Nemiia skrev 2012-07-31 13:49:25 följande:
äsch tror inte att LCHF är farligt en kortare period men jag tror inte att man ska äta det för alltid. Så som du har gjort är nog bra, att återgå till normal kost sedan. Själv kör jag bara på träning, mindre portioner och bara nått sött max en gång i veckan. Sedan har jag tagit små steg i taget med kosten, bytt ut flingorna och äter knappt något vitt bröd osv men i stort sätt äter jag precis som jag gjorde innan och det inklusive pizza och sådant men bara en halv istället för en hel. Än så länge ger det fortfarande resultat. Känns som att detta är något jag kan hålla i eftersom inget är förbjudet. Dock startade jag upp med en sockerfri månad för att bli av med sockerberoendet och kunna få ett normalt förhållningssätt.
neee ja mådde hur bra som helst när ja åt lchf - vet eg inte varför ja 'la av' men ja är en potatisperson innerst inne. är lite restrektiv till pasta och sånt än... de e väl gott men ingen favorit, då tar ja hellre en macka eller dylikt me massa skinka och grönsaker ;D
kanske skulle fått bättre resulat om jag tränade eller så men vardagsmotion funkade ju tydligen, har två småbarn som jag får jaga emellanåt och de ger ju oxå lite mer flås än soffhäng iaf .. haha