• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (HERP A DERP)

Hade jag gått in på min kille när han suttit och runkat hade jag nog mest blivit besvärad, och det hade nog varit sjukt pinsamt för båda, men liksom..
    Detta är lika överdrivet som Timbuktu.

• RickRoll

Lilla gumman.. Är du helt blåst? Sorgligt.. Han borde kasta ut dig istället.

• Anonym (sluta.)

Fattar inte varför det svider så mycket i ögonen på folk för att man inte gillar att ens partner onanerar.

Jag ser det som otrohet då han fantiserar/ser på andra, isf kan han lika gärna faktiskt HA sex med någon. Det är liksom lika sårande att veta att andra finns i hans huvud.

Jag berättar allting sanningen om att jag inte gillar det. Min sambo har inget emot det och han tittar inte/runkar inte. Vi har vårat sex gemensamt och ingen av oss lider av det - faktiskt.

Om han går med på det, så "tvingar" jag inte honom, utan jag säger hur jag vill ha det, precis som min sambo inte vill att jag sexcamar med folk, för där rör du ju ingen heller så det kan ju inte vara otrohet? ändå är det MÄNGDER som inte accepterar det. Att vuxna människor sitter och dumförklarar folk för att man känner olika är konstigt.

"bättre att han runkar än går till ngn annan" alltså, vad är det för sak att vräka ur sig?
    "missunna honom inte en skön stund" - nej, men missunna då inte den partner när den vill ha sex med någon annan.

Alla människor gör det som passar sitt förhållande. Att klaga på det är löjligt - sen behöver absolut inte alla dela åsikter givetvis.

Till ts,
    Om ni har kommit överens om att han inte ska göra detta och skiter i det får ni helt klart prata om det och försöka lösa det, annars gå skilda vägar.
    Lycka till! 

• Yuna

Josse112, det där med Pricken är en av de dummaste jämförelserna jag någonsin hört. Pricken kunde inte rå för att han föddes pricking. Att hata honom bara för att han är prickig är fel. Trådskaparen och DU kan däremot rå för att ni är så dumma att ni tycker att onani är respektlöst mot partnern och att likställa med otrohet.

Vad är det som är så hemskt? Att de vill tillfredsställa sig själva? Så vad händer när någon måste på en tjänsteresa eller liknande? Ska man hålla sig i en vecka? Två? Tre? Eller när någon hamnar på sukhus? Konstakt sjukhussex eller avhållsamhet?

Du kan rå för att du är en idiot. Du föddes inte sådan! Du är inte som Pricken! Du är bara osäker på dig själv. Du verkar tro att om din partner runkar så älskar han inte dig tillräckligt mycket, vilket är ett tydligt tecken på dålig självkänsla. Eller så vill du bara ha komplett kontroll över din partner.

Säg, är du 100% avhållsam från onani när du är i ett förhållande? Du har aldrig svarat på den frågan. Uppsök psykolog för din egen och dina framtida partners skull.

• Linda b1986

Den sprids hej vilt på Facebook, enda hg min man ägnat en sekund åt fl. Haha sjukt roligt

• pluralfamilj
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-06 21:18:40 följande:
    Fattar inte varför det svider så mycket i ögonen på folk för att man inte gillar att ens partner onanerar.

Jag ser det som otrohet då han fantiserar/ser på andra, isf kan han lika gärna faktiskt HA sex med någon. Det är liksom lika sårande att veta att andra finns i hans huvud.

Jag berättar allting sanningen om att jag inte gillar det. Min sambo har inget emot det och han tittar inte/runkar inte. Vi har vårat sex gemensamt och ingen av oss lider av det - faktiskt.

Om han går med på det, så "tvingar" jag inte honom, utan jag säger hur jag vill ha det, precis som min sambo inte vill att jag sexcamar med folk, för där rör du ju ingen heller så det kan ju inte vara otrohet? ändå är det MÄNGDER som inte accepterar det. Att vuxna människor sitter och dumförklarar folk för att man känner olika är konstigt.

"bättre att han runkar än går till ngn annan" alltså, vad är det för sak att vräka ur sig?
    "missunna honom inte en skön stund" - nej, men missunna då inte den partner när den vill ha sex med någon annan.

Alla människor gör det som passar sitt förhållande. Att klaga på det är löjligt - sen behöver absolut inte alla dela åsikter givetvis.

Till ts,
    Om ni har kommit överens om att han inte ska göra detta och skiter i det får ni helt klart prata om det och försöka lösa det, annars gå skilda vägar.
    Lycka till! 
    men onani går liksom inte att resonera om som en olikhet... onani är något högst naturligt, det pågår från LÅNGT innan vi har några sexuella preferenser och är ett sätt att känna sin kropp, göra sig fri från sexuell frustration eller bara leka... i en relation är det ALDRIG ok att hindra den andra från att TÄNKA eller TA PÅ SIG SJÄLV! det är inte ok att äga en människa på det sättet.

däremot skulle man kunna ha synpunkter om porr var inblanadat eller låt säga att  det skedde 14 gånger om dan och andra saker/sexliv blev lidande, det är en helt annan femma! då har killen förmodligen problem...
  • Yuna

Så du ser aldrig på någon annan? Du fantiserar aldrig om någon annan? Du tittar inte på film och tänker "Gud vad sexig han den där skådespelaren är"? Du tittar aldrig någonsin på andra män i verkliga livet? Om du ser en riktig snygg manlig underklädesmodellaffisch så tittar du inte på den utan tittar automatiskt bort?

Vad är det för fel på dig som tycker att det är otrohet att han ens tittar på andra? Det är respektlöst om han gör det när du är bredvid, men att uppskatta att det finns vackra människor i denna värld är helt normalt och sunt.

Går du runt och tittar alltid ner i marken eller? För hur kan du annars se till att du aldrig tittar på en annan man än din partner?
  • Anonym (eva)

Varför tror du att han fantiserar om andra när han runkar?
  • Anonym (sluta.)
    pluralfamilj skrev 2012-02-06 21:24:29 följande:
    men onani går liksom inte att resonera om som en olikhet... onani är något högst naturligt, det pågår från LÅNGT innan vi har några sexuella preferenser och är ett sätt att känna sin kropp, göra sig fri från sexuell frustration eller bara leka... i en relation är det ALDRIG ok att hindra den andra från att TÄNKA eller TA PÅ SIG SJÄLV! det är inte ok att äga en människa på det sättet.

däremot skulle man kunna ha synpunkter om porr var inblanadat eller låt säga att  det skedde 14 gånger om dan och andra saker/sexliv blev lidande, det är en helt annan femma! då har killen förmodligen problem...
    Jag förstår vad ni menar, men återigen - jag har varit fullkomligt ärlig om detta vilket betyder att jag absolut inte hindrar honom. Han får göra vad han vill, men jag kommer inte stanna med honom om han glor på porr.
Svar på tråden Den jäveln runkade!