• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • katze
    straw2008 skrev 2012-01-27 16:03:35 följande:
    Då går man till fel gubbe, det SKA INTE SYNAS !
    med jag tycker inte att det är snyggt med evig ungdom. gör det mig till avundsjuk eller betyder det att jag inte har rad att lägga in silikon eller spruta nervdödande i ansiktsmusklerna?
  • Bumblebeegirl
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 16:01:37 följande:
    har förresten visst råd. Sparade för inte så länge sedan till en skönhetsoperation, men kom som tur är på bättre tankar... nu kan jag göra annat för dom pengarna.

Vad bra för dej. Jag har inte sparat pengar till det jag ska göra. Har pengar till både det OCH andra saker som jag tänkt göra elr köpa. Det är lycka det!!
  • straw2008
    katze skrev 2012-01-27 16:06:55 följande:
    med jag tycker inte att det är snyggt med evig ungdom. gör det mig till avundsjuk eller betyder det att jag inte har rad att lägga in silikon eller spruta nervdödande i ansiktsmusklerna?

Det bevisar väl bara att alla är olika, desto fler som nöjer sig med rynkor desto färre har jag att besegra med min skönhet !!! Hoppas verkligen du kan läsa mellan raderna o att jga både är allvarlig o ironisk.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (smiley)
    straw2008 skrev 2012-01-27 16:06:38 följande:
    O skönhet sägs ju komma innifrån, ni motståndare är ni så ytliga att ni inte kan se förbi lite botox ? ÄR det inte OK att vara vän med någon som har utseendeintresse eller åldersnojja ?? Om inga av era vänner får ha några "issues" så kan ni ju inte ha många vänner. Skulle ni lämna en barndomsvän pga att hon ville fixa brösten ? TRUE FRIENDSHIP säger jag bara !
    Jag dömer inte ut en person som är utseendefixerad eller rädd för att åldras. Tvärtom förstår jag att det är naturligt eftersom världen ser ut som den gör. har själv också varit utseendefixerad och fy vad dåligt jag mådde efter jag fick barn när allt bara hängde. Men jag har börjat tänka om och vill bara uppmuntra till att man ska tänka lite djupare på varför man gör det och vilka konsekvenserna blir.
  • katze
    straw2008 skrev 2012-01-27 16:09:04 följande:
    Det bevisar väl bara att alla är olika, desto fler som nöjer sig med rynkor desto färre har jag att besegra med min skönhet !!! Hoppas verkligen du kan läsa mellan raderna o att jga både är allvarlig o ironisk.
    och jag har inget behov av att besegra dig varken med min skönhet eller med nagot annat.
  • Anonym (smiley)
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:07:29 följande:
    Vad bra för dej. Jag har inte sparat pengar till det jag ska göra. Har pengar till både det OCH andra saker som jag tänkt göra elr köpa. Det är lycka det!!
    Vad härligt att du är lycklig. :) Kan man vara utan massa pengar också..
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-01-27 14:52:00 följande:
    Dom som skriker högst och försvarar sig mest är ju oftast dom som vet minst och är osäkrast.

Många här i din tråd som försvarar det "naturliga" åldrandet högt och tydligt. Jag tycker du låter vettig, du har koll på fakta och jag tycker du ska fortsätta göra det du finner intressant och vackert :)
    Jag tillhör de som försvarar det naturliga åldrandet, jag tycker nämligen att varje ålder har sin skönhet. Jag tycker en 40-åring är snygg, en 50-åring är snygg, en 30-åring är snygg. Men jag tycker inte det är snyggt med en 40-åring som opererar sig till en 30-åring. En 40-åring skall börja få karaktär i ansiktet. Ja, nu hittade jag ordet, många skönhetsopererade saknar karaktär i sitt ansikte, det blir som maskar.
    Ett ansikte med karaktär är ett vackert ansikte, den där leverfläcken, eller lilla ärret, eller de snea tänderna etc, gör en person till en unik person.
    Skrattrynkorna runt ögonen, de små rynkorna kring munnen, de visar att du har levt, att du har skrattat, att du är en levande person.
  • Bumblebeegirl
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 16:10:42 följande:
    Jag dömer inte ut en person som är utseendefixerad eller rädd för att åldras. Tvärtom förstår jag att det är naturligt eftersom världen ser ut som den gör. har själv också varit utseendefixerad och fy vad dåligt jag mådde efter jag fick barn när allt bara hängde. Men jag har börjat tänka om och vill bara uppmuntra till att man ska tänka lite djupare på varför man gör det och vilka konsekvenserna blir.
    Inget hänger iaf på mej efter att jag fått mina 2 barn. Har väl jäkligt bra gener då!! Sikken tur vissa har.
  • Anonym (smiley)

Såg förresten ett inslag på fashion på svt igår om en modebloggare som fotade damer i 80-årsåldern som forfarande var otroligt vackra. Kan tipsa er som är rädda för att åldras datt kolla på svtplay, kanske ger lite perspektiv.

• Bumblebeegirl
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 16:12:40 följande:
    Vad härligt att du är lycklig. :) Kan man vara utan massa pengar också..

ja, jag råkar ha turen i mitt liv att ha både pengar och lycka. Anar jag lite svensk avundjuka månntro
Svar på tråden Skönhet