• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)
    Anonym (Lilly) skrev 2012-01-27 19:25:16 följande:
    Hade Ts hållt sig borta från solen, druckit mycket vatten och hållt huden återfuktad kanske hon inte behövt se ut som en skrynklig, fläckig gammal mcdonaldspåse. Ts är inte ett piss vacker innan hon hunnit sminka ner sig på morgonen. Fläckig, ojämn, orörlig och stel med gigantiska påsar under ögonen, precis som alla andra som kännr sig tvugna att lägga sig under både spruta och kniv för att de inte brytt sig om att vårda sig själva. Jag ser det varje dag som hudterapeut, kvinnor som kommer in och gnäller över taskig, rynkig hy och "åldersfläckar" de inte behövt få förräns ibland 20-30år senare. Jag blir glad varje gång det kommer in en +55årig kvinna med åldrad värdighet som faktiskt brytt sig om att ta hand om sig själv. På riktigt och inte med Restylane.
    vad FAN vet du om mig?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:26:23 följande:
    vad FAN vet du om mig?
    Jag tror inte att det var ett personangrepp utan hon pratade nog mer generellt kring kvinnors orsaker till varför de anser sig behöva restylane..
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:25:30 följande:
    men är inte det ganska fåfängt att byta sin egen hårfärg?
    Visst är det, lite fåfängt absolut, men det gör mig inte yngre (dessutom verkar mitt hår gilla detta, för det är i bättre form) och jag gör det inte för att göra mig yngre, utan för att jag tycker det är rätt kul (och trivs som brunett)
  • Anonym (37 år)

BTW det jag retar mig mest på hos mamma är att hon tycker att jag är ju bara en sk "vanlig" människa som bor i den här lilla staden. Jag behöver inte fixa mig. Fan knappt jag behöver kliva ur pyjamasen på morronen enligt henne

• Anonym (37 år)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:27:36 följande:
    Jag tror inte att det var ett personangrepp utan hon pratade nog mer generellt kring kvinnors orsaker till varför de anser sig behöva restylane..
    Så var det inte för mig iaf. Jag har tagit hand om mig jämt men man åldras ju ändå
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:27:52 följande:
    Visst är det, lite fåfängt absolut, men det gör mig inte yngre (dessutom verkar mitt hår gilla detta, för det är i bättre form) och jag gör det inte för att göra mig yngre, utan för att jag tycker det är rätt kul (och trivs som brunett)
    Snacka om dubbelmoral
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:27:52 följande:
    Ok men varför är det bättre att bara vara rent generellt fåfäng än att vara åldersrelaterat fåfäng?
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:25:35 följande:
    Okej roligt för dig att du bara accepterar dina rynkor.
    Det gör jag till viss del oxå. Men dom runt munnen gjorde mig så gammal helt plötsligt.

Bara för att man gjort detta ska man tänka på hur det påverkar världen. Suck.
    Jag gör det jag vill för att må bra - fuck the rest.

Jag står för det jag gör oxå för mina barn men dom är för små nu för att fatta ens nåt av det.
    Men säg att du gör det för att må bra, men du verkar tro att man inte kan må bra med rynkor, sedan tycker jag personligen att det är snyggt med naturliga rynkor
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:28:28 följande:
    Så var det inte för mig iaf. Jag har tagit hand om mig jämt men man åldras ju ändå
    Jo jag håller med dig. Man åldras ju så småningom ändå oavsett om  man tagit hand om sig eller inte..
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:29:37 följande:
    Men säg att du gör det för att må bra, men du verkar tro att man inte kan må bra med rynkor, sedan tycker jag personligen att det är snyggt med naturliga rynkor
    Jo man kan säkert må bra med rynkor. Men inte än!!! Och dessutom så skriver nån i tråden att denne blev glad åt sina rynkor.

Jag tar inte bort allt.
    Bara ynka två st
Svar på tråden Skönhet