• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Missermajser
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 08:07:53 följande:
    och nu då
    tadaaa så fint det blev

Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 08:03:39 följande:
    jag ska visa hur det var runt munnen. Ser ni!? Åhh vilket hårt liv jag måste levt
    haha
    Jag kanske skrattat för hårt

Skärpedjupet är så väldigt olika så bilderna går inte att jämföra. Men den övre bilden va helt klart finast efter som det syns att den människan skrattat någon gång.
  • Anonym (Marre)

För mig sitter skönheten på insidan. En människa som verkligen "levt" (genomgått både glädje och sorg) är oftast oerhört vacker som människa i sin empati, förståelse och nyfikenhet. Dvs, man blir ÄKTA i sin relation till andra och därmed också fysiskt vacker. Då behövs inte en massa restylane, löshår eller fake-bröst.

Jag har inget emot skönhets-operationer/ingrepp om man skadats eller har en defekt. Men när unga människor förändrar sina kroppar för att bli vackra på ytan blir jag beklämd.

Jag är def inte bildskön. Jag har små bröst, stora lår, breda höfter, knepig näsa och smala axlar. Däremot har jag stora ögon, långt tjockt hår och trots låren är benen långa. Jag kanske framhäver det som är "snyggt" hos mig men jag är mer fokuserad på att vara en VACKER människa. Responsen är att jag således är...vacker, i mångas ögon!  

Så, det funkar alltså att jobba med jaget och inte bara ytan. Min självkänsla är på topp och det känner andra och vill liksom hoppa på det tåget. Jag ler nästan jämt (även i telefon) och försöker alltid se positivt på saker och ting. Andra människor uppskattar det och då spelar sizen på tuttarna INGENTING kan jag lova.

• Majbaby2011

Men vad har restylane och opererade bröst med skönhet att göra? Det brukar inte se särskilt snyggt ut, bara konstgjort. Naturlighet är vackert!

• Anonym (Marre)
    Majbaby2011 skrev 2012-01-28 10:15:40 följande:
    Men vad har restylane och opererade bröst med skönhet att göra? Det brukar inte se särskilt snyggt ut, bara konstgjort. Naturlighet är vackert!
  • dendärdamen

Jag tror säkert din mor blir ledsen över det eftersom hon tycker du är vacker som du är!
    Jag som mamma hade blivit jätteledsen om min dotter tyckte hon var så ful att hon riskerar att dö under kniven för att passa in.

• Anonym

Hur svårt är det att respektera att vi alla är olika och vill olika saker och att det måste få vara så utan att vi ständigt ska ha synpunkter på vad andra gör och inte gör. 
    Låt dom som vill fixa till sig i den utsträckning dom vill och låt dom som inte vill få slippa.
    Så mycket frihet kan vi väl ändå ge varandra utan att döma andra.

Ts, när din mamma har synpunkter på det du väljer att göra, så tala bara lugnt om för henne att det är ditt privatliv och inte angår henne.
    Slutdiskuterat.
    Respekterar hon inte det, avsluta samtalet, gå därifrån eller lägg på luren och gör det varje gång hon kommer med sitt tyckande om sånt som hon inte ska lägga sig i.
    Du är ju vuxen nu.         

• Missermajser
    Anonym skrev 2012-01-28 11:04:33 följande:
    Hur svårt är det att respektera att vi alla är olika och vill olika saker och att det måste få vara så utan att vi ständigt ska ha synpunkter på vad andra gör och inte gör. 
    Låt dom som vill fixa till sig i den utsträckning dom vill och låt dom som inte vill få slippa.
    Så mycket frihet kan vi väl ändå ge varandra utan att döma andra.

Ts, när din mamma har synpunkter på det du väljer att göra, så tala bara lugnt om för henne att det är ditt privatliv och inte angår henne.
    Slutdiskuterat.
    Respekterar hon inte det, avsluta samtalet, gå därifrån eller lägg på luren och gör det varje gång hon kommer med sitt tyckande om sånt som hon inte ska lägga sig i.
    Du är ju vuxen nu.         
    TS mamma måste väl få tycka vad hon vill och säga det om hon känner så. Det är ju TS som har problem med vad mamman tycker.

Man gör väl restylan för att tycka något själv så då får man ju låta andra tycka.
  • Anonym (Fin pin)

Om jag hade råd skulle jag inte låta mig förfalls. Jag får göra hemma fix så som Dermaroller, bra hudvård osv.
    Skit i vad andra tycker det är ju inte direkt som du opererar dig varje månad =)

• tahira

Tyvärr tror jag ofta att det blir så, framförallt med läpparna, att den som gör det själv inte riktigt ser hur fejkat och  illa det ser ut.

Jag har flera personer i min bekantskapskrets som sprutar i läpparna regelbundet, och många av dem har gått från att vara naturligt vackra till att mest bara se konstiga ut. Jag kan inte sluta stirra på dem, för att läpparna ser så märkliga ut och hela ansiktet bara blir "fel". 

Jag tycker att det inte är så konstigt om man fixar och trixar och har sig om man har ett alldagligt utseende, eller helt enkelt inte ser bra ut. Men att någon som ärnaturligt vacker väljer att förstöra sitt ansikte är helt oförståeligt för mig. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • leandra
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 16:39:31 följande:
    Och det längtar du efter?

Jag tycker det är jätteskönt att vara närmare 40 och äntligen ha lite karaktär i ansiktet. Har alltid haft ett ungt utseende och runda kinder. Åldrande är vackert! De enda rynkor jag tycker är fula är de små streck rökare får runt hela munnen efter åratal av rökande.
Svar på tråden Skönhet