Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Det funkar inte.
Män har inga höfter.
Män är axelbredare
Män har mycket längre armar och ben
Män behöver mer utrymme i grenen
För att inte tala om bebiskläder..
Jag rusar in på en större kedja och haffar en som jobbar där. Säger att jag behöver ett par svarta byxor till henne här( bebis, 6 mån).Hon tar med mig till ett ställ och börjar kolla, letar och hittar inget.
( Fan, jag har bråttom)
Efter en stunds funderande säger hon. Åh, vi kanske kan titta på pojkavd. Och se, där finns dom, hur många som helst.
Man kan bli galen för mindre.
Nej, olika avdelningar för herr och dam fyller en funktion i att markera klädernas skärning och design, som andra påpekat så är det generellt så att kvinnor och män har olika kroppsbyggnad. Det finns också en tradition av olika kläder som inte är att förakta, jag är inte säker på att den traditionen är mer negativ än positiv.
Däremot kan förstås både män och kvinnor bära vilka kläder de själva önskar.
Gissningsvis ser utbudet av kläder ut som det gör just för att det är det folk efterfrågar. Företagen behöver liksom dra in lite pengar också, de kan inte bara nöja sig med att gör ett ställningstagande för att skapa en mer "jämlik" värld.
Och om man nu så gärna vill vara genusmedveten är det väl inget som hindrar att man går in på herravdelningen och köper en säckig skjorta?