• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-07 17:10:05 följande:
    Ny här; hoppas du får ditt + snart !! O självklart alla andra ! Ringde BM i förrgår o hon boka in en tele tid med gyn läkaren så får hon o jag boka in ett Vul om nån vecka:) vill nog vara i 6-7 + 0 , någonting .. Ska ta ett digitalt test igen på måndag / tisdag bara för o se att det går framåt ;) ha en toppen helg

Hej! Mitt råd till dig vänta till vecka 8+ då kommer du få se mer. 6 och 7 då är allt så litet. Lycka till! :)
  • gedansk
    Anonym (nervös) skrev 2012-09-07 05:00:03 följande:
    jag håller alla fingrar att allt går bra för dig! lycka till

Tessan helt klart att du är gravid igen =) såååå kul!!!! Grattis {#emotions_dlg.flower}
    Hej tack allt såg bra ut trots att jag bara haft mens ca 2 dagar denna månaden. Hoppas att äl är som den ska. Läkaren tyckte inte att jag skulle använda äl tester, men jag tycker att det vore skönt att se om äl verkar vara som den ska.
  • gedansk
    Gumman1980 skrev 2012-09-07 17:32:48 följande:

Hej! Mitt råd till dig vänta till vecka 8+ då kommer du få se mer. 6 och 7 då är allt så litet. Lycka till! :)
    Jag måste nog hålla med, även om jag vet hur svårt det är att ge sig till tåls. Om Jag blir gravid så kommer nog jag att vänta tills efter v9 ( det var då jag fick ma nu) men helst till vecka 12. Jag tyckte att det var så jobbigt nu för att de så hjärtslag v6-7 men så gick det inte vägen i alla fall. Lycka till och hoppas att allt går vägen
  • Anonym (Tessan)

ja läkeren kommer nog också vilja atta vi gör det lite längre fram:) ..jag har gjort tidiga VUL med mina 2 barn både i v 7 och v 11....så häftigt o rörande

• Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-07 20:53:27 följande:
    ja läkeren kommer nog också vilja atta vi gör det lite längre fram:) ..jag har gjort tidiga VUL med mina 2 barn både i v 7 och v 11....så häftigt o rörande

Lycka till! =)
    Hur långt är du gången nu? =)

• Anonym (Tessan)

gumman: från missfallsdagen är det 4+5= 5 räknar jag från ägglossningen som kommer stämma mer tror jag så är det 4+0= v 5:)   så det är jätte tidigt än då jag + så tidigt,men visst är man orolig men njuter till fulla muggar...

tog ett till test i dag på BIM och det var jätte jätte starkt:) förra gr så har jag ju bara fått svaga så nu kanske hcg stiger:) och att det går bra förhoppningsvis:)...känner starkare symtom också..Skrattande

• Bunny81

Känner att det nog inte blir något denna gången... Testade negativt idag på äl+10. Vet ju inte när bim är, men om jag har samma dagar i cykeln som annars (34) så är bim på onsdag. Isf borde det visa plus nu! Men jag har funderat på en sak, brukar ha en cykel på 34 dagar ca, kollade bara med äl-stickor en gång i juni när vi började föesöka, eftersom jag blev gravid direkt då! Då hade jag äl på dag 12, så hade en lång lutealfas på 20 dagar. Plussade då på äl+15, bim-6. Hur funkar det isf med lutealfasen nu?? Hade ju inte äl förrän på dag 20 efter ma. Om jag nu går efter längden på cykeln så blir bim på onsdag, men går jag efter lutealfasen så blir bim inte förrän torsdag näst-nästa vecka! Hur hade ni tänkt? Känner mig lite förvirrad... Är väl iofs bara att vänta och se tills mensen dyker upp/inte dyker upp, men är ju såå jobbigt med att vänta!

• Bunny81

Tessan: Härligt att hcg stiger!!! Hoppas verkligen att allt går vägen denna gången! Starka symtom känns definitivt som ett bra tecken!

• Anonym (Försöker igen)

Min mens kom imorse som en klocka..... Förra gången kom den nån dag för tidigt så jag är glad att den kom på dag 28 som jag i vanliga fall brukar få mens Nu satsar vi på tredje gången gillt

• gedansk
    Anonym (Försöker igen) skrev 2012-09-09 14:06:48 följande:
    Min mens kom imorse som en klocka..... Förra gången kom den nån dag för tidigt så jag är glad att den kom på dag 28 som jag i vanliga fall brukar få mens Nu satsar vi på tredje gången gillt
    då är vi två då : )
Svar på tråden längtar efter + efter missfall