• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Jennie med ie
    cärröförfän skrev 2012-01-27 23:54:50 följande:
    om du varit den sista människan på jorden, hade du gjort det då?
    Hur skulle man kunna göra det? Operera sig själv är nog inte möjligt när det gäller såpass stora ingrepp...
  • Lenora
    Anonym (Äppelpäppel) skrev 2012-01-27 20:08:34 följande:
    Jag dömer ingen som känner behov av att måsta göra skönhetsingrepp, alla gör vad dem vill med sin kropp givetvis och det behöver inte jag bry mig om. Jag är själv mån om mitt utseende.

Däremot tycker jag SERIÖST att det inte är snyggt någonstans när folk förstorar läppar och bröst och sprutar in alldeles för mycket i ansiktet. Jag dömer dem inte men jag tycker inte det är snyggt, och det är min åsikt. Även fast personerna själva som gör ingreppen tycker det är snyggt och ser helt naturligt ut så håller jag verkligen inte med. Det ser såååå tillgjort och fejkat ut hur äkta personerna själva tycker det ser ut. Och jag gillar inte den looken helt enkelt, precis som dem som inte gillar min naturliga look. Vi är ju olika.

Jag kan däremot känna igen det där med att bo i en småstad där man inte får sticka ut. skitjobbigt, men jag bryr mig icket när jag åker hem och hälsar på mina päron. Nu har inte jag gjort några ingrepp men jag klär mig alldeles för fint för småstadsfolket. Här hemma i stan där jag bor (mellanstor) sticker jag intge ut alls, här känner jag mig hemma, här bor allt möjligt folk och det är det som är så härligt!
    Jag håller med om att överdrivna ingrepp och även smink bara ser illa ut.

Däremot måste jag säga att precis alla av mina vänner som gjort olika ingrepp och behandlingar ser fräscha, fina och normala ut, inklusive de som förstorat brösten.

Ofta är skillnaden för mig som utomstående väldigt liten, som min vän som gick från att ha inga bröst alls till en b-kupa, jag märkte det inte ens förrän hon berättade att hon hade gjort det.  
  • Lenora
    cärröförfän skrev 2012-01-27 23:54:50 följande:
    jag står fast vid samma åsikt som jag alltid haft: jo, man är osäker i sig själv om man väljer att plastikoperera sig. man kanske inte vill erkänna det för sig själv, men så är det i de allra flesta fall. det heter att man gör det för sin egen skull, bla bla bla, men i slutänden är det för alla andras skull.

om du varit den sista människan på jorden, hade du gjort det då?
    Hade jag varit den sista människan på jorden hade nog alla mina nuvarande åsikter, tankar och moral gått bort. Allt hade handlat om överlevnad och om att i desperat hopp försöka hitta en annan levande människa.

Men nu lever jag som tur var i ett samhälle där det finns andra människor och brukar oftast resonera kring mitt liv med min omvärld som den ser ut i åtanke.
  • cärröförfän
    Jennie med ie skrev 2012-01-28 00:16:10 följande:
    Hur skulle man kunna göra det? Operera sig själv är nog inte möjligt när det gäller såpass stora ingrepp...
    nu menade jag rent hypotetiskt ;B
  • cärröförfän
    cärröförfän skrev 2012-01-28 01:36:28 följande:
    nu menade jag rent hypotetiskt ;B
    oj, det var inte mitt inlägg du citerade, inte ens i närheten. så kan det gå när man är het på gröta! sorry.
  • Anonym (Eh...)
    cärröförfän skrev 2012-01-28 01:40:55 följande:
    oj, det var inte mitt inlägg du citerade, inte ens i närheten. så kan det gå när man är het på gröta! sorry.
    Det var ju visst ditt inlägg?
  • Who

Jag gissar att ts mamma inte tycker att ts ska förfalla utan mest blir orolig för att hon inte känner att hon duger utan allt det där hon utsätter sin kropp för. De flesta vill ju att deras barn ska må bra ... De som blir snygga med silikonbröst, restylane och kitet var vanligen snygga innan med.

• Anonym (37 år)

jag ska visa hur det var runt munnen. Ser ni!? Åhh vilket hårt liv jag måste levt
    haha
    Jag kanske skrattat för hårt

• Anonym (37 år)

och nu då
    tadaaa så fint det blev

• straw2008

Men jag fattar inte hur alla kan hänga upp sig så fruktansvärt på att restylan minsann inte ska vara nog för ts om några år ansiktet ska förfalla osv. Well då får hon väl göra en riktig ansiktslyftning då ?? Problem med det??? Nää knappast !

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Skönhet