• NiniMe

Augustibebis 2012

Idag känner jag uppgivenhet och deppighet... Nu vill jag inte detta mer... KÄnns som vi aldrig kommer få träffa vår bebis... Känner verkligen att jag inte pallar detta mer... Har god lust att ringa till förlossningen och gnälla satan i gatan och be dom sätta igång mer innan jag slår huvudet gult o blått i väggen....

• NiniMe

Jag frågade faktiskt min bm om det där med rörelserna och att jag hört dom blir lugnare i magen innan förlossningen och det sa hon till mig att det stämmer inte och det skulle jag inte gå efter...
    Hon berättade att när man har värkar eller sammandragningar så är bebisen stilla oftast och man kan uppleva det som att det blir lugnare i magen men man skulle absolut inte gå efter att det kunde vara ett tecken... Här kan det stämma eftersom jag själv haft mycket sd och småvärkar och hon hon är som mest aktiv när jag inte haft det på ett tag...

Kampis: Tycker det är konstigt ändå att tanten svara dig på det viset eftersom dom upplyser starkt idag om att man ska åka in om man känner sig orolig eller att aktiviteten minskar osv... När jag var därinne förra veckan så påpeka dom flera ggr att om det var ngt igen så kom in igen...
    Bebis kommer som du säger säkert igång när ni är därinne men då vet ni

• NiniMe
    Kampis skrev 2012-08-02 13:45:04 följande:

Har också hört att det bara är en myt, tyvärr :/

Ja, JAG VET!!!! Så jävla dåligt, hon fick mig verkligen att känna som att jag skulle ångra mig och inte komma in för att jag var löjlig :/ jag menar så här nära Bf kan ju både vattnet minska och moderkakan fungera sämre också . Som tuär är lär väl hon hinna gå av sitt skift, den där Gulli eller nåt liknande ;) 

Ja man blir trött på sådana människor, jag hade med glädje tagit över hennes jobb då hon uppenbarligen inte verkar trivas med det....
    Ja dom brukar ha passbyte vid 14,30 tiden men senast 16 så hon har nog gått när du kommer
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-08-02 18:13:01 följande:
    Vet att ni pratade om det innan men jag var lite dålig på att läsa då, men vad är eg grejen med värkstimulerande dropp? Fördelar/nackdelar? 
    I En unge i minuten verkar dom himla glada för att sätta in det när värkarna är "lite halvhjärtade". De säger att värkarna behöver komma igång bättre. Är det så brått tänker jag? Vad är nackdelen med att låta det ta den tid det tar? Har ingen aning alls om detta... Sorry om det blir lite repris... 
    Värkstimulerande dropp kör över din egna naturliga produktion av hormoner i kroppen.. Kroppen stressar fram med tvång värkar, värkar som är värre än dina egna, slutar ofta med att eda behövs mycket mer än i vanliga fall.. Och pga eda så måste man ofta öka värkdroppet för värkarna avtar, och därav edan så kan även dina krystvärkar bli "lama" och i många fall slutar det med sugklocka, allt blir en ond cirkel, din livmoder arbetar under stark tvång hela tiden, och det kan vara mycket stressande för både mamma och barn...
    Ofta är det så..
    Det är inte många jag hört som tyckt det var bra, nu säger jag som sagt inte att det alltid är så, men det är ofta det blir så...
    Kan även försämra anknytningskänslorna när barnet kommer ut, just för att dina egna hormoner som gör att du känner direkt anknytning till barnet hämas för att din kropp inte själv fått skapa egna hormon...
    Kort förklarat..
  • NiniMe

OBS:
    INGEN BEBIS HÄR HEMMA IDAG SOM VILL TITTA UT Skrikandes
    Hon skiter fullständigt i min vräkningsorder så snart måste jag tillkalla polis så dom drar ut henne ...
    Att man redan ska börja med detta, förvänta mig tonårstiden skulle bli tuff med en tjej, men hon tror hon kan visa var skåpet ska stå redan!!

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-08-02 18:44:54 följande:
    Tack Ninime! Ska vara observant på vad de säger om detta när jag kommer in. I en unge i minuten känns det rätt mycket som att det är personalen som tar beslut åt patienterna. "Jag tycker nog att vi sätter en eda nu", "Nu tycker jag att vi sätter dropp" osv... Lätt att uppfatta det som att man inte direkt har nåt val utan att "detta är för ditt eget bästa" typ. 

Men kan det va dåligt ifall värkarna är jätteslöa. Om det inte händer nåt liksom? Tänker att tillslut kanske det ändå behövs värkstimulerande?

DetGodaLivet: ja det är den maskinen du har för det var den du tipsade mej om hehe. :) Tycker den är super. Enkel och räcker till det jag kommer använda den till liksom. 
    Det som är lite tråkigt är att allt känns ibland så stressigt när man kommer in till förlossningen, ofta behöver kvinnan även boa in sig lite där också, så att värkarna skulle ev stanna upp på förlossning är ju ganska naturligt, man är ju i en miljö som inte är hemma, men när man känner sig trygg i miljön så brukar det komma igång igen...
    Men ibland får man intrycket av att in och födda barn sen hem igen.. Det är den upplevelsen jag har fått iallfall första gången, sen andra gången var det andra bullar
    Sen givetvis kommer det ju situationer som man måste ta det, men som jag skrev ang min vän för många inlägg sedan ang hennes upplevelse om eda och värkstimulerande, så skulle hon få en vilopaus med hjälp av edan, när hon fått vila en timme och hon var lugn i sig själv så tyckte dom inte att det gått fort nog och satte in droppet direkt... Vilket jag personligen var att stressa fram i onödan, istället för att låta henne få en chans att komma upp och röra lite på sig osv...
    Som sagt, jag säger ju inte att det alltid är så här och självklart finns det dom som har bra upplevelser av detta också....
  • NiniMe
    VeritasIV skrev 2012-08-02 19:11:35 följande:
    Kan inte påstå att jag fått någon sämre anknytning till ettan när jag fick värkstimulerande.. :P Tror anknytningen är ganska individuell både med och utan värkstimulerande, det är inte alla som får direkt anknytning med dom egna hormonerna heller.

Förlossningen för mig var intensiv och snabb av sig själv så jag fick inga pauser och ta igen mig på. Jag fick lite värkstimulerande när mina krystvärkar kom för att få lite mer kraft i dom, hade jag inte fått det då så hade jag nog inte orkat krysta så länge. Får se hur det blir denna gång, BF om 5 dagar.
    Jag skrev inte att det alltid är så Det kan vara så...
  • NiniMe
    eightythree skrev 2012-08-02 19:18:51 följande:
    Asfaleia.se har ett inlägg på första sidan som kommer upp, där hon länkar till en studie om artificiellt oxcytocin (vilket syntocinin är?!). Hon har även andra inlägg och länkar för den som är intresserad av läsning kring förlossningar.
    Tack
    Julies skrev 2012-08-02 19:01:15 följande:
    VILKEN studie visar att kvinnor som fött m hj a Syntocinon får sämre anknytning till sina barn??????
    Läs hennes länk..
Svar på tråden Augustibebis 2012