• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (smiley)
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:14:09 följande:
    Inget hänger iaf på mej efter att jag fått mina 2 barn. Har väl jäkligt bra gener då!! Sikken tur vissa har.
    Det här är just vad jag menar, en av konsekvenserna av utseendefixering... Hoppas din lycka och allt den består av varar för evigt.
  • trams29

Vad man gör är väl ändå upp till var och en..? Jag solar regelbundet, har op brösten, bleker håret mm.. Jag har dessvärre för kort hår för extentions.. Hade iofs nog inte skaffat det heller (är för snål.. Haha) Funderar på att fylla ut läpparna en aning för att slippa ha en "sträck mun".. Men jag vill se bra ut och Det står jag för ha en go fredag alla

jag är som jag är...
  • Anonym (smiley)
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:15:30 följande:
    ja, jag råkar ha turen i mitt liv att ha både pengar och lycka. Anar jag lite svensk avundjuka månntro
    verkligen inte, jag menar vad jag säger. Om du verkligen är lycklig av dina pengar och din skönhet så är jag den första att gratulera. :)
  • straw2008
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 16:10:42 följande:
    Jag dömer inte ut en person som är utseendefixerad eller rädd för att åldras. Tvärtom förstår jag att det är naturligt eftersom världen ser ut som den gör. har själv också varit utseendefixerad och fy vad dåligt jag mådde efter jag fick barn när allt bara hängde. Men jag har börjat tänka om och vill bara uppmuntra till att man ska tänka lite djupare på varför man gör det och vilka konsekvenserna blir.

Personligen mådde jag dåligt när allt hängde men bra då jag fixade till det. Alla är vi olika :O)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bumblebeegirl
    trams29 skrev 2012-01-27 16:17:31 följande:
    Vad man gör är väl ändå upp till var och en..? Jag solar regelbundet, har op brösten, bleker håret mm.. Jag har dessvärre för kort hår för extentions.. Hade iofs nog inte skaffat det heller (är för snål.. Haha) Funderar på att fylla ut läpparna en aning för att slippa ha en "sträck mun".. Men jag vill se bra ut och Det står jag för ha en go fredag alla
    Bra skrivet! Vem vill inte se bra ut. Häromdagen fick jag helt otippat höra av en jag känner att jag var snygg! Det gjorde mej jätteglad.
  • straw2008
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:15:30 följande:
    ja, jag råkar ha turen i mitt liv att ha både pengar och lycka. Anar jag lite svensk avundjuka månntro

• sextiotalist
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 15:59:31 följande:
    alltså... för några hundra år sedan (?) levde inte människan oftast längre än 40 år. Om vi idag vill leva så länge som vi i snitt gör så får vi nog betala priset att vi blir rynkiga...
    Sen kan man ju genom att ta hand om sig förebygga rynkor rätt långt. Och skulle samhället göra sin plikt så skulle vi nog inte få i oss så mkt gifter från mat, luft och whatever och då tror jag att åldrandet skulle sakta ner mer. Annars så kanske man ska fundera på varför det finns en utseende- och åldersfixering i västvärlden... tror det sitter djupare rädslor bakom allt.
    För några 100 år sedan levde människan långt över 40 år (69 år var medellivslängden för 100 år sedan), även om det inte var så många som levde tills de blev 80 som idag, skönhetsideal har funnits sedan de gamla grekerna, men den har sett olika ut under årens gång. Arsenik användes av kvinnorna under 1800-talet för att få en vacker genomskinlig hy t.ex
  • leandra

Att ta hand om sig med hjälp av bra mat, träning, att umgås med människor man gillar och "lagom" dos skönhetsvård tycker jag är det optimala : ) Att sova ordentligt och låta bli rökning inte att förglömma, då behövs inte Restylanet ; )

• straw2008
    leandra skrev 2012-01-27 16:22:27 följande:
    Att ta hand om sig med hjälp av bra mat, träning, att umgås med människor man gillar och "lagom" dos skönhetsvård tycker jag är det optimala : ) Att sova ordentligt och låta bli rökning inte att förglömma, då behövs inte Restylanet ; )

Fast det beror väl på ens gener ?
  • Anonym (37 år)

Kunde inte hålla mig från att titta in igen 

Jag tycker att många av er spårar ur. Det handlar inte om att jag ska göra mig oigenkännlig och det handlar inte om att jag sprutat nåt i läpparna. okej?!
    Visar en bild där det verkligen syns hur mkt bättre man ser ut med lite lite restylane runt munnen.
    Säger ni nåt annat så är det inte sant.

Svar på tråden Skönhet