• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Delia

Och där kom det vanligaste idiotargumentet av dom alla. Jag känner inte en enda svart som tycker att ordet neger ska användas, ingen. Och ja neger ingår i ordet negerboll även om det är ett oskyldigt bakverk.

• Tashie

Underbart.
    Man röstar bort pepparkakslåten ett år, en mor får flipp och gör tio hönor av en fjäder. Och nu har vi en ny deluxe-version av Råttan i Pizzan som gör den enklaste gråsosse till forfuturereferenceonly light.
    Tack Jennie, bra jobbat! 

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:39:46 följande:
    Och där kom det vanligaste idiotargumentet av dom alla. Jag känner inte en enda svart som tycker att ordet neger ska användas, ingen. Och ja neger ingår i ordet negerboll även om det är ett oskyldigt bakverk.

Men lilla hjärtat....luuuugn! Det är ingen som ska börja kalla någon av dina svarta vänner för NEGER! Men om man är lite äldre och i hela sitt liv sagt "negerboll" och att man då när man inte tänker sig för kan råka säga detta "noaord" på fiket när man ska beställa! Det är inget stort bekymmer kan jag tänka om det sker någon gång och ingen färgad person hör? Och en person som är i alla olika nyanser av brunt kan väl inte bli stött? En "neger" är för mig en helt svart person med ljusa handflator. De som är bruna kallar jag mulatt och det var inte heller bra fick jag veta men det finns ju ingen "mulattboll" som tur är.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:35:26 följande:
    Sluta skriv era korkade argument för att få säga neger och erkänn istället att ni skiter i vad andra tycker, är obildade och beter er som barn och därför vill fortsätta använda ordet.

Du kan ju inte säga " hur alla andra" känner och tycker, är du Gud nu också? Och just negerboll, det är ju en svensk, gammal favorit, som alla älskar. En svensk kärlek. Har som sagt inget med negroider att göra, men om dom nu vill ta åt sig, borde dom ju vara stolta. Att vi kallar en sådan kär sak som liknar deras namn. Jag menar, man ger ju fina namn till det man älskar? Ingen skulle ju kalla våran älskade negerboll för tex " hitlerbollar"? Så, nu är det ju "svartbollar" vi säger helt enkelt, lite blandning av spanska/svenska där. Och som ovan skrev, värre är det väl med alla negroider, som kallar varandra niggers, till höger och vänster, till och med vänligt menat. Ska väl låta tufft. Finns nog inte en enda svart rappare som inte använder nigger minst femtioelva gånger i endast en låt. Jag är också trött på klagandet av slaveriet som pågick för nu mycket länge sen. Jo, vi VET, det var inte bra! Men ska JAG säga förlåt för något som några gamla vita gubbar gjorde för hundratals år sedan? Jag har aldrig jagat slavar, aldrig handlat med slavar, VILL inte ens HA en jävla slav om jag så ens fick en gratis. Sluta, liksom!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:39:46 följande:

Men ordet nigger går bra för dom, för dom kör så det ryker med just det ordet.
  • Delia

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det ni skriver eftersom nivån är så sjukt låg. Det finns ingen debatt som lockar fram så korkade människor och argument som den om neger och negerboll.

• Delia

Anonym: Vilka är det du pratar om? Jag känner ingen som använder sig av ordet nigger. Men du kanske är kompis med 50 cent?

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:53:27 följande:
    Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det ni skriver eftersom nivån är så sjukt låg. Det finns ingen debatt som lockar fram så korkade människor och argument som den om neger och negerboll.

Ja och det lockade ju fram dig med, haHAA!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:54:25 följande:
    Anonym: Vilka är det du pratar om? Jag känner ingen som använder sig av ordet nigger. Men du kanske är kompis med 50 cent?

Spela inte dum nu.
  • Delia

Anonym: Du menar alltså att eftersom rappare i USA använder sig av ordet nigger så ska afrikaner i Sverige acceptera att bli kallade för neger?

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!