Augustibebis 2012
Ja jag hoppas detta fräser på ordentligt nu
Fick 2 värkar när hon gjorde hinnsvep och ja man blev ju påmind om vad man ska andas sig igenom sen hahahaha
Ja jag hoppas detta fräser på ordentligt nu
Fick 2 värkar när hon gjorde hinnsvep och ja man blev ju påmind om vad man ska andas sig igenom sen hahahaha
Jloow: Lycka till
Här är det lugnt, har kommit lite blödning osv och lite förvärkar som känts lite mer och lite mindre... Men nu är det lugnt... Ja vi får se vad som händer.. Man har ju hört om hinnsvep som inte gett ngt så vi får se hur detta blir....
Gomorron tjejer...
Natten har varit hur lugn som helst här, hade en värk vid 3 tiden men somna om och inge mer... Dock har mer av en blodblandad slemmis lossnat och det gör det typ hela tiden så jag hoppas att det är ett gott tecken... Jag tänkte snart ta på mig lite mer kläder och gå ut på en långpromenad innan det blir för varmt ute
Man har läst en del som hinnsvepning inte har fungerat på så det känns lite sådär eftersom jag inte har mer värkar.. Barnmorskan sa att min livmodertapp fortfarande var bakåtlutad men mjuk och fin och som sagt öppen 4 cm, fattar nada av det och vad det innebär hahaha, tydligen kan man vara öppen så hur länge som helst haha.. Men en RASK promenad väntar nu i gryningen
Ang blöjhink så kör vi också med hundbajspåsar eller fryspåsar, funkar precis lika bra och är inte alls så dyrt som dessa exlusiva blöjhinkspäsarna ![]()
Det sägs 2-3 min mellan värkarna när man är förstföderska, omföderskor 5-6 min mellan (det har dom sagt i lund till mig iallafall) dock litar jag på magkänslan och åker in när jag känner för det
Första gången hade jag aldrig regelbundna värkar det pendlade hela tiden, ibland 2 min mellan ibland 7 min mellan osv, när vi kom in så var jag öppen 6 cm... Så tji fick dom... Var ett jädrans naggande på dom att vänta tills det är 2-3 min mellan...
Jag känner mig faktiskt lite stressad över att vara öppen redan 4 cm, känns som detta kommer gå i raketfart, men dock sa min bm att det kan ta lång tid ändå.. Ska bli spännande o se, dock hoppas jag att jag inte föder i bilen iallafall hahaha