• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

fy sjutton vilka mensvärkar jag har nu:(..känns precis som missfallsdagarna:(...känns som mensen ska komma vilken minut som helst!!...kan väl inte komma 5-6 dagar efter glad gubbe på ägglossningstest?..
    nä nåt skumt är det med mig,har gått o blivit sjuk också tror jag ,sjukdomskänsla o en feber på 37,6...om jag ska säga min känsla så känns jag jävligt gravid men kan ju ha väldigt fel också:(...har liksom en känsla att nu har det tagit sig...(lite konstig så där jag):)...eller så spelar min kropp mig ett spratt:) hi hi..återstår o se:)..

• gedansk
    Bunny81 skrev 2012-09-01 16:12:32 följande:
    Gedansk: Vi har försökt en gång nu på första äl sedan ma. Får se på bim om det har tagit sig! Hoppas hoppas! När hade du ma?
    Spännande då håller jag tummarna för att det kommer att gå vägen. Jag fick mitt MA slutet på juni början på Juli. Jag tog först tabletter men det slutade med akut skrapning. Jag skulle ha varit i v13-14 men det hade stannat av i v9-10. jag har haft två MA och varit gravid med tvillingar emellan som gick vägen. Men hela tiden som jag var gravid så var jag rädd att det skulle gå fel så dagarna innan snittet och när jag var på BB så fick min man köpa alla saker. Vi hoppas fortfarande på att jag ska kunna bli gravid igen, med tvillingarna så tog de tre år innan jag blev gravid. Men det positiva är att jag nu blev gravid oplanerat.
    Så nu håller jag på att fundera ut vilka äl stickor man ska köpa in, några tips?

• Anonym (Försöker igen)

Hej hej Jag har varit frånvarande ett tag. Jag hade äl förra veckan och är på äl+4 el. 5 idag. Har kort lutealfas och bim 8-9/9 ..... lång väntan tills man kan testa Så länge jag inte får andra känningar än ökade flytningar är jag glad för så har det varit under mina tidigare graviditeter. Jag tycker att jag har mera flytningar och jag har fått finnar på hakan vilket jag annars får bara under mensen om ens då ?? Jag har alltid kunnat testa ca 4 dagar inna bim så tar nog och testar från onsdag

• gedansk

en fråga: min andra mens nu har jag en förjävlig mensvärk, så var det inte förra gången jag fick MA men nu var det förstås mycket senare i graviditet. Vilka äl stickor testar ni andra med?

• Anonym (Tessan)

Försöker igen; jag är på ÄL + 5-6 .. Har väldiga mensvärkar och fått finnar på hakan o pannan , stickningar i brösten så jag längtar tills jag får testa ;) har BIM nästa söndag/måndag då jag inte riktigt vet då jag inte haft mens emellan mitt senaste missfall .. Har samma känsla som när jag har varit gravid tidigare :) hoppas jag har rätt, kanske provar ett test på måndag morgon innan jobbet:) skulle hålla mig men blir så nyfiken :) har gått o blivit sjuk också :(... Gedansk : jag har kört med clearblue ägglossningstest då jag tycker dom är bäst

• Lajsa82

Hej hej!
    Ja då har man haft ägglossning för några dagar sedan, nu kan man bara hålla tummarna och hoppas...
    Tänker nog testa redan nästa söndag 3 dagar innan min BIM, med clearblue digital kan man ju testa med redan 4 dagarn innan BIM så jag får härda ut en vecka till...

om 1 ½ månad skall jag ju få kolla upp min cysta på ena äggstocken som mätte för 1½ månad sedan 6 cm...Jag hoppas innerligt att den inte har växt men helst att den har försvunnit helt av sig själv, men jag känner små ilningar just där den sitter...

Men om jag skulle bli gravid denna gång så är jag i såfall runt vecka 8 när cystan kolla upp och det finns ju stor chans att man få se pyret...Men det gäller ju att det tagit sig nu, men om en vecka/ dryg vecka så vet jag ju....

Lycka till alla, nu plussar vi tycker jag

ღLisa och Williamღ
  • Bunny81

Blä... Hade skrivit jättemkt o så försvinner allt!!!

Gedansk: Jag har kört med både billiga stickor (från testlagret eller billiga tester) och cb. Tagit de billiga från det att jag inte plussade längre två gånger om dan och sen på dag 19 blev strecken lika starka. Testade då med cb, men fick ingen glad gubbe. Dagen efter kom glad gubbe, så verkar som att de billiga testen var mer känsliga! Mitt tips är att köpa både och, testa för fullt med de billiga och ta cb när du blir osäker på strecken! Mest ekonomiskt iaf! Tror det kostar 190 kr nu på testlagret för 28 test.

Tessan: Hoppas att din magkänsla stämmer och att du är gravid! Förra gången var jag tvärsäker på att jag var gravid på dag 13, hade molvärk då i flera dagar o det har jag aldrig annars. Plussade på bim-5. Tycker mig känna lite spänningar i magen till och från nu också (äl+4 idag, bim 13/9 om cykeln är samma). Vågar inte analysera för mycket! Blir så besviken då om det inte är nåt! Men gladast i världen blir jag om det tagit sig nu utan mens emellan! Hoppas!

• Anonym (Tessan)

Fick mer mensvärkar nu och var in På toan nyss o nu har det kommit en vit tjock flytning och kommer mer när jag torkar mig !!???

• jonie

Tessan: Heja heja! Jag fick en tjock vit flytning på ÄL+6 innan jag plussade. Bra tecken

• Anonym (Tessan)

Ja jag tror tametusan det Jonie:) min magkänsla säger d!!!!:)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall