• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:08:57 följande:
    Du sätter "inte-plastik-operationer" = " inte bryur sig om sitt utseende". Det stämmer inte alls. Men de som resonerar som mig är inte intresserade av att negligera att vi blir äldre, vi är nöjda med vår ålder. Men likväl kan vi klä oss raffigt, pimpa håret, och göra oss snygga, även om vi är nöjda med det vi har
    Nej det gör jag inte alls. Men ni blir glada när ni får en rynka & kallar det & övervikten karaktär.
    Jamen varsegod jag tänker inte hänga på er iaf

Jag har opererat tuttarna bara för att jag inte hade några. alltså inga alls om du kan tänka dig.
    Sen det här med restylane är ju bara positivt. Fan vad glad jag är att jag upptäckt det

tjohoo
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:56:11 följande:
    Ja, jag har börjat tänka på alla dom sakerna. Tyvärr är det i princip omöjligt att inte bidra till alla hemskheter i världen, men har börjat försöka ta min del av ansvaret.
    tycker utseendefixeringen är bra att diskutera just för att den syns så tydligt och tar många unga tjejer i sina klor. Vi blir bombade med budskapet att vi ska vara störst bäst och vackrast jämt vilket gör att många har väldigt höga krav på sig själv och mår dåligt. blir sjuka t.o.m. Att som kvinna ha den pressen på sig att man måste vara vacker för att bli lyssnad på är inte hälsosamt. Vi har ju (äntligen) utvecklats så långt att vi förstår att kvinnor är mer än bara ett objekt för attraktion och reproduktion. Ändå ser världen ut som den gör.
    Med risk för att låta som en hippie, men tror ni inte vi skulle vinna på att försöka hjälpa varandra och världen istället för att fixera oss vid oss själva? En annan tanke, men den kanske kan kopplas till detta...
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:56:11 följande:
    Ja, jag har börjat tänka på alla dom sakerna. Tyvärr är det i princip omöjligt att inte bidra till alla hemskheter i världen, men har börjat försöka ta min del av ansvaret.
    tycker utseendefixeringen är bra att diskutera just för att den syns så tydligt och tar många unga tjejer i sina klor. Vi blir bombade med budskapet att vi ska vara störst bäst och vackrast jämt vilket gör att många har väldigt höga krav på sig själv och mår dåligt. blir sjuka t.o.m. Att som kvinna ha den pressen på sig att man måste vara vacker för att bli lyssnad på är inte hälsosamt. Vi har ju (äntligen) utvecklats så långt att vi förstår att kvinnor är mer än bara ett objekt för attraktion och reproduktion. Ändå ser världen ut som den gör.
    Med risk för att låta som en hippie, men tror ni inte vi skulle vinna på att försöka hjälpa varandra och världen istället för att fixera oss vid oss själva? En annan tanke, men den kanske kan kopplas till detta...
    Personligen tycker jag att frågor om barnarbete, sjysst köttindustri och mindre utsläpp i naturen väger betydligt tyngre än om en kvinna vill följa dagens utseendeideal eller inte...
  • Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 19:04:45 följande:
    X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)

Varför ska jag koppla ihop mina lösnaglar med min barnuppfostran, när mina barn växer upp så tror jag inte dom kommer att ta skada av att jag har t ex  förlängt håret, fixat naglarna och blekt tänderna ?

Varför tror du att dom automatiskt tar skada utav att man som kvinna bryr sig om sitt utseende och mår bra utav det? 

Min mamma har aldrig brytt sig nämnvärt om sitt utseende, jag har växt upp med noll skönhetssnack hemma, men älskar allt som har med skönhet att göra och har provat både restylane och botox, förlängt håret och blekt tänderna...  så det ena leder inte till det andra alla gånger.. något DU borde fundera över. 
    det där är såklart helt olika från fall till fall, vad man tar efter från sina föräldrar (för det gör man alltid på något sätt), men jag vill iaf kunna stå för hur jag lever inför min dotter och ge henne dom värderingar som jag tycker är sunda.
    Du står ju för det du tror på och det ser dina barn. du är den största kvinnliga förebilden i dina barns liv.
  • Petronella01

Personligen kan jag känna att det finns en rätt bred marginal mellan att operera brösten och allt det andra du höll på med och att "förfalla".
    Det är inte så att alla vi som INTE gör det ser ut som träskhäxor. 

If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:11:29 följande:
    Nej det gör jag inte alls. Men ni blir glada när ni får en rynka & kallar det & övervikten karaktär.
    Jamen varsegod jag tänker inte hänga på er iaf

Jag har opererat tuttarna bara för att jag inte hade några. alltså inga alls om du kan tänka dig.
    Sen det här med restylane är ju bara positivt. Fan vad glad jag är att jag upptäckt det

tjohoo
    OK, jag har ingen övervikt till att börja med (drar stlr 36, trivs bättre med min kropp nu än jag var i storlek size 0 ), nej, jag hjulade inte när jag fick rynkor, men accepterade det utan att ha några bekymmer med.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 19:08:55 följande:
    Att jämföra att ta bort en rynka eller två och att ha en ätstörning är verkligen inte samma sak. det du pratar om är något helt annat. 
    TS berättar att hon får kritik av sin egen mor för att hon väljer att ta hand om sitt yttre, förstår inte hur det vände till att handla om destruktivitet? 
    Nej, det var inte det jag jämförde. tog ett personligt exempel på hur en förälder påverkar sina barn med hur denne tar hand om sig själv. Självklart är det skillnad på att fylla ut rynkor och ätstörningar (vilket det inte var riktigt, men whatever).
  • Lenora

Vad är det hon reagerar över?

Att du har stylat dig för mycket så att det inte längre är snyggt i hennes tycke eller att det kostar för mycket pengar för din ekonomi? Eller något annat? 

Är det andra i din närhet som kritiserat dig?

• Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:01:35 följande:
    Jag färgar håret, det är fånigt, jag är helt med på det hela. Men å andra sidan så är det inget som jag måste göra, utan jag kan vara ofärgad länge, sedan får jag ett ryck. Men det är som med hårklippning, det är ett sätt att göra lite kul av sig, men inte att föryngra sig.
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
  • Petronella01
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:21:18 följande:
    Kan verkligen bara hålla med om detta, MEN jag tycker själv att jag ser 10 år yngre ut o 70 mil snyggare med fillers o botox.
    Vet du vad försöksdjur får gå igenom för din botox? tycker du det är rimligt för att det ska vara så för att du och andra inte är starka nog att bära en rynka? Sedan har jag ett avslöjande att göra: folk som använder botox är faktiskt inte snygga. De/ni ser ut som om ni var gjorda i plast. Inte heller är det snyggt att se ut som om man har en löskäft, vilket de flesta med uppumpade munnar gör.
    If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:11:34 följande:
    Personligen tycker jag att frågor om barnarbete, sjysst köttindustri och mindre utsläpp i naturen väger betydligt tyngre än om en kvinna vill följa dagens utseendeideal eller inte...
    Klart, det ger direkta konsekvenser. Men vi vet inte exakt hur mycket utseendefixeringen och penga/yta-religionen påverkar jorden. Det, i samband med pressen att man alltid ska prestera och bli bättre och stressa framåt tror jag är orsaken till mycket sjukdom i västvärlden. Det kan vara allvarligare än man vet. Men tycker det är viktigt att prata om , speciellt när barn mår sämre och sämre idag, mkt pga detta sammantaget.
Svar på tråden Skönhet