• NiniMe

Augustibebis 2012

Ja mina fötter är BIGFOOT nu alltså hahaha, spänner som tusan gör det...
    Mina sd har andrat lite karraktär nu och kommer med 7-10 min mellanrum... Innan har det varit hård kula regelbundet men nu är det mensvärk och hård kula samtidigt... Jag HOPPAS det är ett tecken på att det är nääääääära nu, men jag vågar inte hoppas för mycket...  Dom gör inte ont än...  Har även lite frosskänsla i kroppen...

• NiniMe

Ohh Ikväll har jag varit på kalas hos min bästa vän, det var längessen, jag bara fick klä upp mig, känna mig lite snygg och umgås med vänner som man inte behöver vara full för att umgås med.. Känner mig så mycket gladare och allt känns skitbra i själen, preeecis vad jag behövde...
    Dom skulle ut och festa och drack groggar till höger och vänster men det gjorde liksom inte ngt, jag var så nöjd med allt ändå Fast ja det hade ju varit gott med en ordentlig öl hahaha

Ja jag ville bara berätta att själen mår bra här nu hahaah

• NiniMe

Jag blir så tröööött...
    VARFÖR kan inte mina förvärkar sätta igång ordentligt, WHYYYYYY!!!
    Igårkväll låg jag i sängen med sd som kom först med 5 min mellanrum, sen 2 sen 3 sen 2 sen 3, höll i sig ca 1 min men inte fan skulle dom göra ont!!
    Varför kan inte JAG ha lite flyt och få ut min lilla prinsessa NU!!
    Nu är jag REDO, så jädrans redo som man kan bli....
    40+3 idag...
    Lite komiskt, jag var en av dom första på bf-listan och det känns som det är jag som kommer få sist hahahaa

Men ja jag kan ju säga ngt positivt, jag vaknar inte kl 4 längre.. Nu ligger jag på soffan istället och har är svalt och skönt nere, så NU sover jag fanimaj till kl 06... Rekord...

Astro: Hoppas för din skull att det sätter igång {#emotions_dlg.flower}

Mammsen: Jag såg ditt inlägg ang din föredetta, och vad arg man blir... Jag är glad att han inte lyckats med det sjuka skitet han höll på med.. Du förgyller många dagar här för mig {#emotions_dlg.flower}

issan8: Ja jag trodde inte det kunde påverka mig så som det gjorde, att komma ut lite, ha lite skoj osv, den senaste tiden har man gått in i en deppsvacka, men igårkväll så tog man sig upp ur den..
    Vet inte om du skrivit det innan men hur kan det komma sig att du bor i Schweiz?

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-07-29 12:42:27 följande:
    Ninime-
    ja nu e de faktiskt din tur. Attans att hon ska trivas så bra i magen då:)
    Ellenbmt skrev 2012-07-29 12:49:51 följande:
    Ninime- vanligt med frossa och låg feber när man öppnar sig väl? Jag har haft det både nu och med dottern
    Issan8 skrev 2012-07-29 13:02:55 följande:
    Ninime hejja dig nu har du väntat tillräckligt. Jag är iof övertygad om att jag också kommer gå över med tanke på noll känningar av SD förvärkar slempropp el annat. Har lite svag mensvärk ibland på nätterna men det gör knappt ont. 9 dagar kvar till BF.

Angående att jag bor i Schweiz så är det så att mannen ville testa på ett bra jobberbjudande han fick här för 2 år sedan. Han flyttade ner på prov 3 månader, jag hälsade på. Vi gillade landet så vi bestämde flytt hit i 1 år medan vi inte hade barn eller hus eller så. Nu har vi bott här 2 år och jag älskar fortfarande detta vackra land men allt är annorlunda nu när det inte bara är sig själv man ska tänka på. Målet är att flytta hem nästa vår när bebis är ca 10 månader. Vill ha min familj å vänner nära mig under barnets uppväxt. Det är också sjukt dyrt å ha barn i detta land, förskoleavgiften ligger på ca 20 000 kr i månaden utan att överdriva. Visst man tjänar mycket mer här men ändå.

Är det någon annan här som tar magnesium-tillskott? Många gravida här i Schweiz verkar göra det så jag testade också i brusform. Tyckte det hjälpte lite mot svullna, tunga ben å fötter.  
    Ja min mage börjar bli trång nu, det känns när hon rör sig därinne...

