Sommaren12 skrev 2012-08-02 18:44:54 följande:
Tack Ninime! Ska vara observant på vad de säger om detta när jag kommer in. I en unge i minuten känns det rätt mycket som att det är personalen som tar beslut åt patienterna. "Jag tycker nog att vi sätter en eda nu", "Nu tycker jag att vi sätter dropp" osv... Lätt att uppfatta det som att man inte direkt har nåt val utan att "detta är för ditt eget bästa" typ.
Men kan det va dåligt ifall värkarna är jätteslöa. Om det inte händer nåt liksom? Tänker att tillslut kanske det ändå behövs värkstimulerande?
DetGodaLivet: ja det är den maskinen du har för det var den du tipsade mej om hehe. :) Tycker den är super. Enkel och räcker till det jag kommer använda den till liksom.
Det som är lite tråkigt är att allt känns ibland så stressigt när man kommer in till förlossningen, ofta behöver kvinnan även boa in sig lite där också, så att värkarna skulle ev stanna upp på förlossning är ju ganska naturligt, man är ju i en miljö som inte är hemma, men när man känner sig trygg i miljön så brukar det komma igång igen...
Men ibland får man intrycket av att in och födda barn sen hem igen.. Det är den upplevelsen jag har fått iallfall första gången, sen andra gången var det andra bullar
Sen givetvis kommer det ju situationer som man måste ta det, men som jag skrev ang min vän för många inlägg sedan ang hennes upplevelse om eda och värkstimulerande, så skulle hon få en vilopaus med hjälp av edan, när hon fått vila en timme och hon var lugn i sig själv så tyckte dom inte att det gått fort nog och satte in droppet direkt... Vilket jag personligen var att stressa fram i onödan, istället för att låta henne få en chans att komma upp och röra lite på sig osv...
Som sagt, jag säger ju inte att det alltid är så här och självklart finns det dom som har bra upplevelser av detta också....