Blomsterfröna skrev 2012-07-29 12:42:27 följande:
Ninime-
ja nu e de faktiskt din tur. Attans att hon ska trivas så bra i magen då:)
Ellenbmt skrev 2012-07-29 12:49:51 följande:
Ninime- vanligt med frossa och låg feber när man öppnar sig väl? Jag har haft det både nu och med dottern
Issan8 skrev 2012-07-29 13:02:55 följande:
Ninime hejja dig nu har du väntat tillräckligt. Jag är iof övertygad om att jag också kommer gå över med tanke på noll känningar av SD förvärkar slempropp el annat. Har lite svag mensvärk ibland på nätterna men det gör knappt ont. 9 dagar kvar till BF.
Angående att jag bor i Schweiz så är det så att mannen ville testa på ett bra jobberbjudande han fick här för 2 år sedan. Han flyttade ner på prov 3 månader, jag hälsade på. Vi gillade landet så vi bestämde flytt hit i 1 år medan vi inte hade barn eller hus eller så. Nu har vi bott här 2 år och jag älskar fortfarande detta vackra land men allt är annorlunda nu när det inte bara är sig själv man ska tänka på. Målet är att flytta hem nästa vår när bebis är ca 10 månader. Vill ha min familj å vänner nära mig under barnets uppväxt. Det är också sjukt dyrt å ha barn i detta land, förskoleavgiften ligger på ca 20 000 kr i månaden utan att överdriva. Visst man tjänar mycket mer här men ändå.
Är det någon annan här som tar magnesium-tillskott? Många gravida här i Schweiz verkar göra det så jag testade också i brusform. Tyckte det hjälpte lite mot svullna, tunga ben å fötter.
Ja min mage börjar bli trång nu, det känns när hon rör sig därinne...
EllenBmt: Ja jag har också för mig att det är ngt som händer när detta sker, dock har jga inte haft det med pojkarna men jag tror jag haft det ett par gånger minst denna grav nu i slutet... Jag tog tempen och den låg på 38 grader... Men nu känns det bra igen...
Jag ger henne tills på onsdag, då ska jag till barnmorskan igen och då ska hon få hinnsvepa som fasiken, för då ska hon UT.... Känns lite småkasst eftersom min man har tagit semester och pappadagar nu sammanlagt 4 veckor, vi trodde ju att hon skulle komma lite tidigare, så hans jobb förväntar sig att han e tillbaka om 2 veckor så nu måste hon ut, mest så jag hinner komma in i alla nya rutiner innan han går tillbaka till jobbet..
Så jag hoppas verkligen att detta beror på att jag öppnar mig lite iallafall....
Haft en väldigt aktiv bebis därinne idag, efter en vecka som varit ganska lugn därinne...
Issan8: Aha ja där ser man
Nu har jag stoppat i mig STARK sås och pepperoni hahaha, hoppas hon fattar piken därinne
Alla tjatar om att vi ska ta färdknäppen men vi har alltså inte haft sex på SKITLÄNGE, dels är jag inte sugen och mannen har lite av en skräck att ha sex när jag är gravid hahaha, han tycker att det känns konstigt att bebis ligger där och kan "se" han snopp
Nu känns det helt omöjligt för mig att ha sex faktiskt, har aldrig haft det som höggravid... Hur gör man liksom, det tar mig 5 år att vända mig till sidan när jag ska sova bara...
Jag kan se det framför mig, vänta älskling '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' SÅ nu kommer du till HAHAHAHA