• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Margaux

Kan egentligen inte se skillnaden på att gå och göra slingor eller göra skönhetsingrepp förutom kostnaden och eventuella biverklningar, men båda är ju lika fejk.....

• IntheSky
    Margaux skrev 2012-01-28 20:33:39 följande:
    Är väl ingen som vill bli gammal??
    Jag har inget emot ingrepp om man har lust till det...
    Kanske det blir nya bröst när babyverkstan har stängts?! Går gärna på behandlingar men har aldrig gjort annat än förebyggande. Kan inte svara idag på om jag någon gång kommer prova restylane eller botox. Känns inte så men så är jag inte så rynkig än heller....
    Vill och vill.. Jag kommer att bli äldre och väljer att acceptera det istället för att kämpa emot det. Vilken ångest jag skulle ha annars.
  • Margaux
    IntheSky skrev 2012-01-28 20:38:08 följande:
    Vill och vill.. Jag kommer att bli äldre och väljer att acceptera det istället för att kämpa emot det. Vilken ångest jag skulle ha annars.
    Men var drar du gränsen på hur mkt som är ok att göra då? Är det ok med en push-up, make-up och att färga håret? Trots att det inte är naturligt?

De allra flesta vill ju bara "bättra på" sanningen lite... vad är det som säger att man inte accepterar sig för det man är pga det?
  • Anonym
    Margaux skrev 2012-01-28 20:43:40 följande:
    Men var drar du gränsen på hur mkt som är ok att göra då? Är det ok med en push-up, make-up och att färga håret? Trots att det inte är naturligt?

De allra flesta vill ju bara "bättra på" sanningen lite... vad är det som säger att man inte accepterar sig för det man är pga det?
    Ångesten när man inte accepterar sin ålder kan man ju gissa på är individuell.
    Själv så ser jag ett samband i samhället mellan att vilja vara ung för alltid genom "persona", och att gå in i väggen exempelvis.
  • IntheSky
    Margaux skrev 2012-01-28 20:43:40 följande:

Jag vet inte riktigt var min gräns går än, jobbar på det. För nåt år sedan var jag rätt inne på att kanske nån dag fixa nåt, typ efter barnafödsel. Men idag försöker jag göra det bästa av vad jag har. Färgar inte håret längre (har dock en lätt koppartoning i som knappt syns), försöker sköta det bättre istället. Sminkar mig gör jag, men fan vad skönt det skulle vara om jag kunde sluta. men där sätter jag nog aldrig min gräns.... :)
  • IntheSky
    Anonym skrev 2012-01-28 20:51:51 följande:
    Ångesten när man inte accepterar sin ålder kan man ju gissa på är individuell.
    Själv så ser jag ett samband i samhället mellan att vilja vara ung för alltid genom "persona", och att gå in i väggen exempelvis.
    Håller med!
  • Anonym (55 år)
    Strix skrev 2012-01-28 19:48:25 följande:
    Jag kan allvarligt säga att jag tycker att den här "bloggerskelooken" som vissa kör med med blonderat löshår, fejknaglar, fejkbröst, kockor med smink, stelsprutade ansiktsmuskler och en utarmad kropp inte är vacker. Alla ser exakt likadana ut och man ser inga känslor i ansiktet. Jag kan liksom inte tänka att det är kvinnor, mer seriefigurer eller liknande. Eller kanske snarare en karikatyr av kvinnor. Dessutom tycker jag att det ser väldigt B ut. Personen har som en stämpel med dåligt självförtroende i pannan. Det är inte stilfullt.
    Just det..precis som Hollywoodfruar..... De har precis denna looken...o vad tycker vi om dem???
  • Margaux
    IntheSky skrev 2012-01-28 20:54:47 följande:
    Jag vet inte riktigt var min gräns går än, jobbar på det. För nåt år sedan var jag rätt inne på att kanske nån dag fixa nåt, typ efter barnafödsel. Men idag försöker jag göra det bästa av vad jag har. Färgar inte håret längre (har dock en lätt koppartoning i som knappt syns), försöker sköta det bättre istället. Sminkar mig gör jag, men fan vad skönt det skulle vara om jag kunde sluta. men där sätter jag nog aldrig min gräns.... :)
    Jag sminkar mig absolut inte alltid... men då gäller det ju att man har en ok bas.... Så då blir det ju en del dyra krämer och lite "pampering" på salong då och då.
    Var ganska just och slingade håret! Satans vad fräsch jag blev när det där kommunalgråblonda blev lite undanskrämt!
    Vill sjukt gärna ha ögonfransförlängning så att man slipper sminka ögonen men är rädd att det sliter på de kortisar jag har.....
    Jag blir 33 rätt snart, tycker jag ser mkt bättre ut idag än i början på 20 åren. Men vet inte alls hur jag kommer gilla att närma mig 40. Läskigt!
  • Anonym (37 år)

det flesta av er är "naturliga" har ingen som helst åldersnoja & älskar era kroppar & ansikten när ni förändras o blir äldre.
    okej!

Men för de allra flesta är det inte så. Bara på FL är världen lite opponervänd

• Anonym (kirurgen)

Att frivilligt operera en frisk kropp är helt jävla sjukt! Det är väl en jävla skillnad på att sminka sig och använda push up-bh mot att skära i kroppen och spruta in nervgift i ansiktet.

Den här diskussionen märker jag pågår överallt. Det verkar blivit så normalt med skönhetsingrepp. Det skrämmer mig!

Svar på tråden Skönhet