• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym

Är det inte lite tidigt att behöva använda restylane vid 37 år?
    Själv överväger jag lite rynkbehandling runt munnen men jag är 52 år.

• Anonym (Men snälla)
    Anonym skrev 2012-01-27 19:40:52 följande:
    Är det inte lite tidigt att behöva använda restylane vid 37 år?
    Själv överväger jag lite rynkbehandling runt munnen men jag är 52 år.
    Folk åldras olika tidigt..
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:36:40 följande:
    Men är det då inte mer akut att prata med sina barn om milöförstöring ocg barnarbete i första hand? man måste ju börja någonstanns och dessa frågor väger ju tyngre än restylane..
    Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:36:40 följande:
    Men är det då inte mer akut att prata med sina barn om milöförstöring ocg barnarbete i första hand? man måste ju börja någonstanns och dessa frågor väger ju tyngre än restylane..
    En tanke bara, är det inte lättare att visa kärlek för omvärlden om man älskar sig själv först? Jag tror att det är där det börjar.
  • Anonym (skönhet JAVISST)
    Anonym (Lilly) skrev 2012-01-27 19:25:16 följande:
    Hade Ts hållt sig borta från solen, druckit mycket vatten och hållt huden återfuktad kanske hon inte behövt se ut som en skrynklig, fläckig gammal mcdonaldspåse. Ts är inte ett piss vacker innan hon hunnit sminka ner sig på morgonen. Fläckig, ojämn, orörlig och stel med gigantiska påsar under ögonen, precis som alla andra som kännr sig tvugna att lägga sig under både spruta och kniv för att de inte brytt sig om att vårda sig själva. Jag ser det varje dag som hudterapeut, kvinnor som kommer in och gnäller över taskig, rynkig hy och "åldersfläckar" de inte behövt få förräns ibland 20-30år senare. Jag blir glad varje gång det kommer in en +55årig kvinna med åldrad värdighet som faktiskt brytt sig om att ta hand om sig själv. På riktigt och inte med Restylane.
    hahahaha... skulle alla "tagit hand" om sig själva så skulle du vara arbetslös....dessutom så har arv och miljö ganska mkt med saken att göra också...du kanske borde byta yrke....
  • Missermajser
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:50:37 följande:
    Men snälla nån. Om exempelvis en redan vacker kvinna väljer att ta bort bekymmerrynkan i pannan betyder inte automatiskt att hon var en gammal hagga innan hon gjorde det och sedan försöker lura någon. En ful person kan aldrig bli vacker genom botox eller restylande. Detta visar bara på din okunskap i ämnet. man kan bli något vackrare men inte mer än så.
    Hur ska jag då kunna se när denna vackra kvinna är bekymrad?

Nej kanske inte men hon kan bli fulare vilket jag sett på flera med botox. Kvinnor ska ha en bekymmersrynkor ihop med det där friska kvinnliga hon har kvar naturligt. Det är så trevligt att se när rynkan slätas ut eller förändras av ett skratt. Det där stela ansiktet som jag sett hos vissa får mig att tänka på Margaret Thatcher eller liknade. Men smaken är ju delad och jag tillhör dem som inte ens gillar kvinnor som måste ha mycket smink.
  • Anonym (smiley)
    Missermajser skrev 2012-01-27 19:46:15 följande:

Nej kanske inte men hon kan bli fulare vilket jag sett på flera med botox. Kvinnor ska ha en bekymmersrynkor ihop med det där friska kvinnliga hon har kvar naturligt. Det är så trevligt att se när rynkan slätas ut eller förändras av ett skratt. Det där stela ansiktet som jag sett hos vissa får mig att tänka på Margaret Thatcher eller liknade. Men smaken är ju delad och jag tillhör dem som inte ens gillar kvinnor som måste ha mycket smink.
    Vackert skrivet :)
  • Anonym (skönhet JAVISST)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:43:22 följande:
    En tanke bara, är det inte lättare att visa kärlek för omvärlden om man älskar sig själv först? Jag tror att det är där det börjar.
    Förstår din tanke, men att göra förändringar i sitt utseende betyder inte per automatik att man inte älskar sig själv...det måste du förstå... 
  • Anonym (37 år)

Hur har detta kommit in i diskussionen? Har jag tagit botox för bekymmersrynka? Tänker jag göra det? Har jag ens en bekymmersrynka?

Svar nej nej nej
  • sextiotalist

Åh, vad fint skrivet. Uppenbarligen av en man som älskar kvinnor
Svar på tråden Skönhet