• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
    Mina skönhestingrepp är inget jag diskuterar med mina barn som förövrigt är små.
    Jag kanske måste förklara för minsta dottern på 2 år att nu har mamma tagit restylane, titta här nu så du lär dig

haha fan va fjantigt

Och vem förutom ni som är så emot allt vill INTE ha den perfekta kroppen.
    Ni gör ju allt för att förneka & försöka älska era kroppar fast att ni inte gör det innerst inne
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
    Ok argumentationen var väl okej här. Men då måste jag fråga dig följande. Åker du på utlandssemestrar? Det är dåligt för miljön att flyga. Åker du bil? Jättedåligt för miljön. Äter du kött? Extremt dåligt för miljön! Åker du bil i vardagen? Dåligt för miljön. Har du koll på att dina kläder inte är sydda av barnarbetare? (Detta behöver jag nog inte kommentera). Hur varmt har dui i din lägenhet? Det är dåligt för miljön att ha för varmt hemma. osv.. Listan kan göras lång,,

Min poäng är att jag antar att du även bryr dig om alla ovannämnda frågor eftersom du bryr dig om vår miljö och vårt samhälle?! 
  • LoPax
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:01:56 följande:
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Blir så arg på henne
    Jag har alltid vart en sådan som har prioriterat allt annat före mig själv. Men för ett år sedan bestämde jag mig att det bannemig var dags att lägga pengar på MIG. Alla mina pengar la jag på saker till lägenheten, hundarna, pojkvännen osv.

Och även min familj och omgivning reagerar negativt. Jag har fått kommentarer som "har du så dåligt självförtroende" "ska du bli nya kissie eller" och andra mer eller mindre trevliga kommentarer. Men det är inte det det handlar om, jag lägger tid och pengar på att göra mig själv så bra som jag kan, och det gäller både inre och yttre skönhet.

Förstår inte varför det är så provocerande i andras ögon? Jag lägger mig inte i hur andra sminkar sig, eller var de köper sina kläder. Jag struntar i vad andra lägger på sina hobbys osv.. Jag tycker också att det är konstigt att jag ses som ytlig för att jag har opererat mina tuttar, men jag sminkar mig knappt, shoppar inte dyra kläder eller ägnar mycket tid åt att fixa håret och annat. Men JAG är den som är ytlig för att jag legat på ett operationsbord i någon timme.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:26:11 följande:
    Kör också no poo metoden och ja, håret får finare färg. Men jag syftade snarare på när man börjar få grått hår. Min poäng är att om man nu ska tillämpa logiken så måste man inse att om man tycker att restylane är fel för att det är onaturligt så borde även detta gälla hårfärg, ellerhur?!
    Jag hoppas att jag den dagen jag får grått hår har blivit så pass medveten om vad som egentligen spelar någon roll i livet att jag inte bryr mig. Att jag kan uppskatta min åldrade skönhet. tycker det finns äldre damer som är otroligt eleganta och vackra med sina rynkor, gråa hår och åldrade kroppar.
    Alltså än är jag inte där, har en del komplex som jag kämpar med men det är mitt mål. Märker att jag mår bättre ju mindre jag identifierar mig med min yttre skönhet och paradoxalt nog får jag fler komplimanger nu. Kanske för att man blir automatiskt vacker om man trivs med sig själv. det tror jag. hur resyltane funkar och vad det innehåller vet jag inte så det kan jag inte säga nåt om.
  • puss

dom kanke tycker du är lite overkill med tanke på utbudet?

Ät min sidfot
  • Anonym

Det är bara fula människor som anser att utseendet inte är viktigt. Utseendet ÄR viktigt! Men oxå det man har innanför pannbenet.

• Anonym (Men snälla)
    Anonym skrev 2012-01-27 18:43:11 följande:
    Det är bara fula människor som anser att utseendet inte är viktigt. Utseendet ÄR viktigt! Men oxå det man har innanför pannbenet.
    Jag håller med. Hur människor värderas utåt är en kombination av utseende, krosspråk, utbildningsnivå, ekonomisk nivå, värderingar och inställning. Alltså en KOMBINATION!! Blir förvånad över hur enkelspårigt folk resonerar. Som att en hel del människor här inne har missat komplexiteten i dessa sammanhang. 
  • Missermajser
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:01:56 följande:
    T.ex min mamma.

Blir så arg på henne
    Tänk om butiksägare häller över gammal mjölk i en ny förpackning eller bara häller över det i ett filmjölkspaket!
    Det är vad jag tycker ni som opererar om ansikte och bröst gör. Vem fan vill bli lurad att tro att man har en riktigt vacker dam framför sig och sen visar det sig att det är en förklädd gammal hagga.

Nej det är är för hönor som ska sprätta inför andra hönor medan tuppen tar en höna som redan är snygg helt oförklädd. 
  • slutatsnusa
    puss skrev 2012-01-27 18:39:38 följande:
    dom kanke tycker du är lite overkill med tanke på utbudet?
    hehe puss is back
    alltid lika vederkvickande Glad
  • Anonym (Men snälla)
    Missermajser skrev 2012-01-27 18:46:39 följande:
    Tänk om butiksägare häller över gammal mjölk i en ny förpackning eller bara häller över det i ett filmjölkspaket!
    Det är vad jag tycker ni som opererar om ansikte och bröst gör. Vem fan vill bli lurad att tro att man har en riktigt vacker dam framför sig och sen visar det sig att det är en förklädd gammal hagga.

Nej det är är för hönor som ska sprätta inför andra hönor medan tuppen tar en höna som redan är snygg helt oförklädd. 
    Men snälla nån. Om exempelvis en redan vacker kvinna väljer att ta bort bekymmerrynkan i pannan betyder inte automatiskt att hon var en gammal hagga innan hon gjorde det och sedan försöker lura någon. En ful person kan aldrig bli vacker genom botox eller restylande. Detta visar bara på din okunskap i ämnet. man kan bli något vackrare men inte mer än så.
Svar på tråden Skönhet