• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)
    Anonym (kirurgen) skrev 2012-01-28 21:05:41 följande:
    Att frivilligt operera en frisk kropp är helt jävla sjukt! Det är väl en jävla skillnad på att sminka sig och använda push up-bh mot att skära i kroppen och spruta in nervgift i ansiktet.

Den här diskussionen märker jag pågår överallt. Det verkar blivit så normalt med skönhetsingrepp. Det skrämmer mig!
    Vad ska man "pusha-up" då när det inte finns nå?
  • Anonym (kirurgen)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 21:06:20 följande:
    Vad ska man "pusha-up" då när det inte finns nå?
    Jag reflekterade bara spontant på att man jämställer skalpeller och sprutor med att "ta hand om sig". Den retoriken, den är bara helt skruvad!
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 21:05:28 följande:
    det flesta av er är "naturliga" har ingen som helst åldersnoja & älskar era kroppar & ansikten när ni förändras o blir äldre.
    okej!

Men för de allra flesta är det inte så. Bara på FL är världen lite opponervänd
    Nu vet jag inte vilka du umgås med, men åldersnoja, nej, jag har inte många i min vänkrets som har det (kan inte komma på någon som har det alls). Vi kan skämta ganska friskt om att man har några år bakom sig.
    Jag har faktiskt aldrig haft någon ålderskris, ingen 30-årskris, ingen 40-årskris, och 50-årskrisen verkar också lysa med sin frånvaro.
    Min jobbigaste tid med utseendet var nog under tonåren, sedan dess har jag inte haft några problem med utseendet.
    Jag har ingen anledning att vara missnöjd med min kropp, den är helt OK, ganska snygg anser jag.

Men visst gör sig åldern påmind, jag klarar mig inte utan läsglasögon, visst har jag kråksparka runt ögonen, händerna är inte släta som barns längre.
  • IntheSky
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 21:05:28 följande:
    det flesta av er är "naturliga" har ingen som helst åldersnoja & älskar era kroppar & ansikten när ni förändras o blir äldre.
    okej!

Men för de allra flesta är det inte så. Bara på FL är världen lite opponervänd
    Eller så kanske världen ser ut såhär också..?
  • Anonym (37 år)
    IntheSky skrev 2012-01-28 21:47:44 följande:
    Eller så kanske världen ser ut såhär också..?
    har du aldrig läst tidningar, tittat på tv eller nåt?  Det är ju åldersnoja överallt
  • yimby

Jag är också 37 år, ingen som helst åldersnoja. Kanske för att jag har byggt upp min personlighet inifrån och ut, snarare än tvärtom. Skrev ganska friskt om detta i en liknande tråd. *ska se om jag hittar*

• Anonym (37 år)

Konstigt att såna här behandlingar ökar om ingen har åldersnoja.
    Riktigt mysko

Jag vet att det är vanliga normala människor som gör olika behandlingar. Tanter, tjejer o alla möjliga.
    Bara för att ni tror att inte era kompisar gör det så är det kanske inte så.
    Mina kompisar vet inte om att jag gjort det heller

• yimby

Okej, det här skrev jag fär nån dag sedan:

Jag har velat angripa silikonbröst inte så mycket från ett feministiskt håll som från ett anti-nyliberalt/konsumtionshåll, då jag ser silikonbröst som del av en alldeles politiskt korrekt idé som myntats av antagligen ganska intelligenta personer, men som trots sin intelligens inte har en särskilt mogen känsla av etik eller ansvar. Idén går i stort ut på att vi idag har valfrihet att skapa oss själva utefter plånbok. Vi - som ras räknat - kan köpa allt. Vi kan köpa saker som vi inte brukat ha kunna köpa, och det är som om människan inte landat i denna valfrihet. Det blir som små barn som fått veckopeng för första gången.
    Åh! Jag vill också se ut som Barbie! Åh jag vill också...man kan! man kan! Jag vill! Jag vill!

Jag menar att det är oansvarigt att ständigt propagera för saker bara för att det är möjligt, utan att förstå konskevenserna. Man kan operera in datachip i nacken. Men är det etiskt?
    Man kan skapa illusionen av att alla kvinnor har uppåtpekande gigantiska bröst oavsett ålder, oavsett ammade barn i bagaget, men varför? Vad är grundtanken? Att vi inte orkar med tanken på döden? Att vi låtsas vara yngre, och att yngre alltid är bättre? Varför är alltid yngre bättre? Har det varit så historiskt sett? Har man tidigare haft större vördnad inför åldrandet om vi jämför med hur det är nu, och i sånt fall, är det bara an bra utveckling att alla är paniskt rädda för det naturliga åldrandet? etc etc.

• yimby
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 22:02:06 följande:
    Konstigt att såna här behandlingar ökar om ingen har åldersnoja.
    Riktigt mysko

Jag vet att det är vanliga normala människor som gör olika behandlingar. Tanter, tjejer o alla möjliga.
    Bara för att ni tror att inte era kompisar gör det så är det kanske inte så.
    Mina kompisar vet inte om att jag gjort det heller
    Jag vet att folk är paniskt rädda för att åldras. Säger bara att jag har varit plågsamt insiktsfull i detta sedan jag var liten och tog ut all dödsångest i förtid. Strategi som betalar sig nu.

Tips: Läs alla svåra böcker du kan som har som tematik "kroppens förfall". Ta tjuren i hornen. Läs om både mäns och kvinnors åldersångest. Omfamna den sedan. Fundera över dess konsekvenser. fundera över varför du tycker det är hemskt med gamla människor. Varför du våndas över att inte vara en liten flicka hela livet. Varför livet ser ut som det gör. Du kommer få en djupare insikt i vad du gett dig in på i och med din anti-åldrande-strategi.
  • Anonym (37 år)

Alltså jag är på inget sätt sån där barbiedocka som ni här tycks tro.
    jag orkar inte försvara mig nåt mer. Ni har konstiga fördomar om mig.

Jag är ändå sjukt jävla överglad åt mina bröst (som jag inte hade innan) och när jag ser mig i spegeln & ser att mina små fåror runt munnen är borta så bubblar det i magen av glädje.

Ni tycker antagligen jag är skitkonstig men det tycker jag om er oxå.

Puss & kram så länge

Svar på tråden Skönhet