• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 16:41:03 följande:
    Wierd. Jag kan ärligt inte förstå dig
    Jag inser detta, men som du förstår så är jag tillfreds med hur jag ser ut. Jag är långtifrån en skönhet, men anses har charm och se hyfsat bra ut. Visst har jag komplex, men de komplexen vårdar jag ömt och behåller dom gärna, för tar man bort dom, så hittar man säkert något nytt att få komplex av, så jag behåller mina hemtama komplex.Flört

Sedan har jag alltid tyckt att gamla människor är vackra, har träffat så många vackra åldringar. Jag var väldigt mycket med mormor när jag var yngre och hon hade äldre väninnor så jag träffade väldigt många äldre personer som barn.
  • Michiyo

jag gillar kvinnorna till vänster mest.. själv är jag 28 och jag vet inte vart du bor men där jag bor nu samt där jag bodde innan använde inte en enda bekant sånna där saker -.- och jag känner väldigt många ända upp till 60 års åldern. jag tror jag skulle börja skratta om någon jag känner börja göra skönhets behandlingar när dom är närmare 40 xD ser ju inte ens bättre ut. 

jag säger som alltid vill man slösa pengar på onödigt skit som det du gör så låt folk göra det men det ändrar inte det faktum att jag skrattar åt vansinnet.. fast sen så skrattar jag åt tonåringar och 20+ åringar som spacklar ansiktet med för mycket smink..

men ignorera din mamma du. om du är mer bekväm med att ta sprutor och ta bort rynkor mm mm så håll fast vid det. ditt val lixom 

• Iryelle
    katze skrev 2012-01-27 16:43:58 följande:
    jag haller med helt klart. det är dessutom ett veck som man far av att le det käns som nagot fint och värt att bevara.

Jag märkte för några år sedan att jag börjat få lite rynkor runt ögonen och tänkte fa-an också! Men sen insåg jag att det var skrattrynkor och blev riktigt glad, det finns ju inget bättre om man nu ska få rynkor
  • Anonym

I mina ögon är det du beskriver med operation och löshår förfall.
    Tänk så olika man kan vara.

• Anonym (37 år)

Jag förstår att det är extrema motviljor till sånt här som dras till såna här trådar.
    De flesta är nog positiva till ex restylane. Det är ju trots att massor som gör det. Och jag
    tror att de flesta inte blir GLAD när man ser en rynka i ansiktet.
    Har aldrig i mitt liv läst eller hört om nåt liknande förrän nu på FL where else

haha

• Anonym (skönhet JAVISST)

alla får väl bestämma vad som är skönhet för dom och inte? att vi  är olika och inte kan tycka exakt likadant förstår väl alla, eller behöver ni en lektion i olikheter? 

Alla trivs inte med förändringar av sitt utseende och då är det helt ok att fylla ut, lyfta eller vad man nu vill göra, dom allra flesta gör ingrepp som bevarar eller hjälper till att frysa tiden något. 
    Dom ni snackar om som gör omfattande ingrepp är få.

Restylane och botox är inga ovanligheter  ( i storstäderna) iallafall, här finns det ingen som höjer på ögonbrynet över att du fyllt ut en rynka.

Och varför ska det reageras på det? Om du inte hade nämnt att du fyllt ut den där rynkan så hade ingen märkt det heller, förrutom du ..och du mår bra utav det? Det är väl huvudsaken.

• sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 17:16:02 följande:
    Jag förstår att det är extrema motviljor till sånt här som dras till såna här trådar.
    De flesta är nog positiva till ex restylane. Det är ju trots att massor som gör det. Och jag
    tror att de flesta inte blir GLAD när man ser en rynka i ansiktet.
    Har aldrig i mitt liv läst eller hört om nåt liknande förrän nu på FL where else

haha
    Extrema motviljor, jag tycker det är nog mest tragiskt. Visst man kanske inte hjulade av glädje när man såg den första rynkan, eller det första gråa hårstrået heller, för mig var det nog ett mer konstateranda, jaha. Sedan gillar jag inte mina gråa hårstrån, mitt råttfärgade hår blir ännu mer råttfärgat, men så tänkte jag, brunett har jag alltid tyckt varit snyggt. Så då testar jag det och jag trivs med att vara brunett. Men jag tror inte min hårfärg gör mig yngre, utan det ger mig lite mer liv. Jag är mest förvånad att jag inte är brunett av naturen, då mina båda föräldrar är brunetter.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:19:19 följande:
    alla får väl bestämma vad som är skönhet för dom och inte? att vi  är olika och inte kan tycka exakt likadant förstår väl alla, eller behöver ni en lektion i olikheter? 

Alla trivs inte med förändringar av sitt utseende och då är det helt ok att fylla ut, lyfta eller vad man nu vill göra, dom allra flesta gör ingrepp som bevarar eller hjälper till att frysa tiden något. 
    Dom ni snackar om som gör omfattande ingrepp är få.
    Ingen här påstår att man inte får tycka som man vill :) Däremot tycker jag man kan tänka lite djupare på hur man uppmuntrar utseendefixering och den ytliga, materiella världen. Och sen vidare, hur påverkar det våra barn och följande generationer?
    sextiotalist skrev 2012-01-27 17:23:30 följande:
    Extrema motviljor, jag tycker det är nog mest tragiskt. Visst man kanske inte hjulade av glädje när man såg den första rynkan, eller det första gråa hårstrået heller, för mig var det nog ett mer konstateranda, jaha. Sedan gillar jag inte mina gråa hårstrån, mitt råttfärgade hår blir ännu mer råttfärgat, men så tänkte jag, brunett har jag alltid tyckt varit snyggt. Så då testar jag det och jag trivs med att vara brunett. Men jag tror inte min hårfärg gör mig yngre, utan det ger mig lite mer liv. Jag är mest förvånad att jag inte är brunett av naturen, då mina båda föräldrar är brunetter.
    Det är väl bra att DU trivs med hur DU ser ut .... det är väl huvudsaken?

Så om TS väljer att fylla ut en rynka för att hon INTE trivs så är det inget fel i det heller...för huvudsaken är att man trivs...se..inte så svårt? 
Svar på tråden Skönhet