• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-27 19:57:30 följande:
    Käre tid..lilla gumman.. Jag VET med tanke på din ålder..att det blir svårare och svårare att hålla dig perfekt..

Jag ser betydligt yngre ut än vad jag är..men detta är naturligt... använder nästan inte ens hudkräm.. tränar inget ..men ser ändå vältränad ut..

.För har man inte det naturligt som tydligen inte du inte har ..utan måste hålla på med både det ena och det andra...så blir det  till sist att du inte orkar hålla på o greja med dig... Då kommer du att må skitdåligt.när du kollar dig i speglen... och inte våga visa dig för någon..
    Jag kan tänka att din mamma menar detta....
    Jag är inte perfekt. Försöker inte vara det heller
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:51:56 följande:
    Jag klarar snart inte läsa mer.

Hur sjutton är ni funtade. Ni måste vara de sista typ 10 på denna planet.
    My God

"vi älskar våra rynkor, det gör att ansiktet får karaktär, för att inte tala om mina hängtuttar & 40 bristningar på min hängiga mage. I looove them, då syns det att jag gett liv till mina barn"

*skrattar ihjäl mig*  dream on
    OK, det är det som är tragiskt, att du inte kan inse att alla är inte rädda för att åldras. Jag skäms inte för mina rynkor och ja, jag tycker gamla personer är vackra
  • Lenora
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:54:30 följande:
    Ja jag önskar jag kunde visa men va fan...nä
    Jag ser helt normal ut. Ingen vet att jag gjort nåt.
    Jag åker till dagis utan att kamma håret eller sminka mig.
    Jag bara är normal.

Bodde i ett mindre samhälle förut där ingen klädde upp sig. Det normala var mysbyxor och hade man klackar på skorna blev man utsirrad.
    Nu åker även jag i detta större samhälle på affären med mysbyxor. Jag bryr mig inte om nån skulle kolla snett.
    Men jag vill fasen inte ha de fula rynkorna runt munnen.
    Bara en sån enkel grej. Jag är normal. Promise
    Hade jag haft någon liten hang-up och gott om pengar över till att fixa det hade jag nog gjort det också.

Du låter till och mer avslappnad än mig kring ditt utseende, jag går aldrig ut ur huset i mjukisbyxor (förutom till gym och yoga då möjligtvis) och sminkar mig och fixar håret både för att gå till dagis och till affären. 

Jag är också ganska normal. 
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:59:45 följande:
    OK, det är det som är tragiskt, att du inte kan inse att alla är inte rädda för att åldras. Jag skäms inte för mina rynkor och ja, jag tycker gamla personer är vackra
    Fast jag är inte en gammal person. Känner mig inte så iaf.
    Jag vet inte vad jag kan säga som gör att ni förstår?
  • debattören

Att ta hand om sig själv förknippar jag verkligen inte med bröstoperation eller restylane... Det är väl där vi skiljer oss åt antar jag, annars är jag helt för att man inte behöver förfalla för att man har fött barn eller för att man är 40+. Men naturligt är snyggt och hälsosamt. 

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:01:10 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet. Jag personligen kommer också att göra det när det behövs. Jag tycker inte om smink så mycket då det synd att man är sminkad och är tidskrävande. Mycket bättre och enklare att vara snygg utan smink med restylande enligt min mening..
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:54:17 följande:
    men om vi inte gör något åt miljöförstöringen så kommer det inte ha nån betydelse om tjejerna är olyckliga över sitt utseende eller inte eftersom det inte kommer att finnas någon jord kvar att leva på.. så visst borde det finnas en prioriteringsordning..

Och för övrigt så handlar skönhetsideal om proportioner som är väldigt likartade genom tid och rum så det är svårt att få en ful persom att känna dig snygg. 

Och yta är viktigt och har varit det genom tid och rum då det är en signal om fertilitet och ekonomisk status. Svårt att förändra ganska fundamentala mäskliga reaktioner.
    sant. men jag tror som sagt det underlättar att kunna visa respekt för miljön om man respekterar sig själv.
    Ja yta är viktigt, men jag är helt övertygad om att vi glömt bort vårt inre och ökat fixeringen vid ytan. Det blir obalans då. Så tycker jag iaf! Glad
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:01:10 följande:
    Nej, du är inte gammal, när jag var i din ålder hade jag smått, hade inte en tanke på rynkor, det enda som bekymrade mig var hur jag skulle gå upp i vikt, då jag var mager som en sticka., ohälsosamt smal, size 0 var inte klädsamt på mig.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:03:30 följande:
    sant. men jag tror som sagt det underlättar att kunna visa respekt för miljön om man respekterar sig själv.
    Ja yta är viktigt, men jag är helt övertygad om att vi glömt bort vårt inre och ökat fixeringen vid ytan. Det blir obalans då. Så tycker jag iaf! Glad
    Respekt för miljön har ingenting med detta att göra. Man kan ha massa restylande i ansiktet och utöver detta bry sig om miljön, få en sjysst utbildning så man blir bättre på att argumentera och sedan bli politiskt aktiv och få folk att lyssna.. Det har därmed ingenting med skönhetsindustrin att göra :)
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 20:04:05 följande:
    Nej, du är inte gammal, när jag var i din ålder hade jag smått, hade inte en tanke på rynkor, det enda som bekymrade mig var hur jag skulle gå upp i vikt, då jag var mager som en sticka., ohälsosamt smal, size 0 var inte klädsamt på mig.
    Jag har oxå småbarn. Tre st faktiskt.
    Har ändå tid att se att jag förändrats o inte till det bättre.
    men nu efter lite restylane känner jag mig som ny.
    Är så himla himla glad
Svar på tråden Skönhet