Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:01:56 följande:
Alltså jag blir så brydd på många
T.ex min mamma.
Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv
Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.
Va fan har allt detta med kändis att göra ?
Blir så arg på henne
Jag har alltid vart en sådan som har prioriterat allt annat före mig själv. Men för ett år sedan bestämde jag mig att det bannemig var dags att lägga pengar på MIG. Alla mina pengar la jag på saker till lägenheten, hundarna, pojkvännen osv.
Och även min familj och omgivning reagerar negativt. Jag har fått kommentarer som "har du så dåligt självförtroende" "ska du bli nya kissie eller" och andra mer eller mindre trevliga kommentarer. Men det är inte det det handlar om, jag lägger tid och pengar på att göra mig själv så bra som jag kan, och det gäller både inre och yttre skönhet.
Förstår inte varför det är så provocerande i andras ögon? Jag lägger mig inte i hur andra sminkar sig, eller var de köper sina kläder. Jag struntar i vad andra lägger på sina hobbys osv.. Jag tycker också att det är konstigt att jag ses som ytlig för att jag har opererat mina tuttar, men jag sminkar mig knappt, shoppar inte dyra kläder eller ägnar mycket tid åt att fixa håret och annat. Men JAG är den som är ytlig för att jag legat på ett operationsbord i någon timme.