Anonym (Äppelpäppel) skrev 2012-01-27 20:08:34 följande:
Jag dömer ingen som känner behov av att måsta göra skönhetsingrepp, alla gör vad dem vill med sin kropp givetvis och det behöver inte jag bry mig om. Jag är själv mån om mitt utseende.
Däremot tycker jag SERIÖST att det inte är snyggt någonstans när folk förstorar läppar och bröst och sprutar in alldeles för mycket i ansiktet. Jag dömer dem inte men jag tycker inte det är snyggt, och det är min åsikt. Även fast personerna själva som gör ingreppen tycker det är snyggt och ser helt naturligt ut så håller jag verkligen inte med. Det ser såååå tillgjort och fejkat ut hur äkta personerna själva tycker det ser ut. Och jag gillar inte den looken helt enkelt, precis som dem som inte gillar min naturliga look. Vi är ju olika.
Jag kan däremot känna igen det där med att bo i en småstad där man inte får sticka ut. skitjobbigt, men jag bryr mig icket när jag åker hem och hälsar på mina päron. Nu har inte jag gjort några ingrepp men jag klär mig alldeles för fint för småstadsfolket. Här hemma i stan där jag bor (mellanstor) sticker jag intge ut alls, här känner jag mig hemma, här bor allt möjligt folk och det är det som är så härligt!
Jag håller med om att överdrivna ingrepp och även smink bara ser illa ut.
Däremot måste jag säga att precis alla av mina vänner som gjort olika ingrepp och behandlingar ser fräscha, fina och normala ut, inklusive de som förstorat brösten.
Ofta är skillnaden för mig som utomstående väldigt liten, som min vän som gick från att ha inga bröst alls till en b-kupa, jag märkte det inte ens förrän hon berättade att hon hade gjort det.