• NiniMe

Augustibebis 2012

Ja jag hoppas detta fräser på ordentligt nu Fick 2 värkar när hon gjorde hinnsvep och ja man blev ju påmind om vad man ska andas sig igenom sen hahahaha

• NiniMe

Jloow: Lycka till

Här är det lugnt, har kommit lite blödning osv och lite förvärkar som känts lite mer och lite mindre... Men nu är det lugnt... Ja vi får se vad som händer.. Man har ju hört om hinnsvep som inte gett ngt så vi får se hur detta blir....

• NiniMe
    Nettan1982 skrev 2012-07-23 18:40:11 följande:
    Grattis katten!!! :) Skönt att höra att ni båda mår bra & att amningen kommit igång! :)

Hejochhå: jag skickar all styrka jag kan till er! Grattis till er lilla pojke & jag håller tummarna för att allt ska gå bra!

Ninime: vilken v är du i? Funderar på att ringa till min bm på Mamamia & fråga om de kan göra en hinnsvepning på mig nu i dagarna. Är i 37+2 idag. Har en tid den 3aug men det känns som en evighet tills dess...
    Jag e i v.39+3 men det var hon som började snacka om hinnsvep vid nästa besök som ska vara i nästa vecka så jag slank in och fråga om hon inte bara kunde kolla om mina förvärkar gjort någon nytta och göra en hinnsvep om det gick, hon var inte alls svår.. Men när jag väntade tvåan så ville hon inte göra det och då var jag i samma vecka som jag e i nu när jag frågade då, men han föddes 40+0 ändå, så jag behövde inte vänta så länge haha... Fast jag tycker att det är mest ovissheten om när ens nyfikenhet ska stillas som är jobbig...
  • NiniMe

Gomorron tjejer...
    Natten har varit hur lugn som helst här, hade en värk vid 3 tiden men somna om och inge mer... Dock har mer av en blodblandad slemmis lossnat och det gör det typ hela tiden så jag hoppas att det är ett gott tecken... Jag tänkte snart ta på mig lite mer kläder och gå ut på en långpromenad innan det blir för varmt ute
    Man har läst en del som hinnsvepning inte har fungerat på så det känns lite sådär eftersom jag inte har mer värkar.. Barnmorskan sa att min livmodertapp fortfarande var bakåtlutad men mjuk och fin och som sagt öppen 4 cm, fattar nada av det och vad det innebär hahaha, tydligen kan man vara öppen så hur länge som helst haha.. Men en RASK promenad väntar nu i gryningen

Ang blöjhink så kör vi också med hundbajspåsar eller fryspåsar, funkar precis lika bra och är inte alls så dyrt som dessa exlusiva blöjhinkspäsarna

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-07-25 05:32:56 följande:
    Promenerar på FL för att få igång värkarbetet just nu.
    Plötsligt händer det Här händer inte ett smack hahaahha och jag fick hinnsvep Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • NiniMe

Det sägs 2-3 min mellan värkarna när man är förstföderska, omföderskor 5-6 min mellan (det har dom sagt i lund till mig iallafall) dock litar jag på magkänslan och åker in när jag känner för det Första gången hade jag aldrig regelbundna värkar det pendlade hela tiden, ibland 2 min mellan ibland 7 min mellan osv, när vi kom in så var jag öppen 6 cm... Så tji fick dom... Var ett jädrans naggande på dom att vänta tills det är 2-3 min mellan...

• NiniMe

Jag känner mig faktiskt lite stressad över att vara öppen redan 4 cm, känns som detta kommer gå i raketfart, men dock sa min bm att det kan ta lång tid ändå.. Ska bli spännande o se, dock hoppas jag att jag inte föder i bilen iallafall hahaha

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 08:17:58 följande:
    Ninime- jo fast tar det 20 och ni är sena hade jag med varit nervös, men det är bara å knipa! ;)
    Vi har ju drygt en timma in, och sist kände ju jag inte ens av de första 4cm öhvt! Usch, men jag ska tjata lite på min bm ska dit på fredag, se om hon kan säga något tryggande...
    Tror att min ligger på tvären igen, eller så är den enorm, har kvar trycket neråt men det är två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen....?
    Ja hahaha jag kniiiiiper...
    Mannen tror hon kommer imorgon på bf-dagen hoppas verkligen på det

Det är svårt o veta hur dom ligger, min lilla ligger med huvudet ner, men ibland känner man liksom hur hon boxar runt på både höger och vänster sida, hur nu det går ihop hahaha
  • NiniMe
    A R skrev 2012-07-25 09:17:36 följande:
    Godmorgon!
    Nu verkar det hända grejer i tråden, spännande!

Vi har haft sjuttioårskalas för svärfar med över hundra gäster och hela släkten har varit engagerade.
    Det känns i hela kroppen att jag hållit igång och idag blir det en vilodag.
    Det ska bli varmt och jag kommer nog bara att ligga under parasollet och plaska i poolen. 
    Dock så har nog min svärmor tänkt sig att alla deras gäster (ett tiotal) ska komma och poola de med, vilket jag är mindre sugen på. Då får INTE barnen plaska och stoja för då blir hon stressad och fina frisyren förstörs. 

Hummingbird, vilket bra förlossningsbrev du skrivit, du satte ord på mina tankar kring förlossningen. Nu ska nog även jag kunna få till ett brev.

Nu ska jag försöka hitta någon bra sajt att beställa hallonbladste från, några tips?
    Vet ingen sajt men jag har köpt två olika sorters hallonbladste och den jag har nu smakar faktiskt skit, den jag hade innan var helt ok.. Ska se om jag hittar bilder..
Svar på tråden Augustibebis 2012