• NiniMe

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-07-15 21:02:32 följande:
    37+4 nu. Blä!

Vad är det du säger!? De säger ju alltid åt en att bada för att skilja på värkar och förvärkar? Inte för att det gör eller någonsin gjort någon skillnad för mig, inte heller Alvedon.   Men ja, kan det stanna upp allt så är det väl lika bra att låta bli. Känns som att det aldrig kommer komma igång, dock, jag får gå här med förvärkar tills jag går i pension, tror jag.
    Visst kan du göra det men jag hade inte gjort det haha Jag hade höftat runt och önskat mer pain hahaah... Men det är jag... Är det pinvärkar så kan dom ju kanske göra lite nytta ändå
  • NiniMe
    mrsnoname skrev 2012-07-15 21:23:22 följande:
    Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(
    Jag har också någon bodys som jag krympt lite, tvätta dom igen och lägg dom på egentork och dra lite i dom mellan varven...
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 22:10:02 följande:
    Haha, ja det är ju just det, det får gärna göra mer ont nu och komma igång på riktigt! Ska nog pumpa upp pilatesbollen i natt och rulla runt. Jag menar, sova lär jag ju inte göra i af. några andra doula-tips?
    Jag önskar att jag hade några mirakeltips på att få igång det mer men tyvärr Obestämd Då hade jag kört igång med det själv hahaha, dock så funkar bröstvårtsmassagen sådär, min mage blir hård och jag får mensvärk men det dör ut igen, men med ettan när det gick lite trögt i latensfasen så körde jag detta för att öka på och då funka det...
    Sen är det ju ricinolja som innehåller naturligt prostaglandin som kan kör igång förlossning men det är inget jag vågar ta haha... Dock inget dom rekomenderar heller Jag är en ricinoljebebis och flög ut på 2 timmar efter mammas första värk hahaha...
    Skumpig bilfärd får min mage att gå igång men dock inget mer sen...
    Ja dom kommer när dom kommer Baby
    Jag sitter här med daglig mensvärk men inget som gör ont så jag hoppar lite på pilatesbollen rullar lite på höfterna och HOPPAS att hon sjunker ner mer haha...
  • NiniMe
    Tesdy skrev 2012-07-16 16:36:10 följande:
    Idag har jag haft en låång dag. Hade besök hos BM kl 12. Mysigt tänkte jag och dottern hade tänkt följa med, men som tur var gjorde hon inte det utan stannade hemma och lekte med en kompis. Detta var tur för min BM hade svårt att lokalisera hur bebisen låg och efter en dubbel koll av ytterligare en BM så konstaterades det att bebisen ligger på tvären!! Så dom ringde till kk-akuten och jag fick snällt åka dit.
    Väl där och efter en braaa stund i väntrummet så fick jag komma in om denna BM började kolla med UL hur bebisen ligger och det var inte det lättaste då den inte gärna är still denna busen. Så det slutade med att ytterligare en läkare fick komma in och kolla!! Set konstaterades att bebisen ligger i instabilt tvärläge vilket slutade i att jag nu har en tid för igångsättning i v 39+2...
    Oj, hur känns det? Skönt dock att dom upptäckte det..
  • NiniMe
    LiJon skrev 2012-07-16 17:31:53 följande:
    Idag fick jag hem kallelse om bäckenröntgen nästa vecka. Skönt att få tiden snabbt men jag har ju inte en susning om hur det går till. Så får jag lite dåligt samvete för att jag ska utsätta bebisen för röntgen, blev inte lättare när jag frågade läkaren (knäppläkaren jag träffade förra veckan alltså) om det var riskfritt för bebisen och han svarade " njaa alltså ja det ska det väl vara" men jag fick känslan av att han ville att jag skulle bli osäker eftersom han inte ville skicka nån remiss från första början...

