• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (nyhär)
    Bunny81 skrev 2012-09-09 13:15:44 följande:
    Känner att det nog inte blir något denna gången... Testade negativt idag på äl+10. Vet ju inte när bim är, men om jag har samma dagar i cykeln som annars (34) så är bim på onsdag. Isf borde det visa plus nu! Men jag har funderat på en sak, brukar ha en cykel på 34 dagar ca, kollade bara med äl-stickor en gång i juni när vi började föesöka, eftersom jag blev gravid direkt då! Då hade jag äl på dag 12, så hade en lång lutealfas på 20 dagar. Plussade då på äl+15, bim-6. Hur funkar det isf med lutealfasen nu?? Hade ju inte äl förrän på dag 20 efter ma. Om jag nu går efter längden på cykeln så blir bim på onsdag, men går jag efter lutealfasen så blir bim inte förrän torsdag näst-nästa vecka! Hur hade ni tänkt? Känner mig lite förvirrad... Är väl iofs bara att vänta och se tills mensen dyker upp/inte dyker upp, men är ju såå jobbigt med att vänta!
    OBS! är ingen expert alls men det här är så som jag resonerar utifrån det jag läst. Jag skulle gå på den lutealafasen eftersom det är den som är samma. Tidpunkten för ÄL kan variera. Dock så borde du kunna plussa 10 dagar efter ÄL eftersom då kan ju HCG teoretiskt ha hunnit stigit ordentligt. Tar ju 7-9 dagar för ägget att fästa och sedan börjat hormonerna stiga direkt så testa tidigast ÄL+10 skulle jag säga. Om man nu inte har tålamod nog att vänta på utebliven mens - det är ju egentligen säkrast.
  • Anonym (Tessan)

Ja jag hoppas på d 3 gången gillt:) hoppas o håller tummarna gör er andra !! Kram

• Anonym (Tessan)

weiiii vill bara visa alla:) idag stod det 2-3 veckor :) det verkar gå framåt denna grav:;) förra gr fick jag aldrig mer än 1-2....hoppas hoppas!!!... tog ett digitalt i lördags och då stod det 1-2 men jag vet ju att ägglossningen var för 2 veckor sedan idag/igår så det stämmer ju precis när befruktningen var:)
  • gedansk
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-10 12:29:53 följande:

weiiii vill bara visa alla:) idag stod det 2-3 veckor :) det verkar gå framåt denna grav:;) förra gr fick jag aldrig mer än 1-2....hoppas hoppas!!!... tog ett digitalt i lördags och då stod det 1-2 men jag vet ju att ägglossningen var för 2 veckor sedan idag/igår så det stämmer ju precis när befruktningen var:)
    Hoppas verkligen att det får gå vägen för dig denna gången
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-10 21:08:23 följande:
    Tack:)

Åh så himla kul att de går framåt =)
    Själv har illamåendet kommit med en storm, mår illa hela dagarna, och har växtvärk i magen, kan dock bero på den hemska hostan jag har haft i en vecka nu.
    Hoppas jag mår bättre imorgon. *s*
  • Lajsa82

Bim idag och ingen mens än, testade neg i måndags och tänker vänta tills i morgon eller på fredag för att testa...Har fortfarande ömma bröst, molvärk i magen till och från...Sen i måndags har jag börjat kissa oftare, om jag nu skulle vara gravid så påverkar väl inte det kisseriet nu? är rädd för att den "förbannade"
     cystan som ligger och trycker på urinblåsan, det drar och sticker precis där den sitter, men jag skall få den uppkollad i mitten av oktober och så länge den inte ger mig mer smärta så kommer jag inte söka akut...

tessan: Bra att det går frammåt

Hur går det för er andra?

ღLisa och Williamღ
  • Bunny81

Idag kom mensen här! På bim-dagen, va alltså inte samma lutealfas som förra gången... Känns trist, men samtidigt "skönt" att slippa gå o vänta hela tiden o inbilla sig symtom... Skönt o veta att kroppen åter är i fas! Fick tillbaka mensen en månad och två dagar efter ma startade! Har beställt hem äl-stickor, så när mensen är slut börjar jag testa igen direkt! På det igen bara :)

• Agapi

jag hoppar in har. Har inte hunnit lasa mer an sista sidan.

Jag vantar pa missfall. Plussade for tva veckor sen, men hcg (tagit flera blodprov) har inte stigit som de ska. Var pa VUL igar och gyn kunde se nagot litet bade i livmodern och i ena aggledaren. Sa nu hoppas vi mest pa att de inte ska vara utomkveds.

Aven om de var vart forsta forsok sa var de ett riktigt tungt besked att de inte ville stanna kvar. Vill bara att allt ska vara "klart" sa vi kan borja forsoka igen! 

• Anonym (Tessan)

lajsa: åhh håller tummarna för dig!!!

bunny: nästa gång är det eran tur!!! kramar

Svar på tråden längtar efter + efter missfall