• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Jonie :) jag ligger på 36,6

• 8185

Gedansk: jag fick min mens 35 dagar efter missfall. Annars ligger jag på en cykel på 29 dagar. Äl vet jag inte då jag inte testat.

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-27 10:41:50 följande:
    Jonie :) jag ligger på 36,6
    Vad brukar du ha för temp? Då använde mig av temp-metoden när jag väntade dottern men det är ju väldigt känsligt, man ska ta tempen innan man knappt ens satt sig upp i sängen och helst vid samma tidpunkt varje dag. Det stämde inte riktigt för mig heller, så jag vet faktiskt inte hur pålitlig den är...
    gedansk skrev 2012-07-27 10:22:00 följande:
    Hej

Hade nog ÄL för 7 dagar sedan och det verkar som om den blev förskjuten en vecka efter skrapningen. Så nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma igång. Hur lång tid tog det för er andra att få igång äl och mensen?
    Hej! Jag har inte fått mens efter missfallet än. Men jag fick ÄL cirka 20-21 dagar efter missfallets första dag, men då blödde jag också bara väldigt lite och i endast fyra dagar. Borde få mens nu i helgen eller kanske måndag tisdag, är lite osäker på när BIM är eftersom att ÄL-testet visade positivt tre dagar i rad.

• Anonym (Tessan)

Jag tar den när jag vaknar , brukar ligga på 37,2.. Men kan ju vara vanlig feber

• Lajsa82
    annaa83 skrev 2012-07-26 08:40:37 följande:
    Lajsa:
    Jag hade en cysta på min äggstock innan jag fick MF, den va rätt stor så de var aldrig tvivel om att det var en cysta, min ena läkare sa att vi kunde köra så fort jag slutat blöda, en annan sa att vi skulle vänta minst en mens, gärna två,,,, och precis som du återkontroll om 3 månader.
    Börjar bli arg på min kropp nu, fick en blödning 9 juli, en månad efter missfallet, men ingen ägglossning i sikte än inte... de dröjer väl 5 månader till den kommer eller ngt... blä!!

Hoppas inte du har utomkveds.. När ska du ta om hcg?? Jag fick också springa och lämna hcg prover stup i kvarten så de kunde utesluta utomhavande helt...
    tack för ditt svar Jag var inne och tog nya prover idag, får väl svaren på måndag, så nu får man väl bara vänta...
    Men man kan ju hoppas på att läkaren kan ringa upp redan idag då man har så mycket tankar och funderingar, kommer mass attackera med frågor

Jag hoppas verkligen provsvaren visar att hcg har gått ner, har nu så gott som slutat blöda, men har diffusa smärtor i höger sidan runt äggstocken/äggledaren, ibland ilar det till ngt fruktansvärt och smärtan går upp i ryggen och högra skuldran, skitjobbigt... Skall man verkligen få vänta 3 månader om det nu är en cysta och gå och ha ont eller kommer smärtan ge med sig tro...
    ღLisa och Williamღ
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-27 13:49:44 följande:
    Jag tar den när jag vaknar , brukar ligga på 37,2.. Men kan ju vara vanlig feber
    Det låter ju jättelovande! Oj oj, fint tecken på graviditet du har där!

Alla mina symtom är borta, måtte den här helgen gå snabbt och mensen får gärna komma redan idag, tack! 
  • Anonym (Tessan)

the more: ja det känns så så jag blir jäkligt besviken då jag känner av jätte mycket...om jag nu inte får ett + denna månad kommer jag aldrig leta efter symtom då jag har många nu!!....tog ett clearblue digitalt idag på lunch urin och det vart ju så klart inte gravid men då är jag ju bara på ÄL +6 idag så det kan väl inte visa så tidigt så än finns ju hoppet...vet att jag är knäpp som testade idag men jag ville bara se:) men nu ska jag vänta till måndag morgon till nästa och då är jag på ÄL +9 får se om det visar något:)

• Anonym (Tessan)

Tog temp igen och nu är den på 37,7 ! Molande värk idag också , och stickningar i brösten .. Känner mig inte sjuk utan bara varm , tar tempen igen i morgon bitti för o se ,, vadå stiger tempen när man är gravid?

• jonie

Nej den stiger alltid mellan ÄL och BIM :) Får man inte mens så fortsätter den vara förhöjd. Så tyvärr kan man inte se det som ett symptom förrän efter BIM :)

• Anonym (Tessan)

Aha ok,, nej tror nog att jag är på väg o bli sjuk

Svar på tråden längtar efter + efter missfall