• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • katze
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:21:52 följande:
    Restylane och botox är inga ovanligheter  ( i storstäderna) iallafall, här finns det ingen som höjer på ögonbrynet över att du fyllt ut en rynka.

Och varför ska det reageras på det? Om du inte hade nämnt att du fyllt ut den där rynkan så hade ingen märkt det heller, förrutom du ..och du mår bra utav det? Det är väl huvudsaken.
    nej lyfta pa ögonbrynet blir ju ibland sa knepigt när man straffat och sprutat och grejat...
  • Anonym (skönhet JAVISST)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 17:25:16 följande:
    Ingen här påstår att man inte får tycka som man vill :) Däremot tycker jag man kan tänka lite djupare på hur man uppmuntrar utseendefixering och den ytliga, materiella världen. Och sen vidare, hur påverkar det våra barn och följande generationer?
    Det handlar inte om att uppmuntra, jag utgår från att det är vuxna, friska människor som gör sådana här behandlingar och att dom har en FRI vilja, dvs att dom bestämmer SJÄLVA vad dom vill göra med sitt utseende och inte? Vem säger att du är lyckligare än hon hon som till exempel har fyllt ut läpparna? Hon mår bra utav det, känner sig finare av det,....varför ska hon dömas, för att hon inte tänker som DU?
  • sextiotalist
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:26:17 följande:
    Det är väl bra att DU trivs med hur DU ser ut .... det är väl huvudsaken?

Så om TS väljer att fylla ut en rynka för att hon INTE trivs så är det inget fel i det heller...för huvudsaken är att man trivs...se..inte så svårt? 
    Helt rätt, men Ts ansåg att rynkor var fult och kunde inte alls förstå att man inte hade behov av att fylla ut rynkor. Hon verkade lite oförstående att man inte ville genomgå skönhetsoperationer när man blev äldre, några i tråden trodde vi var avundsjuka, saknade pengar eller var bittra (i sig vanliga argument)
  • Anonym (lätt)

Om jag nån gång har pengar över, (om du förstår vad jag menar) skulle jag lätt operera mina tuttar. Jag är 23, fått ett barn och mina tuttar har aldrig varit direkt fasta men nu snackar vi påsar som hänger! så har jag pengar jag inte behöver när jag fått de barn jag vill så halloo new boobies!! ;)

• sextiotalist
    katze skrev 2012-01-27 17:28:23 följande:
    nej lyfta pa ögonbrynet blir ju ibland sa knepigt när man straffat och sprutat och grejat...
    Skrattande Jo du kan lyfta på ögonbrynen av botox och restylane om det görs rätt =)))  utgår inte från förstenade ansikten här...
  • Anonym (37 år)
    Av botox ja men inte restylane. Vet du ens vad det är?
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 17:30:58 följande:
    Av botox ja men inte restylane. Vet du ens vad det är?
    nu skrev jag inget om vad folk sprutat var utan svarade lite lustigt pa ett inlägg där bada nämns.

tror dom flesta får en skräckbild av ett dockansikte  framför sig när man nämner botox eller restylane, men ni anar inte hur många det är som ni aldrig skulle tro har gjort det ...som gör det.... för att inte nämna större delen av sveriges "kändiselit" kvinnor och män....men dom "märks" det inte på ....

Hasse Aro i efterlyst har lyft sig under ögonen t ex ...ingen som märkt det?  Glad

• Anonym (37 år)
    katze skrev 2012-01-27 17:33:19 följande:
    nu skrev jag inget om vad folk sprutat var utan svarade lite lustigt pa ett inlägg där bada nämns.
    du skrev nåt om att ögonbrynet lyfts knepigt när man sprutat in diverse. Och då syftar du på botox antar jag som är nåt helt annat än restylane
Svar på tråden Skönhet