• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (Men snälla)

Jag antar att ni som är motståndare till icke-kirurgiska ingrepp för att se yngre ut med argumentet att det är onaturligt, även är motståndare till att färga håret, då även det är högst onaturligt?!

• Anonym (smiley)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 18:14:29 följande:
    Folk har varit utseendefixerade i alla år som människan funnits här typ.
    Så bara för att några motsträviga rynkiga kvinnor kämpar mot strömmen så lär det inte förändras
    Hehe, jag råkar vara 28 år... Jag tror att det finns fler som tänker liknande som jag än som tycker det är kalas med skönhetsbehandlingar. Hoppas jag iaf. Har inte föreställt mig att jag ska kunna få någon att ändra åsikt, men förhoppningsvis kanske någon tanke väcks någon dag.
  • snorkan
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:35:28 följande:
    Men du... jag får det påståendet kastat på mig OFTA ! "vaaaaad för du över på dina baaarn" De har aldrig sett på något annat sätt, de tror på fullaste allvar att jag föddes med stora bröst. O min åsikt är att man ska försöka göra något åt det man inte trivs med, trivs inte mina barn med något ska jag stötta de så gott jag kan. Det är ju liksom inte så att mina barn opererar sig till höger o vänster för att deras mamma (fast de absolut inte vet om det) har gjort det ? Varför skulle mina barn göra såna saker bara för att deras mamma förstorat brösten ? Tycker verkligen att det är att förminska mina barn.
    barn får inte plastik operera sig för det första....det kan vara därför dom inte gör som du.

men genom att genomgå massor av olika ingrepp, visar man sina barn att man inte duger som man är.

jobba på självkänslan istället säger jag bara.

Det är så tråkigt med folk som inte kan acceptera sig själva, förstår om det måste vara otroligt jobbigt.

• Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:20:50 följande:
    Jag antar att ni som är motståndare till icke-kirurgiska ingrepp för att se yngre ut med argumentet att det är onaturligt, även är motståndare till att färga håret, då även det är högst onaturligt?!
    fortfarande kluven där.. har iofs märkt att mitt hår får en bättre och djupare färg med balsammetoden. (Tips; kolla in No 'Poo-tråden om intresse finns).
    Sen finns henna, men har inte vågat testa än.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:09:24 följande:
    Märker att ni undviker att svara på inläggen där jag ber er att ttänka lite längre i vad det blir för konsekvenser av utseendefixering.. varför? För jobbigt att tänka på? ;)
    Om du vill att folk ska tänka längre så måste dina argument vara bra och övertygande, så tills du presenterar sådanna så kommer vi andra inte att bry oss om dina åsikter. Detta gäller ju i alla diskussioner och i synnerhet på politikernivå där endast väl genomförd argumentation kan få genomslagskraft.
  • Little Ms Chatterbox

För mig får du göra som du vill. Jag har fyllt 35 men inte 45 det är först på senare år som jag har sett att det har uppkommit lite tunna linjer i ansiktet, Då har jag varit rökare tidigare. Nu har jag gått ner ca 30 kg med hjälp av GBP så jag tror att jag kommer få mer händelser i ansiktet framöver. Men än så länge är det inga problem för mig, men om jag hade haft pengar i överflöd så kanske jag hade gjort det. 
    Alla är olika, titta på han HansMoseson, född -44("Stig" i ICA reklamen) han ser ut som en gammal läderväska i ansiktet. Det har knappast kommit de senaste året utan har byggts på sen länge tillbaka. 

Det där med att man för över till barnen är ju bara BS. Jag har 2 döttrar, helsyskon den ena är smal över höfterna, som jag och den andra har "ridbyxlår"  som hennes farmor och faster. Vad skulle jag svara dom när de komer upp i tonåren och undrar varför de inte kan ha varandras kläder (det skiljer 14½ månad i ålder) -Njae, mamma tyckte att ni skulle se olika ut för skoj skull så jag såg till att ni ärvde olika utseendet på kropparna. Och jag har sett till att jag har allt fett på magen så jag kan dö i förtid av hjärt och kärl rellaterade sjukdomar. Bara för att du TS råkar ha (hade) små bröst så behöver inte dina barn ärva det, om de gör det så vet du att man kan göra något åt det och kan stötta dom hur de vill göra för att förbättra situationen.

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:22:59 följande:
    fortfarande kluven där.. har iofs märkt att mitt hår får en bättre och djupare färg med balsammetoden. (Tips; kolla in No 'Poo-tråden om intresse finns).
    Sen finns henna, men har inte vågat testa än.
    Kör också no poo metoden och ja, håret får finare färg. Men jag syftade snarare på när man börjar få grått hår. Min poäng är att om man nu ska tillämpa logiken så måste man inse att om man tycker att restylane är fel för att det är onaturligt så borde även detta gälla hårfärg, ellerhur?!
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 18:14:29 följande:
    Folk har varit utseendefixerade i alla år som människan funnits här typ.
    Så bara för att några motsträviga rynkiga kvinnor kämpar mot strömmen så lär det inte förändras
    fast man kan vara man om sit utsende trots att man inte tycker att man behöver ändra det eller se yngre ut än man är.
  • Anonym (37 år)

Jag gissar oxå att ni som är motsåndare till allt sånt här är även dom man tycker är fula o sjaskiga. Osminkade, mysbyxor typ den stilen

Jag ser positivt på människor som anstränger sig för att vara fina.

• Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:24:12 följande:
    Om du vill att folk ska tänka längre så måste dina argument vara bra och övertygande, så tills du presenterar sådanna så kommer vi andra inte att bry oss om dina åsikter. Detta gäller ju i alla diskussioner och i synnerhet på politikernivå där endast väl genomförd argumentation kan få genomslagskraft.
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
Svar på tråden Skönhet