• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Lenora

Jag önskar att jag kunde se en bild på dig för det är så svårt att avgöra vad det här handlar om egentligen.

Jag har många vänner och bekanta som har gjort små ingrepp och det både ser naturligt och snyggt ut. De är definitivt inte narcissistiska människor med dålig självkänsla. 

Det enda jag tänker på är att jag undrar om du anpassar din stil efter situation? 

Det är klart att man kan gå ner till ica och vara snygg och fräsch men att gå ner på ica stylad som att man ska ut på en lyxig krogrunda i storstaden gör naturligtvis att människor reagerar, särskilt i ett litet samhälle. 

• Anonym (37 år)

Jag klarar snart inte läsa mer.

Hur sjutton är ni funtade. Ni måste vara de sista typ 10 på denna planet.
    My God

"vi älskar våra rynkor, det gör att ansiktet får karaktär, för att inte tala om mina hängtuttar & 40 bristningar på min hängiga mage. I looove them, då syns det att jag gett liv till mina barn"

*skrattar ihjäl mig*  dream on

• Anonym (smiley)
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 19:47:51 följande:
    Förstår din tanke, men att göra förändringar i sitt utseende betyder inte per automatik att man inte älskar sig själv...det måste du förstå... 
    Ja, jag förstår det. Jag är helt för att ta hand om sitt yttre OCH sitt inre. Men det är lite väl extremt med operationer och att spruta in ämnen i kroppen. Det tror inte jag tyder på en kärlek och acceptans till sig själv och åldrandet.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
    Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
    Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
    men om vi inte gör något åt miljöförstöringen så kommer det inte ha nån betydelse om tjejerna är olyckliga över sitt utseende eller inte eftersom det inte kommer att finnas någon jord kvar att leva på.. så visst borde det finnas en prioriteringsordning..

Och för övrigt så handlar skönhetsideal om proportioner som är väldigt likartade genom tid och rum så det är svårt att få en ful persom att känna dig snygg. 

Och yta är viktigt och har varit det genom tid och rum då det är en signal om fertilitet och ekonomisk status. Svårt att förändra ganska fundamentala mäskliga reaktioner.
  • Anonym (37 år)
    Lenora skrev 2012-01-27 19:50:31 följande:
    Jag önskar att jag kunde se en bild på dig för det är så svårt att avgöra vad det här handlar om egentligen.

Jag har många vänner och bekanta som har gjort små ingrepp och det både ser naturligt och snyggt ut. De är definitivt inte narcissistiska människor med dålig självkänsla. 

Det enda jag tänker på är att jag undrar om du anpassar din stil efter situation? 

Det är klart att man kan gå ner till ica och vara snygg och fräsch men att gå ner på ica stylad som att man ska ut på en lyxig krogrunda i storstaden gör naturligtvis att människor reagerar, särskilt i ett litet samhälle. 
    Ja jag önskar jag kunde visa men va fan...nä
    Jag ser helt normal ut. Ingen vet att jag gjort nåt.
    Jag åker till dagis utan att kamma håret eller sminka mig.
    Jag bara är normal.

Bodde i ett mindre samhälle förut där ingen klädde upp sig. Det normala var mysbyxor och hade man klackar på skorna blev man utsirrad.
    Nu åker även jag i detta större samhälle på affären med mysbyxor. Jag bryr mig inte om nån skulle kolla snett.
    Men jag vill fasen inte ha de fula rynkorna runt munnen.
    Bara en sån enkel grej. Jag är normal. Promise
  • Anonym (smiley)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:51:56 följande:

My God

"vi älskar våra rynkor, det gör att ansiktet får karaktär, för att inte tala om mina hängtuttar & 40 bristningar på min hängiga mage. I looove them, då syns det att jag gett liv till mina barn"

det är inte min mening att få dig att må dåligt, bara så du vet. Du är en fri person och får göra som du vill! Alla är vi olika, vilket vi ju diskuterar kring..
  • Anonym (skönhet JAVISST)

My God

Förstår dig faktiskt.... känns som om jag för en diskussion med min mormor praktiskt taget, det verkar jättesvårt att förstå att man kan bry sig om miljön, älska sig själv och mår hur bra som helst och GILLA sittt utseende men ändå ta bort en rynka i ansiktet... vad jag vet så är det år 2012 och inte 1975 flower power hippie tiden vi lever i  
  • JennyL88

My God

Du måste vara en extremt omogen 37åring.
  • Anonym (37 år)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:55:37 följande:
    det är inte min mening att få dig att må dåligt, bara så du vet. Du är en fri person och får göra som du vill! Alla är vi olika, vilket vi ju diskuterar kring..
    Jag vet. Jag kan bara inte tro det är sant
  • Anonym (55 år)

Käre tid..lilla gumman.. Jag VET med tanke på din ålder..att det blir svårare och svårare att hålla dig perfekt..

Jag ser betydligt yngre ut än vad jag är..men detta är naturligt... använder nästan inte ens hudkräm.. tränar inget ..men ser ändå vältränad ut..

.För har man inte det naturligt som tydligen inte du inte har ..utan måste hålla på med både det ena och det andra...så blir det  till sist att du inte orkar hålla på o greja med dig... Då kommer du att må skitdåligt.när du kollar dig i speglen... och inte våga visa dig för någon..
    Jag kan tänka att din mamma menar detta....

Svar på tråden Skönhet