• NiniMe

Augustibebis 2012

Ang rörelser så har min lilla lugnat sig markant igår och idag, jag känner henne men det är inte alls dom rutinerna hon haft innan och inte alls den styrkan... Hoppas att det är ett tecken på att hon gör sig redo för utskjut haha

• NiniMe

Ohh FAN inatt vakna jag kl 01,05 av att magen gjorde ONT, jag låg på rygg och den blev stenhård och en svidande molande känsla spred sig över hela magen, jag sov och tänkte jaja, och sen bara eeehh AJ, så jag gick upp, satte mig här nere vid datan och började klocka 7 min mellan sen helt plötsligt var det 2 min och sen 10 min, sen höll det 7 min mellan stabilt....
    Men helt plötsligt gjorde dom inte ont längre så vad FAN, jag gick o la mig igen med vanliga sd som kom med 7 mellanrum...
    PISS...
    Jag trodde verkligen att NU är det min tur hahaha, jävla skit men ajja hon gör sig redo iallafall... Nu sitter jag här med den obligatoriska mensvärken....

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-07-19 07:15:11 följande:
    Har precis spenderat natten på bb Sthlm. Vi var här en sväng igår på morgonen för att jag då haft värkar i 1,5 dygn och med ctg: n konstaterades värkar vart femte minut och senare 1 cm öppen och 1 cm mjuk tapp.
    Vi fick Bricanyl och blev hemskickade och om det inte stannade av skulle vi kontakta FL igen.
    Sagt och gjort, värkarna kom med full kraft vart tjugonde minut och vi åkte in igen senare på kvällen. Ctg igen och vaginalt UL (för att inte reta tappen) och de konstaterade oförändrad status. De gav mig Bricanyl igen och det stannade inte av. Därför fick jag stanna kvar över natten med Alvedon och ytterligare Bricanyl. Jag har haft värkar vart 20:e i 60 sekunder och de gör så inhelvetes ont. På något sätt har jag sovit mig genom hela natten, vaknat och klockat vart 20:e för att somna direkt.
    Snart kommer ronden och jag kommer då föreslå borttag av Bricanylen. Den ger ändå inte full effekt och förlänger bara plågan. Vi kommer då antagligen få åka till annat sjukhus, här är det nämligen fullt på neonatalen.
    Usch vad jobbigt Rynkar på näsan Håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
  • NiniMe
    Gomorron tjejer ....
    Nu börjar jag bli lite UTTRÅKAD, nu vill jag ha ACTION I MITT UNDERLIV/LIVMODER....
    Ja jag vet inte vilken sida om har rätt men en dag hit eller dit, enl fl går jag in i v.40 idag... Målet är näääära, men känns så långt bort....

ANG KUDDE.... Att bebisar inte skulle ha kuddar förr var för att när bebisarna låg på magen så hade bebis huvudet ner i kudden och risken för syrebrist eftersom kudden typ omfamna ansiktet, när dom låg på mage.... Som sagt idag ska dom gärna ha kudde, dels för att minska risken för dom att få ett platt huvud...
    Dock har mina barn alltid legat lite på sneden eftersom dom kräkt en del av mammas gräddiga tuttmat... Men jag har vänt dom(huvdet) lite då och då så dom inte legat i samma position för många timmar, så stirra er inte blinda på att enbart ha dom på rygg och låta dom titta på stjärnor i flera timmar, för även med kudde så är ett platt bakhuvud en risk då...

Resesäng: Ja det har vår lille son haft sen han var 7 månader haha, han kunde inte ligga i en vanlig spjälsäng eftersom han dunka i huvudet hela tiden när han sov, vilket gjorde att han sov 5 min, vakna ledsen, somna om 5 min osv osv, så han fick resesängen och han har sovit som en prins i den sen dess

Värkar: Nu kan jag bara tala från egen synvinkel när det gäller dessa lömska värkar...
    Jag har haft regelbundna sd/förvärkar i veckor nu, kommer i perioder, dock mycket oftare nu, typ varje dag... Dom håller i sig typ 40 sek upp till en minut och kommer vart 4-5 min och kan hålla på så flera flera timmar, vissa har gjort ont och andra inte=Ingen bebis...
    Men detta är olika ju, vissa blir ju påverkade av dom andra inte, nu känner jag ju dock att jag är i the safe zone och ja ökar dom på och blir mer intensiva så kommer jag jubla för då ska det födas... Men nu suckar jag mest på dom för dom är några luriga jävlar som inte ger ett möög

Godisbit: Självklart Det är ingen fara att du stannar upp så i vikt, vissa går upp i början, andra i slutet, eller som jag i hela 9 månader

Klocka värkar: Tänk på att klocka dom från början på en värk till början på nästa värk, inte slutet på värken till början på nästa...
  • NiniMe
    Tesdy skrev 2012-07-20 05:17:10 följande:
    Ninime: vad jobbigt för dig att det inte kommer igång på riktigt! Jag gick in nu för att skriva om inte det möjligen är så att du är på fl då du inte skrivit på hela dagen igår, men så bra var det tyvärr inte med andra ord.
    Ja gud om det varit så Tyvärr händer inget mer, har en hickande liten sessa i magen Hjärta
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-20 21:56:49 följande:
    Mammsen och ninime- kom hem till mig och fika i tre dygn NU!!!

Bez- byt inte namn bara sådär jag är en vanemänniska med en släng av aspergersliknande symptom, kommer kallblodigt att kalla dig bez, oavsett!! ;)

Saftmedbulle du finns till och med som snabbskrivning i min telefon så dig minns jag ;) stort grattis och hoppas du mår bra efter alla omständigheter!
    Hahahah javisst jag e meeed hehe
Svar på tråden Augustibebis 2012