• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (Äppelpäppel)

Jag dömer ingen som känner behov av att måsta göra skönhetsingrepp, alla gör vad dem vill med sin kropp givetvis och det behöver inte jag bry mig om. Jag är själv mån om mitt utseende.

Däremot tycker jag SERIÖST att det inte är snyggt någonstans när folk förstorar läppar och bröst och sprutar in alldeles för mycket i ansiktet. Jag dömer dem inte men jag tycker inte det är snyggt, och det är min åsikt. Även fast personerna själva som gör ingreppen tycker det är snyggt och ser helt naturligt ut så håller jag verkligen inte med. Det ser såååå tillgjort och fejkat ut hur äkta personerna själva tycker det ser ut. Och jag gillar inte den looken helt enkelt, precis som dem som inte gillar min naturliga look. Vi är ju olika.

Jag kan däremot känna igen det där med att bo i en småstad där man inte får sticka ut. skitjobbigt, men jag bryr mig icket när jag åker hem och hälsar på mina päron. Nu har inte jag gjort några ingrepp men jag klär mig alldeles för fint för småstadsfolket. Här hemma i stan där jag bor (mellanstor) sticker jag intge ut alls, här känner jag mig hemma, här bor allt möjligt folk och det är det som är så härligt!

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:07:56 följande:
    Jag har oxå småbarn. Tre st faktiskt.
    Har ändå tid att se att jag förändrats o inte till det bättre.
    men nu efter lite restylane känner jag mig som ny.
    Är så himla himla glad
    Jag är iallafall glad för din skull!! :)
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:07:56 följande:
    Jag har oxå småbarn. Tre st faktiskt.
    Har ändå tid att se att jag förändrats o inte till det bättre.
    men nu efter lite restylane känner jag mig som ny.
    Är så himla himla glad
    Men jag anser att jag är snyggare nu än när jag var 37, faktiskt, jag har gått upp i vikt (ja, jag är glad att jag har gått upp i vikt), fått mer kvinnliga former (tänk jag fick snygga bröst utan operation), mår bättre, ser friskare ut, trots mina rynkor (kring ögonen och lite kring munnen) är jag stolt över min kropp och känner mig fräschare än jag gjorde när jag var som tunnast
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:06:24 följande:
    Respekt för miljön har ingenting med detta att göra. Man kan ha massa restylande i ansiktet och utöver detta bry sig om miljön, få en sjysst utbildning så man blir bättre på att argumentera och sedan bli politiskt aktiv och få folk att lyssna.. Det har därmed ingenting med skönhetsindustrin att göra :)
    Självklart kan man vara och göra allt det du beskriver samtidigt som man gör skönhetsingrepp, det var inte det jag pratade om. sa att det är en viktig fråga att ta upp och vara ett bra exempel i för sina barn (dessutom är skönhetsindustrin en stor miljöbov, bidrar till skövlingen av regnskog t.ex.). Kan inte säga att det är viktigare än miljön för ingen vet hur mycket det bidrar till miljöförstöringen. Däremot vet jag att det bidrar till den omedvetenhet vi lever i som sen orsakar massa elände.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:14:33 följande:
    Självklart kan man vara och göra allt det du beskriver samtidigt som man gör skönhetsingrepp, det var inte det jag pratade om. sa att det är en viktig fråga att ta upp och vara ett bra exempel i för sina barn (dessutom är skönhetsindustrin en stor miljöbov, bidrar till skövlingen av regnskog t.ex.). Kan inte säga att det är viktigare än miljön för ingen vet hur mycket det bidrar till miljöförstöringen. Däremot vet jag att det bidrar till den omedvetenhet vi lever i som sen orsakar massa elände.
    Jag menar bara att det måste finnas en prioriteringsordning när det gäller ämnen att förfasa sig över. Ibland när man läser på kvinnoforum så handlar det ofta om just diskussioner kring skönhetsingrepp som många tycket är såååå hemskt och amning eller inte amning av sina barn.. men jag anser att på det stora hela är det bara skitfrågor. Jag förstår verkligen inte att så mångga kvinnor (och ett fåtal män) orkar sitta och förfasa sig över detta medan samhället har betydligt mer akuta frågor att tackla..
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:17:51 följande:
    Jag menar bara att det måste finnas en prioriteringsordning när det gäller ämnen att förfasa sig över. Ibland när man läser på kvinnoforum så handlar det ofta om just diskussioner kring skönhetsingrepp som många tycket är såååå hemskt och amning eller inte amning av sina barn.. men jag anser att på det stora hela är det bara skitfrågor. Jag förstår verkligen inte att så mångga kvinnor (och ett fåtal män) orkar sitta och förfasa sig över detta medan samhället har betydligt mer akuta frågor att tackla..
    De stora frågorna avhandlas inte här, det finns det andra grupper som man kan göra det i.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:17:51 följande:
    Tycker som sagt inte att det är en strunt sak med tanke på hur många tonårsflickor som mår dåligt av att inte vara perfekta. Ätstörningar, dålig självkänsla, självskadebeteenden, ångest osv är inget jag önskar min dotter. Jag har personliga erfarenheter som gör att jag kanske brinner för detta lite extra.
    Men som du säger, det finns många viktiga frågor man bör diskutera, men den här tråden handlar ju 8delvis) om skönhetsingrepp...
  • sextiotalist
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:22:09 följande:
    Tycker som sagt inte att det är en strunt sak med tanke på hur många tonårsflickor som mår dåligt av att inte vara perfekta. Ätstörningar, dålig självkänsla, självskadebeteenden, ångest osv är inget jag önskar min dotter. Jag har personliga erfarenheter som gör att jag kanske brinner för detta lite extra.
    Men som du säger, det finns många viktiga frågor man bör diskutera, men den här tråden handlar ju 8delvis) om skönhetsingrepp...
    Håller fullständigt med om detta. När kvinnor blir livrädda för rynkor, anser att man skall ha en 20-årings figur efter 45 och är livrädda att möta sin egen ålder.

När folk här skriver att man har lättare att få arbete när man är vacker.

Det finns unga kvinnor som läser här.
  • Anonym (37 år)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:08:50 följande:
    Jag är iallafall glad för din skull!! :)
    tack
    sextiotalist skrev 2012-01-27 20:14:06 följande:
    Men jag anser att jag är snyggare nu än när jag var 37, faktiskt, jag har gått upp i vikt (ja, jag är glad att jag har gått upp i vikt), fått mer kvinnliga former (tänk jag fick snygga bröst utan operation), mår bättre, ser friskare ut, trots mina rynkor (kring ögonen och lite kring munnen) är jag stolt över min kropp och känner mig fräschare än jag gjorde när jag var som tunnast
    Jag hade inga bröst utan operation. platt som den plattaste pannkaka. Men säkert tycker du att jag skulle gillat det
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 20:19:51 följande:
    De stora frågorna avhandlas inte här, det finns det andra grupper som man kan göra det i.
    Visserligen, men de som är motståndare till skönhetsingrepp argumenterar i detta forum för att det är för att värna om samhället, men om de vill värna om samhället, egnagera er istället i de större frågorna!
Svar på tråden Skönhet