• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • yimby

Vad är det som är skitkonstigt med att säga att alla åldras, och att vara medveten om den djupa sorg det för med sig kan innebära att lösningen inte är att fåfängt ändra varenda tecken på dess vara, utan snarare acceptera livets gång och glädjas åt att vara frisk och stark? Sen tycker jag i och för sig att vid 37 kan man fortfarande inte helt uttala sig om åldrandets effekter. Man kan bara förutse dem, förebygga dem i sitt inre. Men utsidan har liksom inte ändrats så pass mycket att det är så mycket att kommentera än. Det "skitkonstiga" här är väl snarare att man förutses vara skabbig, skunkig, ful och se gammal ut som icke-fixad 37-åring?

• sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 21:54:59 följande:
    har du aldrig läst tidningar, tittat på tv eller nåt?  Det är ju åldersnoja överallt
    Bland media ja, men världen består mer än av media. Världen består av massor av människor som inte är livrädda för att åldras. I vissa kulturer vördas ålderdomen
  • NSM
    sextiotalist skrev 2012-01-28 22:47:09 följande:
    Bland media ja, men världen består mer än av media. Världen består av massor av människor som inte är livrädda för att åldras. I vissa kulturer vördas ålderdomen

Precis, allt beror på vilka kanaler och program du tittar på när du ts nämner tv och tidningar. På kunskaps kanalen har jag ännu inte sett det. Men förstår om man läser dessa "mode tidningar" och bara kollar på "Sex and the city" att man tror det gäller hela världen.

• Anonym (37 år)

Jag blir bara brydd av det här snacket.
    Det är ju bara här alltså ......

• Anonym (Men snälla)
    Strix skrev 2012-01-28 19:48:25 följande:
    Jag kan allvarligt säga att jag tycker att den här "bloggerskelooken" som vissa kör med med blonderat löshår, fejknaglar, fejkbröst, kockor med smink, stelsprutade ansiktsmuskler och en utarmad kropp inte är vacker. Alla ser exakt likadana ut och man ser inga känslor i ansiktet. Jag kan liksom inte tänka att det är kvinnor, mer seriefigurer eller liknande. Eller kanske snarare en karikatyr av kvinnor. Dessutom tycker jag att det ser väldigt B ut. Personen har som en stämpel med dåligt självförtroende i pannan. Det är inte stilfullt.
    Det du pratar om är ren vulgaritet. Det är som att jämföra kvinnor som går med pumps och svarta strumpbyxor med andra som går i stilettklackar med nätstrumpbyxor.
  • Anonym (Men snälla)
    Margaux skrev 2012-01-28 20:35:06 följande:
    Kan egentligen inte se skillnaden på att gå och göra slingor eller göra skönhetsingrepp förutom kostnaden och eventuella biverklningar, men båda är ju lika fejk.....
    Håller helt och hållet med.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (kirurgen) skrev 2012-01-28 21:05:41 följande:
    Att frivilligt operera en frisk kropp är helt jävla sjukt! Det är väl en jävla skillnad på att sminka sig och använda push up-bh mot att skära i kroppen och spruta in nervgift i ansiktet.

Den här diskussionen märker jag pågår överallt. Det verkar blivit så normalt med skönhetsingrepp. Det skrämmer mig!
    Varför skrämmer det dig? Finns det inte allvarligare saker att förfasa sig över, så som exempelvis miljöförstöring?
  • sextiotalist
    NSM skrev 2012-01-28 23:16:22 följande:

Precis, allt beror på vilka kanaler och program du tittar på när du ts nämner tv och tidningar. På kunskaps kanalen har jag ännu inte sett det. Men förstår om man läser dessa "mode tidningar" och bara kollar på "Sex and the city" att man tror det gäller hela världen.

Precis, måste nog erkänna att jag gillade Sex and the city, men gillar engelska serier bättre, bla för att skådespelarna där är människor, kvinnor (och män) har rynkor, lite sneda tänder. De ser ut som människor.
  • Anonym (Marre)
    leandra skrev 2012-01-28 11:56:16 följande:

Jag tycker det är jätteskönt att vara närmare 40 och äntligen ha lite karaktär i ansiktet. Har alltid haft ett ungt utseende och runda kinder. Åldrande är vackert! De enda rynkor jag tycker är fula är de små streck rökare får runt hela munnen efter åratal av rökande.
    Samma här - pondus!
Svar på tråden Skönhet