• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (polerad yta)

Visst måste man få ta hand om sig, piffa bäst man vill. Mår man bra av att ta bort rynkor så är det väl bara att göra det. Det som stör mig, åt båda hållen, är att man liksom någonstans ska bilda läger "Jag är snyggare än dig för jag är naturlig och åldras med behag" eller" Nehej du jag är allt snyggast för jag kommer se ung ut längre".

Skönhet sitter i så mycket mer än en slät hud, långt hår och fina naglar. Det är en kombination av egenskaper och faktorer.

Trist dock att man måste våndas så över att bli äldre. TS, 37 år är ingen ålder (jag är visserligen 30 men har vänninnor och bekanta i alla åldrar, inga av de som är närmare 40 varken ser ut som eller beter sig som gamla tanter utan att ha opererat sig. Därmed inte sagt att du gör fel som väljer att göra ingrepp, du är säkert vacker du med)

Som sagt, piffa bäst ni vill, jag dömer ingen. Men jag tycker ändå att det är lite synd i de _extrema_ fall där allt handlar om jakten på skönhet och evig ungdom. Alla åldrar har sin charm, synd för de som inte hinner med att uppleva det p.g.a stress och rädsla inför det oundvikliga.

• Anonym
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 13:45:29 följande:
    Men allvarligt talat det är ingen som skulle märka det på mig.
    Såg ni bilderna några sidor bak i tråden?
    Nej jag kan inte se dem de ville inte komma fram Kan du inte lägga upp igen?
  • Anonym

Om jag hade råd skulle jag också fixa brösten och lägga in restaline. Är bara 28 år men har gått ner 50 kg i vikkt så brösten finns det inget innehåll kvar i och från att ha sett väldigt ung och rynkfri ut så har fina linjer framträtt i takt med viktminskningen. Fullt naturligt kanske, men jag är van att vara slät och rynkfri i ansiktet och vid att ha stora fylliga bröst. Jag känner inte igen mig själv längre!

• Strix

Jag kan allvarligt säga att jag tycker att den här "bloggerskelooken" som vissa kör med med blonderat löshår, fejknaglar, fejkbröst, kockor med smink, stelsprutade ansiktsmuskler och en utarmad kropp inte är vacker. Alla ser exakt likadana ut och man ser inga känslor i ansiktet. Jag kan liksom inte tänka att det är kvinnor, mer seriefigurer eller liknande. Eller kanske snarare en karikatyr av kvinnor. Dessutom tycker jag att det ser väldigt B ut. Personen har som en stämpel med dåligt självförtroende i pannan. Det är inte stilfullt.

• Anonym (37 år)
    Strix skrev 2012-01-28 19:48:25 följande:
    Jag kan allvarligt säga att jag tycker att den här "bloggerskelooken" som vissa kör med med blonderat löshår, fejknaglar, fejkbröst, kockor med smink, stelsprutade ansiktsmuskler och en utarmad kropp inte är vacker. Alla ser exakt likadana ut och man ser inga känslor i ansiktet. Jag kan liksom inte tänka att det är kvinnor, mer seriefigurer eller liknande. Eller kanske snarare en karikatyr av kvinnor. Dessutom tycker jag att det ser väldigt B ut. Personen har som en stämpel med dåligt självförtroende i pannan. Det är inte stilfullt.
    Håller med. Jag ser inte alls ut så. Som en vanlig småbarnsmamma.
  • Anonym

Jag förstår vad du pratar om, jag är själv mycket mån om mitt utseende. Har lite botox i pannan för att förhindra grova rynkor (kan röra pannan), har fixat brösten, och använder lösögonfransar, förstår inte varför folk ska bry sig om hur andra ser ut. När jag träffar någon ska de alltid kommentera om ens smink ''använder du lösögonfransar?'' asså de har inte med mitt smink att göra!

• IntheSky

Ts, varför är du inte bara nöjd med dig själv som du är? Det är inget fel med att åldras utan nåt av det mest normala som finns.

• Anonym (37 år)
    IntheSky skrev 2012-01-28 20:12:51 följande:
    Ts, varför är du inte bara nöjd med dig själv som du är? Det är inget fel med att åldras utan nåt av det mest normala som finns.
    Nu är jag nöjd
  • IntheSky

Tror nog du förstod vad jag menade... :)

• Margaux

Är väl ingen som vill bli gammal??
    Jag har inget emot ingrepp om man har lust till det...
    Kanske det blir nya bröst när babyverkstan har stängts?! Går gärna på behandlingar men har aldrig gjort annat än förebyggande. Kan inte svara idag på om jag någon gång kommer prova restylane eller botox. Känns inte så men så är jag inte så rynkig än heller....

Svar på tråden Skönhet