• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Nybygge

Alla typer av uppenbar styling anser jag är raka motsaten till skönhet.

Minsta lilla strå fel i frisyren, minsta lilla miss i outfiten, minsta lilla pytteutväxt av plockat ögonbryn raserar hela uppenbarelsen och de blir sina "fel" i den annars perfekta bilden.

Måste vara jobbigt att lägga något så tungt som skönhet på fejkad utsida.

• Newsflash
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 13:07:23 följande:
    Hur menar du? Wierd?
    Ibland kan något kännas lite fel trots att det är svårt att sätta fingret på vad det är. Ofta har folk med Restylane ett utseende som är lite fel. Det är inte direkt fult eller uppenbart konstigt, men det är liksom nåt som inte stämmer. 
  • Anonym (37 år)
    Newsflash skrev 2012-01-28 13:10:55 följande:
    Ibland kan något kännas lite fel trots att det är svårt att sätta fingret på vad det är. Ofta har folk med Restylane ett utseende som är lite fel. Det är inte direkt fult eller uppenbart konstigt, men det är liksom nåt som inte stämmer. 
    Du kanske pratar om botox? Då man kan se lite stel ut
  • Anonym (Men snälla)

Jag tycker att det TS gjorde var snyggt. Men på det stora hela så är ett vackert ansikte fråga om symmetri samt att ansiktet skall ha formen av en upp och nervänd triangel. Detta är inget jag hittat på utan det finns forskning bakom detta.

Alltså skulle jag vilja påstå att det viktigaste inte nödvändigtvis är att ta bort rynkor för att uppnå ett vackert och harmoniskt ansikte utan det är att kindknotorna är fylliga. Så personligen kanske jag skulle kunna tänka mig att strunta i att ta bort rynkor vid ögonen, munnen och pannan när jag blir äldre.

• Otäcking
    NSM skrev 2012-01-27 14:27:05 följande:

Vart har jag sagt att hon ser ut som 14 åring? Det hade inte varit särskilt vackert! jag jämför hur hon ser ut med andra i hennes ålder och att hon alltid sett yngre ut än sina jämngammla!

Aaah. Så det viktiga är att man har goda genetiska underlag så man ska se yngre ut än vad man är? Ja, det var ju inte utseendefixerat alls. Inte det minsta skenheligt av dig.
  • NSM
    Otäcking skrev 2012-01-28 13:16:50 följande:
    Aaah. Så det viktiga är att man har goda genetiska underlag så man ska se yngre ut än vad man är? Ja, det var ju inte utseendefixerat alls. Inte det minsta skenheligt av dig.

Nej inte alls så jag menar.

Det som jag sgat hela tiden och kan säga igen är att jag föredrar det naturliga. Det är skönhet och äkta. Att åldras hör till livet och det är vackert när det är dags för det. Ingen vill väl se ut som ett russin i ansiktet direkt. Men det innebär inte att rynkor är fullt. Som jag också även sagt i denna tråd så kan man inte jämföra utseende på yngre och äldre. alla åldrar har sin skönhet på sitt egna vis.

Hon åldras på ett naturligt vis, är vacker och har karaktär trots rynkor som inet afnns för henne i 20 års åldern...

• Newsflash
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 13:12:24 följande:
    Du kanske pratar om botox? Då man kan se lite stel ut
    Nej. Restylane och fillers. Botox syns ju tydligt alltid. Det är inte stelheten jag pratar om. Det är svårt att förklara. Jag är nog lite känslig iofs.

Jag vill betona att jag inte ser nåt fel i det, jag tycker bara inte det är snyggt. I vissa fall, om man ser extremt sliten och härjad ut kanske det är snyggare att ha lite konstigt utseende än att se jättesliten ut. 
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym skrev 2012-01-28 12:08:30 följande:
    Själv undrar jag hur i all världen kvinnor (som vägrar inse sin egen ålder) på riktigt tror att de är fina med restylane, har de ingen i sin närhet som kan berätta att de ser ut som desperata, tragiska fiskar??

Att fixa bröst och använda löshår är väl en sak, men jag har inte än sett någon som sett fin ut med dessa jätteläppar. Fattar de inte att folk skrattar bakom ryggen åt dem? 

Efter en googling på just ordet RESTYLANE så kan jag inte direkt se att det är "desperata och tragiska med jätteläppar" 

http://www.google.se/search?q=restylane&hl=sv&sa=X&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=qeojT9nKC6T74QSxnqikCQ&ved=0CE0QsAQ&biw=1366&bih=643 

Snarare lite uppiggande utan att man kan sätta fingret på vad det kan vara för något om man inte vet orsaken. Linjerna och personligheten finns där men inte tröttheten och åldern.

Men googla gärna fram lite andra bilder så jag kan få se. 
  • Nybygge
    Newsflash skrev 2012-01-28 13:34:25 följande:
    Nej. Restylane och fillers. Botox syns ju tydligt alltid. Det är inte stelheten jag pratar om. Det är svårt att förklara. Jag är nog lite känslig iofs.

Jag vill betona att jag inte ser nåt fel i det, jag tycker bara inte det är snyggt. I vissa fall, om man ser extremt sliten och härjad ut kanske det är snyggare att ha lite konstigt utseende än att se jättesliten ut. 
    Jag tror inte du är känslig, jag kan nästan "tappa balansen" litegrann (inte ordagrannt, utan mer inom mig) när jag möts av folk som liksom bryter det "vanliga", det man förväntar sig, det som är "naturligt" och "smälter in"

Eller så är även jag känslig, så kan det också vara

Man jag förstår precis likheten med att träffa på en som är salongsberusad kring lunch.
  • Anonym (37 år)

Men allvarligt talat det är ingen som skulle märka det på mig.
    Såg ni bilderna några sidor bak i tråden?

Svar på tråden Skönhet