• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (skönhet JAVISST)

Men vem säger att TS inte kommer att prata med sina barn om sånt här längre fram?

Tror du inte att barn själva kommer att fråga saker som har med skönhet att göra oavsett om man har gjort förändringar på sig själv eller inte , samhället ser ut som det gör ändå!

Oavsett om du inte väljer att förändra något med ditt utseende, så ser resten av världen annorlunda ut. Och det kommer bara bli mer av den varan. Och då som nu så kommer alla att få avgöra själva....
    Större bröst är inte en garanti för lycka, men det kan göra någon som inte har några bröst otroligt lycklig ....
    ser fortfarande inget fel i det....

• sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:17:40 följande:
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
    Nej, för att jag gör det inte för att jag skall känna mig yngre, utan för att det började med att det skulle vara kul att vara brunett (jag har aldrig gillat min hårfärg, ville ha pappas hårfärg) och testade och trivdes med att vara brunett. Sedan tog det bort silvret, men det var bara en bonus.

Jag hävdar att naturen gjorde ett misstag, eftersom jag inte blev mörk som hela släkten nästan är, utom mormor som var rödhårig.
  • Anonym (Men snälla)
    Petronella01 skrev 2012-01-27 19:14:21 följande:
    Personligen kan jag känna att det finns en rätt bred marginal mellan att operera brösten och allt det andra du höll på med och att "förfalla".
    Det är inte så att alla vi som INTE gör det ser ut som träskhäxor. 
    Nej det har ingen påstått. Klart man kan vara snygg utan att ha fixat sig. Vissa har bra gener helt enkelt. men vad den här diskussionen handlar om är moralen bakom att fixa sig.
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:17:40 följande:
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
    Och jag har sedan jag var i tonåren velat byta hårfärg, men på den tiden så var det bara sådant man gjorde hos frisören.
  • Anonym (skönhet JAVISST)
    Petronella01 skrev 2012-01-27 19:18:30 följande:
    Vet du vad försöksdjur får gå igenom för din botox? tycker du det är rimligt för att det ska vara så för att du och andra inte är starka nog att bära en rynka? Sedan har jag ett avslöjande att göra: folk som använder botox är faktiskt inte snygga. De/ni ser ut som om ni var gjorda i plast. Inte heller är det snyggt att se ut som om man har en löskäft, vilket de flesta med uppumpade munnar gör.
    och man måste ju se ut som en överopererad docka för att man använder botox? Du...många som du INTE tror använder det....använder visst det... allt handlar om, hur mkt och hur ofta och hur din läkare lägger det... 
  • Anonym

Du får väl göra som du vill ts, det angår inte din mamma.
    Precis som hon får göra som hon vill i sina val.
    Och jag, och alla andra har samma rätt förstås.

Tänk att det ska vara så svårt ibland med leva låta leva.     

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:19:49 följande:
    Klart, det ger direkta konsekvenser. Men vi vet inte exakt hur mycket utseendefixeringen och penga/yta-religionen påverkar jorden. Det, i samband med pressen att man alltid ska prestera och bli bättre och stressa framåt tror jag är orsaken till mycket sjukdom i västvärlden. Det kan vara allvarligare än man vet. Men tycker det är viktigt att prata om , speciellt när barn mår sämre och sämre idag, mkt pga detta sammantaget.
    Ok men är inte de tyngre frågorna mer akuta?! Det kommer inte ens finnas någon botox att diskutera om jorden inte kommer att bevaras på grund av miljöproblem.
  • Anonym (Lilly)

Hade Ts hållt sig borta från solen, druckit mycket vatten och hållt huden återfuktad kanske hon inte behövt se ut som en skrynklig, fläckig gammal mcdonaldspåse. Ts är inte ett piss vacker innan hon hunnit sminka ner sig på morgonen. Fläckig, ojämn, orörlig och stel med gigantiska påsar under ögonen, precis som alla andra som kännr sig tvugna att lägga sig under både spruta och kniv för att de inte brytt sig om att vårda sig själva. Jag ser det varje dag som hudterapeut, kvinnor som kommer in och gnäller över taskig, rynkig hy och "åldersfläckar" de inte behövt få förräns ibland 20-30år senare. Jag blir glad varje gång det kommer in en +55årig kvinna med åldrad värdighet som faktiskt brytt sig om att ta hand om sig själv. På riktigt och inte med Restylane.

• Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:22:44 följande:
    Och jag har sedan jag var i tonåren velat byta hårfärg, men på den tiden så var det bara sådant man gjorde hos frisören.
    men är inte det ganska fåfängt att byta sin egen hårfärg?
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:14:37 följande:
    OK, jag har ingen övervikt till att börja med (drar stlr 36, trivs bättre med min kropp nu än jag var i storlek size 0 ), nej, jag hjulade inte när jag fick rynkor, men accepterade det utan att ha några bekymmer med.
    Okej roligt för dig att du bara accepterar dina rynkor.
    Det gör jag till viss del oxå. Men dom runt munnen gjorde mig så gammal helt plötsligt.

Bara för att man gjort detta ska man tänka på hur det påverkar världen. Suck.
    Jag gör det jag vill för att må bra - fuck the rest.

Jag står för det jag gör oxå för mina barn men dom är för små nu för att fatta ens nåt av det.
Svar på tråden Skönhet