• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Limus

Men sofran83! WOW! SÅ sjukt bra jobbat, vad du har presterat!

Två chamtroll, -07 och -11.
  • LindanÖ

Sofran83: Sjukt bra gjort!! Har själv ca 40 kg som ska bort och jag hoppas verkligen att jag lyckas på ett år =) Fick barn för 8 veckor sen så jag har inte riktigt kommit igång än.. Tycker det är svårt inte att hitta motivationen, men att behålla den. Att orka fortsätta dag ut och dag in.. Mitt största problem är nog kvällarna.. allt småätande som jag ibland nästan gör på automatik känns det som.. Måste hitta nåt bra substitut istället för kakor och choklad.. Några exempel på saker som skulle kunna lindra sötsuget, utan att vara onyttigt?

Sen vill jag bara säga otroligt bra jobbat av er andra åxå såklart.. Har inte hunnit läsa så mycket av tråden än.. =) 

• sofran83
    LindanÖ skrev 2012-08-01 22:42:38 följande:
    Sofran83: Sjukt bra gjort!! Har själv ca 40 kg som ska bort och jag hoppas verkligen att jag lyckas på ett år =) Fick barn för 8 veckor sen så jag har inte riktigt kommit igång än.. Tycker det är svårt inte att hitta motivationen, men att behålla den. Att orka fortsätta dag ut och dag in.. Mitt största problem är nog kvällarna.. allt småätande som jag ibland nästan gör på automatik känns det som.. Måste hitta nåt bra substitut istället för kakor och choklad.. Några exempel på saker som skulle kunna lindra sötsuget, utan att vara onyttigt?

Sen vill jag bara säga otroligt bra jobbat av er andra åxå såklart.. Har inte hunnit läsa så mycket av tråden än.. =) 

Jag hade torkat ananas & cashew hemma i början.. inte jättenyttigt i mängder såklart. Men just för sötsug så tog jag en liten bit ananas..(jättesöta) och för saltsug lite nötter. Morots & gurkstavar med egen dipp på yogurt eller vattenmelon...frukt i allmänhet. :)
  • Vilda Tiger

LindanÖ
    Jag fryser in en måltidsshake i isformar. Suger på en sån då och då. Tar en frusen jordgubbe ibland med.

• Nemiia
    Vilda Tiger skrev 2012-08-01 22:49:19 följande:
    LindanÖ Jag fryser in en måltidsshake i isformar. Suger på en sån då och då. Tar en frusen jordgubbe ibland med.

Frusna jordgubbar är guld! Läkerol var min räddning i början eller en näve naturella nötter. Idag har jag förresten gjort mina första powerbars för att kunna ha som melodis på jobbet när det finns lite tid eller efter träning. Dom blev rätt goda faktiskt
  • LindanÖ
    sofran83 skrev 2012-08-01 22:46:26 följande:
    Jag hade torkat ananas & cashew hemma i början.. inte jättenyttigt i mängder såklart. Men just för sötsug så tog jag en liten bit ananas..(jättesöta) och för saltsug lite nötter. Morots & gurkstavar med egen dipp på yogurt eller vattenmelon...frukt i allmänhet. :)
    åh Kanske ska inhandla lite torkad ananas då =) 
    Vilda Tiger skrev 2012-08-01 22:49:19 följande:
    LindanÖ
    Jag fryser in en måltidsshake i isformar. Suger på en sån då och då. Tar en frusen jordgubbe ibland med.
    Gör du den själv? och i så fall hur? 
    Jordgubbar funkar inte så bra för stunden pga amningen.. (Har ätit jordgubbar två ggr sen lillan föddes, men hon fick massa utslag då) (Visserligen åt jag ju inte bara EN jordgubbe åt gången hehe, så det kanske kan funka iaf att ta en jordgubbe när det är som jobbigast) :D

• Vilda Tiger
    LindanÖ skrev 2012-08-02 19:24:58 följande:
    åh Kanske ska inhandla lite torkad ananas då =) 

Gör du den själv? och i så fall hur? 
    Jordgubbar funkar inte så bra för stunden pga amningen.. (Har ätit jordgubbar två ggr sen lillan föddes, men hon fick massa utslag då) (Visserligen åt jag ju inte bara EN jordgubbe åt gången hehe, så det kanske kan funka iaf att ta en jordgubbe när det är som jobbigast) :D

Köp en färdig shake, till ex en Naturdiet av valfri smak. Jag föredrar choklad eller latte. Frys dem i formarna. Sedan är det lätt att räkna ut hur mkt kcal det är i varje isbit. jag använd Atkinsshaker och då ger en hel shake 149 kcal. En tredjedel får inte plats men 100 kcal fördelat i 24 formar. Ungefär fyra kcal per isbit.
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.