• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie

Lajsa82: Jag blev gravid igen innan mensen kom efter mf ÄL kom fyra dagar senare än vanligt (räknar så mf som sista mens) När jag hade mitt mf fick jag komma in på vul och redan då (fyra dagar efter första blödningsdagen) såg läkaren att allt var borta och gravtestet var negativt. Behövde mao inget återbesök

• jonie

Tessan: Du får lägga dig tidigt i kväll så tiden går fortare, haha

• Anonym (m)
    Lajsa82 skrev 2012-07-29 13:34:16 följande:

Ni med regelbunden mens, kom eran mens som vanligt efter missfallet eller dröjde det några månader innan den kom igång?

den var lite försenad men det rörde sig om dagar, jag var aldrig hos någon läkare och fick det deklarerat som missfall, men jag pratade med bm som sa att så länge jag inte fick feber eller konstinga blödningar så behövdes inte det.
  • Lajsa82

tack tack! Vad skönt att mensen kom igång direkt...Hoppas den gör det på mig med...

ღLisa och Williamღ
  • Anonym (m)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-29 13:58:44 följande:
    Säger bara det fy fasiken va ont jag har i min mage , och nu idag började brösten ömma och sticka igen ,, det drar liksom i äggstockarna och ont i livmodern !! Åhh vill testa idag men vet att jag lär vänta till minst i morgon bitti med morgon urin :)

spänande

är på äl +9 i dag, i bland känner jag mig som om jag helt klarat är gravid och i bland känns det lika klart att jag inte är det.

funderar på om jag ska vänta med att testa tills på söndag eller så, är lite orolig för att testa och få ett "inte gravid"     
  • Anonym (Längtan)
    Lajsa82 skrev 2012-07-29 13:45:43 följande:
    Jo förresten, fick ni ett återbesök efter ert besök där dom konstaterade ett missfall, för att göra ett vul till och se att allt ser bra ut? läkaren bokade inte upp ett nytt besök för mig och vet inte om jag skall proppsa på ett nytt vul?
    Jag blödde i ca 6 veckor innan MF:et.
    Dagen efter det misstänkta missfallet så fick vi en akut tid för VUL och där konstaterade att det inte fanns något kvar. Jag blödde ytligare två veckor efter det och sen två blod fria veckor sen kom mensen.

Ringde BM direkt efter VUL:et.
    Vi hade satt en UL tid hos henne där vi skulle fått se bäbisen som jag skulle av säga oss ifrån då det inte fanns någon bäbis kvar. BM tyckte jag skulle komma ändå och få prata av mig och det var otroligt skönt.
  • Anonym (Tessan)

hej...är helt skakis nu ocg darrig,kunde inte hålla mig och tog ett test nu på em urin och jag tycker mig ana ett svagt + men vet ju inte om det kan vara ett spök och nu när ja kollar efter tiden gått ut (vet att man inte ska läsa av) så syns det bra mycket mer??

• jonie

Iiiihhh!!! Spännande!!! Släng upp en bild! Har du något digitalt hemma?!!

• Anonym (Tessan)

Jo jag har 1 digitalt med vecko o 1 digitalt där det kommer + eller - , sen ett vanligt clearblue ,, men ska jag ta ett kort nu nån timme efter? Tog aldrig kort då det var färskt :) är nog bara spök spök spök

• jonie

Ta ett kort ändå Kanske dags för veckoindikator redan imorrn då?!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall