• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Titanica

TS det blev ju jättebra!
    Jag tycker det är bra att man kan göra såna saker om man vill.

• Anonym (37 år)
    Titanica skrev 2012-01-28 13:48:23 följande:
    TS det blev ju jättebra!
    Jag tycker det är bra att man kan göra såna saker om man vill.
    Tack
  • Nybygge
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 13:45:29 följande:
    Men allvarligt talat det är ingen som skulle märka det på mig.
    Såg ni bilderna några sidor bak i tråden?
    ...men om ingen märker det, varför då göra det?
  • slutatsnusa
    Nybygge skrev 2012-01-28 13:59:16 följande:
    därför att kvinnor "gör det för sin egen skull"  Drömmer
  • Anonym (37 år)
    Nybygge skrev 2012-01-28 13:59:16 följande:
    Känns bättre för mig.
    Känner mig ung
  • Anonym (37 år)

Det är väl så att ingen märker exakt vad man gjort bara typ "vad fräsch du ser ut"

• Otäcking
    NSM skrev 2012-01-28 13:21:08 följande:

Nej inte alls så jag menar.

Det som jag sgat hela tiden och kan säga igen är att jag föredrar det naturliga. Det är skönhet och äkta. Att åldras hör till livet och det är vackert när det är dags för det. Ingen vill väl se ut som ett russin i ansiktet direkt. Men det innebär inte att rynkor är fullt. Som jag också även sagt i denna tråd så kan man inte jämföra utseende på yngre och äldre. alla åldrar har sin skönhet på sitt egna vis.

Hon åldras på ett naturligt vis, är vacker och har karaktär trots rynkor som inet afnns för henne i 20 års åldern...

Fast det är ju ovidkommande eftersom det inte är du som sätter standarden. Det är inte dig folk vill behaga.
  • sextiotalist
    Otäcking skrev 2012-01-28 14:12:23 följande:
    Fast det är ju ovidkommande eftersom det inte är du som sätter standarden. Det är inte dig folk vill behaga.
    Förhoppningsvis är det fortfarande en norm att åldras naturligt. I mina krestar är det inte vanligt att man rättar till det som är fel (ja, det finns de som är betydligt yngre än vad jag är), men å andra sidan så är de inte så utseendefixerade heller, inte heller arbetar de med yrken där utseendefixeringen är viktig. Jag har en väninnan som arbetar i en viktig position på ett av våra ledande modeföretag (inte HM eller Lindex), inte ens hon rättar till sig, hon har härliga skrattrynkor och så i ansiktet.
  • NSM

Det är även skillnad på att bry sig om yta på ett sunt vardagligt sätt. Dem fletsa sminkar sig, fixar håret och bär kläder som man trivs med. Det innebär inte att man är fixerad kring sin utsida. Det handlar om att man bryr sig och mår bra. Men det som jag anser vara "farligt" är när ytan blir så viktig att livet och vardagen kretsar kring det. Så som att du studerar dig i spegeln och kikar efter avd som behövs ändras. Eller att du hela tiden måste bättra på smink. Att din kost är så kalorisnål att du inte orkar med att vara social. Att din tanke och känsla oftas berörs kring det yttre. Ett normalt förhållning sätt till dagens ytliga samhälle är att du bryr dig, men även att du sen bara kan slappan av och njuta av livet.

Ni som känner att ni måste rätta till det ni kallar "fel" lever inte avslappnat. Ni tror att lyckan finns om ni ser mer "rätt" ut enligt era ideal. Men sen då? Någon gång måste ni också inet vara så medveten, hur ska man annars kunna närvara livet, sina vänner och familj? Det är som med det metsa, det får inte gå överstyr.

• Indianica

Jag såg bilden (318) och jag förstår dig, det där är ju mer som en "defekt" när man är 37 tycker jag, man vill inte gärna se 10-15 år äldre ut då, så då tycker jag det är rätt att fylla ut rynkorna, det där var ju djupa rynkor.

Svar på tråden Skönhet