Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Aadomeniqe skrev 2013-06-07 21:29:49 följande:
    Fick i mig allt :D *stolt*
    woho
    mig sugen på kinamat fick du också :)
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-06-08 09:46:36 följande:
    Sunnydays: åt inte Kina mat :p åt plankstek! Sååå MMMMMM va det :))
    Haha, inte helt fel de heller :)
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-08 08:28:26 följande:
    Idag ska vi på studentfirande och jag tror jag blir ensam att inte dricka. Tycker det är jobbigt att vistas bland folk som är fulla. En av gästerna är också gravid så tänkte att det hade varit perfekt men hon skulle tydligen bara titta förbi en snabbis :( jag ska ta med mig min mini i-pad för vi ska sova över så får jag väl lägga mig när jag blir trött.

Jag ska på arbetsintervju på onsdag också vilket känns nervöst om man vågar börja på nytt jobb då man är gravid
    Det går nog bra, blir det för mycke kan du ju gå undan och vila. Kanske det finns någon som ska köra hem.
    Hoppas du får en trevlig kväll iaf och har kul
  • sunnydays

potatis: de är jättebra om du kan ha resorb och smutta lite på under dagen. Har jag alltid när ja kräks nu för att inte bli uttorkad. Man måste ju inte dricka allt på en gång. Kan ta en smutt när man kan få ner de.

• sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:04:13 följande:
    Gick in i vecka 11 idag. Har haft några bra dagar men idag kände jag av yrseln igen. Nu på kvällen har jag jättesvårt att "varva ner" och har nästan lite svårt för att andas. Känner mig jättelöjlig men har fått såna psykiska besvär sedan jag blev gravid. Är annars väldigt stresstålig men nu känner jag mig konstant andfådd. Försöker att andas lugnt och bara slappna av i kroppen, men jag klarar inte lugna ner mig. Någon som har avslappnings-tips?? Det enda som brukar hjälpa lite är när sambon kliar mig eller masserar mig, men han är inte hemma nu :-/ 
    Ta ett skönt bad, med badkudde och mysiga badbomder :)
    Annars prova nån avslappningsdvd/mp3 eller nåt?
    Och ta det lugnt.
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:12:34 följande:

Har inget badkar annars hade det varit en toppenidé! Där vi bodde förut hade vi badkar och det var precis min grej alltså. Har ingen lugn musik just nu heller. 

Nu var jag besvärlig känner jag... Ska försöka komma in i en film på tvn, men jag har så svårt att slappna av att jag inte ens kan se en hel film utan att bli stressad. Så knäpp är jag     
    Du kanske kan bada hemma hos någon annan?
    Mina syskon utan badkar passar på att bada hos mig ibland när de är här och sover.
    Annars kanske lägga dig ute lite i luften om det är lättare att ligga still då?
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:20:30 följande:

Mina föräldrar har badkar så jag har faktiskt tänkt tanken. Får ta mig en tur dit någon dag.
    Men perfekt. Så tar du med mysiga badtillbehör och bara ligger där jättelänge :)
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:33:27 följande:

Ja, vad skönt det låter alltså. Känner mig helt sönderstressad, och inte kan man slappna av med ett glas vin nu heller. Haha Inte för att jag drack så ofta innan jag blev gravid men.

Nej, idag har jag vart rätt deppig och stressad. Var inte alls sådan i förra graviditeten. Då var jag pigg och glad hela tiden! Nu är jag hur trött som helst..

Dessutom har jag börjat bli mer och mer illamående denna vecka, är det inte lite sent att bli illamående vecka 10-11? Hehe    
    Jag blir fortfarande illamående. Böjer jag mig eller gör något så måste jag sätta mig för att inte må illa. Känns som jag mest sitter hela dagarna nu :)
  • sunnydays
    winterlong skrev 2013-06-09 21:50:32 följande:
    Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?
    Hemskt start, men vad underbart härilgt :) vilken chock, sånt man inte tror att de ska komma och säga då :)

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-06-10 11:28:29 följande:
    Jag kollade efter de, fick för mig att man kunde lämna in sitt nummer så ringer dom upp men dom har ingen hemsida så lite svårt.

Sen är jag ju rädd att nått hände här när jag blödde, blödde ju inte kraftigt och de verkar har slutat men oron är ju ändå att man inte kan se ett tickande hjärta.  Och nålar ska vi inte snacka om, total fobi haha
    När jag ringde så var det telefonsvarare så de ringer upp, annars kanske du kan ringa och kolla om de kan ringa upp? Går annars rätt fort att boka tid.
    Eller så kanske du kan gå hem till någon och ringa?
Svar på tråden BF januari 2014