• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Bunny81

Jonie: Vilken vecka är du i nu? Mår du bra?

Zira: Men då måste du ju va gravid!!!! Vet de alltså vad dina missfall berodde på? Alltså att det inte är pga kromosomfel som fostren inte stannar kvar? Utan är det för att din kropp stöter bort dem?

Nathalie: Varför tänker du att du är gravid om du fått din mens? Har du tagit något mer test?

Gumman1980: Håller verkligen tummarna för dig och alla i denna tråden att allt ska gå vägen med alla graviditeter! Det är vi verkligen värda!

Josefin534: Jag hade ma 10 augusti. En vecka senare hade jag slutat blöda och efter tio dagar (20 augusti) var jag på återbesök och då fanns inget kvar och jag plussade inte längre. 22-26 augusti fick jag rosa blödningar när jag torkade mig på toa. Inte mkt, men slemmigt blod liksom. Trodde det va mens först eftersom kroppen kan bli helt knasig efter ma/mf!! Ringde gyn och de sa att dett va helt normalt! Förmodligen slemhinna sa de på gyn.

Längtan: Gör ett vul! Jag gjorde det i vecka 7 i min första graviditet! Då såg jag ett hjärta slå. Man gör nog inte vanliga ul så tidigt.

Tindran: Usch vad tråkigt!!! Blä för mens!

Nyhär: Precis! Det kan kännas tröstlöst och väntan blir lång... Men försöker msn inte så blir det ju verkligen ingen bebis isf ;) Man får inte ge upp hoppet!

Tessan: Spännande att följa dig mot bim! Hoppas hoppas!!!

För mig kom äl äntligen idag!!! På dag 20 efter ma istället för dag 12 som i vanliga fall. Testade med billiga stickor i går kväll och de gav utslag, men ingen glad gubbe på cb. Blev mys på kvällen iaf! I morse kom glad gubbe på cb. Verkar som att de billiga stickorna var känsligare! Har myst ikväll också. Blir mys imorn med! Hoppas hoppas det tar sig!!! Om bim är som i vanliga fall är det 13 september! Spännande!!!

• Anonym (Längtan)

Tack bunny! Tror det blir svårt att få ett vul bara för att dämpa oron. Tänkt det är lättare få ett vanligt. ska till BM i morgon. Får hoppas hon kan hjälpa mig på något sett iaf.

• jonie

Bunny81: Jag går in i vecka 10 (9+0) i morgon! Äntligen tvåsiffrigt Jag mår helt ok! Fortfarande trött som ett as och mår lite illa till och från men jag sover gott om nätterna (och på dagarna, haha) och slipper kräkas!

• Anonym (Tessan)

bunny: tack ja det ska bli spännande:) men tror inte jag kan ha sån tur att det tar sig snabbt igen o utan mens emellan dessutom!....härligt att du fått glade gubbe ,mys på nu så följs vi åt är ju bara några dagar mellan oss:)..

längtan:härligt o åka o träffa BM:)

jonie: wow v 10 det går ju jätte snabbt:)!!!..härligt för dig,hoppas det är min tur nu..:) kramar

vårväntan: hur går det för dig? BIM snart va? eller du kanske redan har +??:)

ja ÄL +3 idag min molande värk i livmodern/äggstockarna hänger med idag också...uppsvälld känns det som i magen..men det är nog bara inbillning...men visst känns det av i magen

• Anonym (Tessan)

hej tjejer!!...alltså jag har sånna mensvärkar nu:(....är ju bara några dagar efter ÄL..hade så här dom 2 sista gångerna nu när jag va gravid o fick missfall:(...sen har jag börjat fått sjukdomskänsla men lite huvudvärk,känns som febern börjar slå till igen o så var det också sist,samt blivit lite dålig i magen o känns som jag lär springa på toa o så var det också sist....fan kanske blir skengravid denna gång:(....Gråter...det drar o spänner i magen /äggstockarna....

kan ju inte vara ÄL nu när jag fick glad gubbe i helgen o nu är det torsdag?...kände ju i söndags/måndags att det drog i ena sidan så det måste ha varit ÄL...

• Anonym (Tessan)

Hej igen:) bara jag som sitter vid datorn:) Har nu fått 2 kvisslor i ansiktet !! Skrämmande likt dom andra gångerna !! Men det kanske är vanliga kvisslor :(

• jonie

Tessan: Ja det går faktiskt lite fortare nu tycker jag Hoppas det är din tur nu, absolut!!

• Anonym (Tessan)

Hej:) ,, ÄL + 4 och idag har jag fått små huggning/ ilningar i högra äggstock .. Molande värken är kvar samt uppsvullen till tusan , känns som mensen ska komma ...

• Bunny81

Tessan: Hur går det för dig? Jag är på äl+2 idag o känner åxå att det spänner och drar lite i magen. Vi får väl se hur detta ska bli! Förra graviditeten hade jag molvärk på bim-9 o flera dagar framåt. Plussade gjorde jag då på bim-6.

• Anonym (nyhär)

Tack Bunny81 och er andra för support! Kan dock inte hjälpa att känna viss avundsjuka på alla som får glada gubbar och plus hit och dit här på FL. Jag vet att så ska man ju inte känna Skäms Jag närmar mig BIM, vet ej exakt men om jag har samma längd på cykeln som förra månaden så har jag BIM 3/9. Och jag är mer dämpad och svängig i humöret än vanligt, dock kan jag vara det nära inpå mens också samt av situationen i sig. Sedan är jag lite orolig att jag inte haft ägglossning denna månaden eftersom jag inte lyckades få glad gubbe. Jag har egentligen inga säkra symtom alls åt något håll. Dagarna innan mens brukar jag dock vara mera risig i magen så det är ju nytt. Tänkte försöka hålla mig från att testa men är nu sugen på att testa imorgon bitti. Nyfikenheten tar ju över. Samtidigt så kommer jag ju bli helt nere om det är minus.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall