit nått direkt heller (snarare tvärtom hehe).
    Det är väldigt olika, vissa har mycket förvärkar och föder tidigare, andra går över tiden, jag själv har haft det upp och ner sen vecka 25 och när dom kommit har dom alltid varit väldigt regelbundna... Tyvärr är det inget säkert tecken, jag ÖNSKAR att det vore det, satt själv med förvärkar var 5 min i timmar som gjorde ont men ingen bebis och förvärkarna försvann... Min tös ska vara fixerad men jag känner inte det som en boll mellan benen, än, men det kommer säkert komma desto tyngre hon blir.. Med tvåan kändes det som jag hade en stock uppkörd mellan benen i flera veckor haha... Inget bekvämt... Dock så kissar jag nästan på mig varje morgon när jag ska gå till toaletten, och jag har illningar ner från bäcken till knäna... Inget skönt det heller   Fixering betyder inte heller att det är nära till fl... Tyvärr
Svar på tråden Augustibebis 2012