Tesdy; Oj det måste varit en surprise. Nyfiken varför det blir igångsättning? Blir det nån typ av vändningsförsök innan? Jag trodde mer det blev snitt då, eller det kanske bara gäller om man är förstföderska? Lite spännande ändå, då kan det inte vara alltför länge innan du har din bebis här

En fixeringsfråga; När bebisen fixerat sig, ligger den still i helt samma position då? Min har haft huvudet ner senaste bm- och läkarbesöken men hon skruvar sig hela tiden, ena stunden är fötterna långt ut nästan i ryggen på ena sidan och sen plötsligt till vänster om naveln. Antar att hon inte är fixerad då... :P
    Man får nog väga fördelar och nackdelar med detta.. Jag personligen tycker att den lilla risken som finns för att ngt ska hända bebis är minimal om man jämnför vad du kanske gått igenom i en förlossning om det varit/är så att du inte kan föda vaginalt, kanske en lång jobbig förlossning som slutar i ks... När jag hade praktik på Sjukhuset så pratades det om just detta eftersom jag var nygravid då, att risken är mycket liten att ngt skulle gå tokigt...
    Min bebis är fixerad och fötterna känner jag här och där i navelhöjd och uppåt, huvudet känner jag rullar lite konstigt ibland nere i backenet, det ilar, hugger och känns ett jävla tryck ibland Det ilar ibland så det går ända ner i knävecken..
  • NiniMe
    Ett tips ang bh... Jag hade inte lagt alltför mycket pengar om jag var ni på att köpa bh ÄN, jag har köpt en bh på apoteket som är suverän dom första dagarna, tills brösten fylls på
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=211330

Kostar inte alls mycket och den funkar alldeles utmärkt att använda sen på natten, vilket jag gjort när jag ammat pojakarna innan...
    Dom är ganska elastiska...
  • NiniMe

[quote=65803981][quote-nick]novaunique skrev 2012-07-16 21:25:53 följande:[/quote-nick]NiniMe: Tack - äntligen får jag SE den där behån som jag letat efter! Finns den bara på nätet? Har letat på Apotek här i Västerås men hittar för sjuttsingen inte![/quote Säg till i kassan så tar dom fram den :) dom sa visserligen till mig att den skulle utgå ur sortimentet men hon va inte säker... :) den är kanon... Speciellt i början och sen på natten...

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-07-18 06:49:59 följande:
    Är på väg till FL nu. De gör inget för att stoppa upp det trots v 34, men de reagerade på att värkarna var så långa 50 sek. Det blir nog ctg och koll av tapp och hemgång.
    Packade bb väskan i panik. En grå och en vit socka, stackars barn! :)
    Lycka till Hjärta
  • NiniMe

Blir knäpp... Vi ska iväg och fira min farmor som fyller år... Tror ni jag hittar ngt att ha på mig? NÄ... Allt jag tänkte i början att ja men det kan jag ha sen när jag blir större, NÄÄÄ för det kan hon inte, så nu sitter jag här med en klänning som ja, mannen säger är fin men jag känner mig allt annat än det *suck*

HejoHå: Skönt att dom kunde stoppa upp det.. Även om bebisar födda vid den tiden klarar sig bra så är det ännu bättre att bebis håller sig inne ett tag till Hjärta

Mammsen: Jag ÄLSKAR när du skriver dina trudeluttar här inne {#emotions_dlg.flower} Kloka kvinna

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 18:33:53 följande:
    Grattis Novaunique!! :) vad underbart med alla bebisar som börjar trilla in! :) vill höra era berättelser sen när ni orkar också.

Ep: som mammsen sa så ligger det inom normalkurvan men om du är orolig kan du kanske försöka be snällt om ett tul?

Fasen vad det spänner i mitt navelpiercinghål nu! Känns som den ska brista haha! Och helt röd. Kommer säkert va helt uttöjt för att ha piercing igen. Nån mer som har? Hur ser era ut isf?
    Jag har piercing i naveln och jag har tyvärr sen tidigare grav fått en bristning rätt över den, går uppåt... Och hålet är större Jag har tagit ut min piercing varje grav runt v. 15-20 sen satt i den igen efter bebisarna ploppat ut
Svar på tråden Augustibebis 2012