annaa83 skrev 2012-07-26 08:40:37 följande:
Lajsa:
Jag hade en cysta på min äggstock innan jag fick MF, den va rätt stor så de var aldrig tvivel om att det var en cysta, min ena läkare sa att vi kunde köra så fort jag slutat blöda, en annan sa att vi skulle vänta minst en mens, gärna två,,,, och precis som du återkontroll om 3 månader.
Börjar bli arg på min kropp nu, fick en blödning 9 juli, en månad efter missfallet, men ingen ägglossning i sikte än inte... de dröjer väl 5 månader till den kommer eller ngt... blä!!
Hoppas inte du har utomkveds.. När ska du ta om hcg?? Jag fick också springa och lämna hcg prover stup i kvarten så de kunde utesluta utomhavande helt...
tack för ditt svar

Jag var inne och tog nya prover idag, får väl svaren på måndag, så nu får man väl bara vänta...
Men man kan ju hoppas på att läkaren kan ringa upp redan idag då man har så mycket tankar och funderingar, kommer mass attackera med frågor
Jag hoppas verkligen provsvaren visar att hcg har gått ner, har nu så gott som slutat blöda, men har diffusa smärtor i höger sidan runt äggstocken/äggledaren, ibland ilar det till ngt fruktansvärt och smärtan går upp i ryggen och högra skuldran, skitjobbigt... Skall man verkligen få vänta 3 månader om det nu är en cysta och gå och ha ont eller kommer smärtan ge med sig tro...