EllenBmt: Ja jag har också för mig att det är ngt som händer när detta sker, dock har jga inte haft det med pojkarna men jag tror jag haft det ett par gånger minst denna grav nu i slutet... Jag tog tempen och den låg på 38 grader... Men nu känns det bra igen...
    Jag ger henne tills på onsdag, då ska jag till barnmorskan igen och då ska hon få hinnsvepa som fasiken, för då ska hon UT.... Känns lite småkasst eftersom min man har tagit semester och pappadagar nu sammanlagt 4 veckor, vi trodde ju att hon skulle komma lite tidigare, så hans jobb förväntar sig att han e tillbaka om 2 veckor så nu måste hon ut, mest så jag hinner komma in i alla nya rutiner innan han går tillbaka till jobbet..
    Så jag hoppas verkligen att detta beror på att jag öppnar mig lite iallafall....
    Haft en väldigt aktiv bebis därinne idag, efter en vecka som varit ganska lugn därinne...

Issan8: Aha ja där ser man

Nu har jag stoppat i mig STARK sås och pepperoni hahaha, hoppas hon fattar piken därinne
    Alla tjatar om att vi ska ta färdknäppen men vi har alltså inte haft sex på SKITLÄNGE, dels är jag inte sugen och mannen har lite av en skräck att ha sex när jag är gravid hahaha, han tycker att det känns konstigt att bebis ligger där och kan "se" han snopp
    Nu känns det helt omöjligt för mig att ha sex faktiskt, har aldrig haft det som höggravid... Hur gör man liksom, det tar mig 5 år att vända mig till sidan när jag ska sova bara...
    Jag kan se det framför mig, vänta älskling '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' SÅ nu kommer du till HAHAHAHA
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-29 18:51:38 följande:
    Ninime- när jag hade feber gick bebisens hjärta upp i nästan 200 så vi fick ju ligga kvar. Har du mer feber? Ring fl snälla du då kommer hon ju ut? Du ska inte behöva lida mer..? Vill inte skrämma, bara hjälpa!!
    Men jag har ingen feber nu Det försvann igen... Men känner jag av det igen så ringer jag in
  • NiniMe
    Gadget skrev 2012-07-30 15:11:06 följande:
    Jag förstår dig Ellenbmt så gnäll på. Hade jag kommit så långt som till förlossningen med värkar och allt hade jag känt mig sjukt snuvad på bebis och trott att hela graviditeten var ett dåligt skämt.

NiniMe, dig har vi väl inte hört något från idag. Du brukar ju skriva nästan varje dag tycker jag. Betyder det att pepperonin lockade ut bebisen igår?
    NiniMe är hääär ingen bebis har velat komma ut än... Men idag så har jag ringt till min bm och gnällt lite så jag fick en tidigare tid, så imorgonbitti ska hon in och rota runt igen och då hoppas jag verkligen att det sätter igång ordentligt... E trött på väntan....
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-30 17:28:25 följande:
    Va bra ninime, att hon hjälper dig igen alltså!

Alltså, ni som fått en tvåa redan och väntar trea eller mer, har någon av er varit öppen 3-4cm och gått så en längre tid?!
    När man googlar (jag vet!!! Man ska inte) så står det att man i princip kan ge upp hoppet om bebis för som omföderska kan man minsann gå öppen i tolv år... Typ...
    Är det så jävligt? Jag vill ha värkar. Är så Helsikes ensam om dagarna eftersom killen jobbar typ från 8 till 23 så jag har ju dottern ensam sex dagar i veckan å hon är så krävande.... Jag har inget the å dricka heller, hur fasen ska jag gå igång skiten.... Bajsdag!!

Sommaren- jag har med sånna klädutbrott!!
    Ja hon led med mig hahaha..
    Ang att vara öppen så är jag nu öppen 4 cm, jag vet inte hur länge jag har varit det men det var förra måndagen som min bm kände så jag har gått minst en vecka med att vara öppen såhär... Hon sa att det är helt normalt när man är omföderska
  • NiniMe
    Gadget skrev 2012-07-31 05:36:44 följande:
    Om vattnet går och barnet inte är fixerat ska man lägga sig ner och ringa. Men min är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Dessutom gäller det mest om vattnet går "på riktigt", inte av några droppar om jag förstått det rätt. Detta pga att risken när vattnet går kan navelsträngen åka med av floden och hamna i kläm mellan huvudet och utgången.

Jag ringer min läkare när de öppnat om inget händer. Verkar dock inte passera något här. Men det kan väl inte bara vara en flytning som droppar så?
    Du kan tralla runt som vanligt, bebis är fixerad och håller sig i hålet eller vad man ska säga Att du droppar kan också vara för att hon är fixerad, allt kommer liksom inte ut på en gång Håller tummarna för dig

Håll nu tummarna för mig, idag ska jag göra hinnsvep nr 2... Nu hoppas jag fasiken att det drar igång... 40+4 idag...

Mammsen: Ja funkar inte detta idag så får vi se om det blir lite gymnastik ikväll hahaha
Svar på tråden Augustibebis 2012