• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (Lilly)

Ts gissar sig till att alla som ifrågasätter hennes val av att känna sig vacker med restylane är såna hon anser fula för att de är osminkade och använder mysbyxor. Vad sjutton vet ts om dessa?  Det finns faktorer folk i det västerländska samhället medvetet utsätter sig för  som skyndar på åldrandet och då spelar varken arv eller miljö speciellt stor roll.  Det finns folk som tar hand om sig själva som kommer till oss enbart för att bli ompysslade i en stressig vardag, tro det eller ej. Om Ts nu känner att hon vill och behöver göra dessa behandlingar för sig själv så är det väl bara att tala om det modern och andra som har något emot det. Varför starta en tråd om det? Bara för att provocera att tala om att alla som inte gör samma val eller känner som henne är fula och sjabbiga när kritiken väl kommer?

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:22:09 följande:
    Tycker som sagt inte att det är en strunt sak med tanke på hur många tonårsflickor som mår dåligt av att inte vara perfekta. Ätstörningar, dålig självkänsla, självskadebeteenden, ångest osv är inget jag önskar min dotter. Jag har personliga erfarenheter som gör att jag kanske brinner för detta lite extra.
    Men som du säger, det finns många viktiga frågor man bör diskutera, men den här tråden handlar ju 8delvis) om skönhetsingrepp...
    Ok men är det lika hemskt att må dåligt på grund av skönhetsideal som att de kläderna du köper billigt förmodligen är sydda av en liten flicka som jobbar 15 timmar om dagen och aldrig får gå i skolan?
  • Anonym (smiley)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 20:26:17 följande:
    Håller fullständigt med om detta. När kvinnor blir livrädda för rynkor, anser att man skall ha en 20-årings figur efter 45 och är livrädda att möta sin egen ålder.

När folk här skriver att man har lättare att få arbete när man är vacker.

Det finns unga kvinnor som läser här.
    Ja. Tråkigt att många är rädda för att åldras. Vad är det som är så hemskt med att blir äldre? Är det döden som skrämmer...? Och varför det isf?
    Vad vet jag. Sånt kan man också fundera på. Men inte här, kanske.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:31:24 följande:
    Ok men är det lika hemskt att må dåligt på grund av skönhetsideal som att de kläderna du köper billigt förmodligen är sydda av en liten flicka som jobbar 15 timmar om dagen och aldrig får gå i skolan?
    Hängde inte med riktigt, kan du förtydliga lite..?
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:28:35 följande:
    tack

Jag hade inga bröst utan operation. platt som den plattaste pannkaka. Men säkert tycker du att jag skulle gillat det
    Ok, men jag hade inte brytt mig (har vänner som är platta som pannkakor men har inga problem med detta), jag var också rätt platt, men hade inte opererat mig för det.

Men problemet är inte att du har gjort dessa ingrepp, problemet är du inte kan acceptera att andra inte anser det nödvändiga. Du nästan hånskrattar när folk skriver att de är nöjda med sina kroppar, trots rynkor, bristningar, hängande tuttar etc. Där är felet. Gör vad du vill, men håna inte folk som är nöjda. Vi är inga trashankar. Jag är säker på att flera av oss betraktas som ganska fräscha när vi visar oss bland folk.
  • Indianica

Restylane när man är 37 tycker jag personligen är overkill. Hur rynkig kan man vara då egentligen? Klart har man levt ett väldigt hårt liv så kanske man behöver det...annars tycker jag det verkar smått hysteriskt faktiskt.

Jag är 36 och har precis börjat få lite kråksparkar under ena ögat. Men jag kanske är unik eller så börjar det snart gå snabbt utför, he,he

I övrigt tycker jag du ska strunta i din mamma. Hon borde vara glad att du vill vara fin

• Indianica

Jag tror även det blir svårt att sluta med dylika sprutor senare. Om du ska sluta ta sprutor om 20 år kommer ju fejset att troligtvis att rasa samman totalt ganska omgående och du lär vara missnöjd då du inte är van vid dina rynkor och plötsligt har typ hundra stycken. Så tänker jag. Jag tror inte heller att du kommer klara av att "bara" ta bort två rynkor när du framöver kommer att få många rynkor varje år. Men du gör ju som du själv vill och behöver väl inte berätta för mamma att du besprutar dig.

• trams29

man är ju inte sminkad och väklädd jämt? inte jag iallafall jeans och tischa till jobbet, arbetskläder på jobbet och bekvämare kläder hemma. skall jag någon stans så självklart piffar man upp sig lite!
    Jag bär alltid smink till jobbet ( lite lagom för att se piggare ut)

jag tillhör väl kategorin "rädd för att åldras" och har gjort brösten och vill göra läpparna senare.. restylane ja visst, den dagen när rynkorna tar överhand.

Jag dyrkar solen, tycker om att känna mig fräsch! för att få en snyggare bränna använder jag melanotan och det är superbra inte alla som tycker det men det funkar för mig.

jag är som jag är...
  • cärröförfän

jag står fast vid samma åsikt som jag alltid haft: jo, man är osäker i sig själv om man väljer att plastikoperera sig. man kanske inte vill erkänna det för sig själv, men så är det i de allra flesta fall. det heter att man gör det för sin egen skull, bla bla bla, men i slutänden är det för alla andras skull.

om du varit den sista människan på jorden, hade du gjort det då?

• Ineedanick
    Anonym (Äppelpäppel) skrev 2012-01-27 20:08:34 följande:
    Jag dömer ingen som känner behov av att måsta göra skönhetsingrepp, alla gör vad dem vill med sin kropp givetvis och det behöver inte jag bry mig om. Jag är själv mån om mitt utseende.

Däremot tycker jag SERIÖST att det inte är snyggt någonstans när folk förstorar läppar och bröst och sprutar in alldeles för mycket i ansiktet. Jag dömer dem inte men jag tycker inte det är snyggt, och det är min åsikt. Även fast personerna själva som gör ingreppen tycker det är snyggt och ser helt naturligt ut så håller jag verkligen inte med. Det ser såååå tillgjort och fejkat ut hur äkta personerna själva tycker det ser ut. Och jag gillar inte den looken helt enkelt, precis som dem som inte gillar min naturliga look. Vi är ju olika.

Jag kan däremot känna igen det där med att bo i en småstad där man inte får sticka ut. skitjobbigt, men jag bryr mig icket när jag åker hem och hälsar på mina päron. Nu har inte jag gjort några ingrepp men jag klär mig alldeles för fint för småstadsfolket. Här hemma i stan där jag bor (mellanstor) sticker jag intge ut alls, här känner jag mig hemma, här bor allt möjligt folk och det är det som är så härligt!
    håller med dig!
Svar på tråden Skönhet