• NiniMe

Augustibebis 2012

mammsen skrev 2012-08-05 14:11:31 följande:
    Ninime - Hon frågade säkert vem du hade haft och villken sal du använt ;)
    Hahahah ja det tror jag med hahaha
  • NiniMe

Grattis Noivixi

Hoppar in och skriver lite snabbt bara
    Allt är bra med lillan... Dock ganska ledsen av sig nattetid så här har det varit ca 6 timmars sömn sammanlagt sen vi kom hemi lördags... Men nu har mjölken runnit till och jag hoppas hon blir nöjd, nu sover hon iallafall min lilla loppa...

Ang värkar på natten
    Jag fick i ett par omgångar värkar som jag vaknade av och dom kändes betydligt mer än förvärkar men det var ändå inte flvärkar...
    Natten innan som min fl satte igång så fick jag det igen och dom var starkare och jag trodde att nu kör det igång men det stanna av... Men jag kände på mig i kroppen ändå att ngt lurt var på gång....
    Sen natten fre-lö så vaknade jag av en VÄRK, iognerade det eftersom det lurat mig innan hahaha, en till kom efter 8 min, försökte strunta i den med hahaha, 8 min efter den så sa jag till gubben, nu är det igång....  Jag visste med första värken att det var igång men jag var rädd att det skulle klinga av igen... Men det känns helt klart stor skillnad...
    Förvärkar drar en i fördärvet... Jag tycker nästan att det är bättre att man hade varit utan dom än att ha dom, dom ger en falska förhoppningar bara.... Men visst mina har ju gjort någon nytta också, så på så sätt e jag tacksam

• NiniMe
    fru Elle skrev 2012-08-06 08:12:27 följande:
    NiniMe precis så är det med mina förvärkar, bara luras . Men de jag hade i natt var mycket starkare och kändes som riktiga. Men tre värkar gör ingen förlossning även om det har gått snabbt innan . Men vet att jag var öppen två i fredags och livmodertappen var mjuk och redo för FL. Läkaren trodde inte jag skulle behöva tiden för igångsättning idag. Men det har känts som jag har öppnat mig lite mer av värkarna jag har haft i helgen. Så hoppas det går lätt att göra igångsättning idag och att vi får träffa vår lille son idag.
    Håller tummarna för er Hjärta
  • NiniMe

Och DÄR kom det Skrikandes
    Första jämnförelsen från systerdottern som påpeka hur "duktig" hennes pojke e för han väcker för att äta sen somnar han om igen, inget strul där inte..... Hormoner under grav är inte o leka med men dom e fan värre när man är nyförlöst...

• NiniMe
    LindaPernilla skrev 2012-08-06 09:01:40 följande:
    Känner så igen det där! Och jag har varnat sambon att om någon stropp kommer och duttar med hur oootroligt duktig deras bebis är, och hur braaaa allting går och hur fantaaastiskt härligt det är att få sova 12 timmar per natt om våran lillbus är krånglig - så nitar jag fanskapet!

Hormoner när man är nyförlöst är inget att leka med!!!!! :P
    Ja jag lackar... Sa till henne att det är inte läge att jämnföra våra barn, hon bad om ursäkt men jag VET att jag kommer höra det skitet i all evighet... Men om nu hennes e så duktig så kan hon ju låna mina pojkar här hemma så ska vi se hur mycket hon pallar...
  • NiniMe

Hej tjejer Tyvärr hinner man knappt vara här inne och läsa längre, men jag tänker på er alla som väntar på den stora dagen Hjärta

Vår lilla Smilla har det bra, hon sover mest hela tiden tycker jag hahaha, hon har dock lite orolig och skrikig vissa timmar under dygnets gång men inget jag e orolig för, dock väljer hon dessa timmar oftast på natten haha så dom gånger hon har tjoat på har det varit mellan ca 02-04..
    Annars äter hon ca var 3-4 timme och där e GOTT om mjölk i mina titts...
    Ska dock testa att utesluta kaffet eftersom jag tror hon får lite magknip av det... Dock har jag inte druckit några mängder eller starkt kaffe men igår drack jag lite mer än vad jag brukar och hon var orolig inatt så jag får se Hjärta

Skickar en MASSA krya på dig till lille Nelson

Ja och nu är mannen iväg och tittar på en ny bil, vi får inte plats i vår volvo v.50, så nu blir det en minibuss av något slag...

• NiniMe
    FruKå:
    Med min etta så hade jag aldrig här hemma 2-3 min mellan värkarna... Jag hade ibland 2 ibland 3 ibland 7 och ibland 10.. Så höll det på i ca 20 timmar för mig och till sist skett  jag i vad dom sa till mig på fl och vi åkte in, och NÄ jag var ju öppen 6 cm... Så där fick dom för att dom ville jag skulle gå hemma läänge till... Han kom ut 4 timmar efter det så gå på din magkänsla istället
  • NiniMe

Ett tips jag fick, färdknäpp efter hinnsvep....
    Dock var jag inte sugen på det med en massa slempropp som gick där nere hahah, men min bm ordinera mig färdknäppen hahaha

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-08-08 11:29:27 följande:
    Gjorde hinnsvepning igår Ninime, tror du färdknäppen är lönt nu? Har ingen större lust eg men vad gör man inte för bebis? ;)
    Ja dom säger ju att 48 timmar efter är det som största möjliga chans om det ger effekt så pippa på nu hahaha
Svar på tråden Augustibebis 2012