• NiniMe
    capy skrev 2012-07-13 12:42:47 följande:
    Hej tjejer. Fortfarande ingen bebis i sikte. Kvar på förlossningen och väntar på undersökning för att bestämma vilken typ av induktion det blir. Håll tummarna för att tappen inte är helt opåverkad :)
    Spännande
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-14 11:58:11 följande:
    Babyhummingbird- sluta med avslutat samlag?! Har det varit ert prev. Medel tidigare?!?! Jag blir gravid om jag ser en snopp på tv, hade aldrig klarat att vara utan p-piller el liknande!! Så olika man är skapt. Båda våra graviditeter beror på slarv med piller... :)
    Hahahaha samma här
  • NiniMe

Mina flytningar har varit typ ingenting fram till nu, det blir mer och mer för varje dag som går nu, dock inte överflööd men mer....
    Jag har släppt stressen på att lillan ska komma NU, nu känns det helt overkligt att hon kan ju komma verkligen närsom helst, idag imorgon eller om ett par veckor, känns så nära nu Hjärta
    Foglossningen har nästan på släppt så den har jag inte problem med längre, dock har jag kraftiga illningar från rumpan och ner till knävecket, skitjobbigt då det känns som benen ska vika sig och ibland känns det som kramp som inte vill släppa... Det är nog det som är jobbigast nu men det kommer inte speciellt ofta, några gånger om dagen bara...
    Ja och sen halsbrännan Kräks

• NiniMe

Funderar på om man ska ta ett bad ikväll, ett bad med ansiktmask, bubbelbad och slapp... Det stora problemet är att jag vet inte om jag vågar... Känns inte som jag kommer komma upp igen hahaha, får väl ha mobilen brevid i nödfall....

• NiniMe

Det finns ingen skönare känsla direkt efter bebis kommit ut från magen och man kan sätta sig rätt upp, jag har bara kunnat resa mig upp utan att dra och vända hit och dit, BÄSTA KÄNSLAN EVER....

Ang kläder när dom är nyfödda speciellt sommartid och varmt så har jag inte varit så petig, har dom haft pyjamas på sig så ja då har dom haft det, pyjamaser är ju så söta, deras myskläder ju
    Ettan föddes en VARM sommar och han sov endast i en kortärmad t-shirt och blöjan, hade hans snutte som filt eftersom det var väääldigt varmt... Så tänk på det ang sovpåsen, det är nog inget jag hade börjat använda förrän det går mot kallare tider (givetvis om ni har kallt på natte och det förbliir en kall sommar men inte annars)
    Finkläder tar jag på vid finare tillfälle, annars har det varit med bodysar som blivit använda, sommartid eller att dom har varit endast i blöja..
    Dom små får ju lätt värmeutslag osv, och ofta tar man på dom för mycket...

• NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
    Nu vill jag bara grina! Halva dagen med förvärkar nu, jämna och regelbundna, och dessutom så ökar de i styrka/smärta! Har spenderat två timmar i badet nu, men nu verkar det ha avtagit igen. Fy FAAAAAN va less jag blir på detta!
    BADA INTE om det är i början, det är smärtlindring du ska ta lite senare i loppet ... Ta inte alvedon och skit heller hahaha, vänta tills det känns JÄVLIGT jobbigt, för då har du antagligen öppnat dig såpass att det verkligen verkligen är igång... Badet kan stanna upp värkstarten...
    Jag tog ingenting när jag skulle få ettan i hans latensfas, jag gjorde vad jag kunde för o  trigga upp det istället, höftrullningar o, lite promenader, trappan
Svar på tråden Augustibebis 2012